Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hyundai Ioniq - en flopp allerede før lansering ?

Startet av ElRune, tirsdag 16. februar 2016, klokken 15:10

« forrige - neste »

moby666

Ionic er et mye bedre forsøk enn egolf og eup ihvertfall.

Kanutten


moby666

Rekkevidde, lademuligheter, utstyr, pris og design.

turfsurf

Ionic kommer nok til å selge helt greit. Relativt normalt utseende bil, med grei størrelse, bedre rekkevidde en konkurrentene og greit utstyrt. Forutsetter lav nok pris.


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

bno

#109
Sitat fra: moby666 på tirsdag 03. mai 2016, klokken 22:15
Ionic er et mye bedre forsøk enn egolf og eup ihvertfall.

Disse bilene er fra en annen tid. Det er det som er et av poengene her. Jeg kan si mye galt om VW, men det var ikke poenget. ;)

epsilone6

Får se hvor lenge de holder på 28 kWh, den er tross alt bare en batterioppgradering fra en veldig bra bil.

Gizmo

Ja, min eneste bekymring er om det kommer en ny Ioniq med større batteri allerede i 2017/våren 2018. Ellers er den en et sikkert kjøp for meg.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

Trond.m

#112
Nå etter BMW sin introduksjon ac 29 kWh batteri i en bil med mye lavere vekt og rullemotstand, og VW nok snart følger etter, så er det litt skuffenda at ikke Hyundai lanserer bilen med et større batteri. Det har det helt sikkert tilgjengelig, og med 20-25 % kapasitetsøkning ville de virkelig markert seg. Nå blir det bare 28 kWh, me too  :)

moby666

Vekt og rullemotstand har minimalt å si iforhold til luftmotstand. Ioniq kommer nok til å gå en god del lengre enn i3 på motorvei.

Trond.m

#114
Sitat fra: moby666 på torsdag 05. mai 2016, klokken 18:13
Vekt og rullemotstand har minimalt å si iforhold til luftmotstand. Ioniq kommer nok til å gå en god del lengre enn i3 på motorvei.
Ja, hvis du bare kjører 110 km/time så kan det hende at Hyundai'en kommer bra ut. Men snitthastigheten vil nok for de aller fleste ligge nærmere 70 km/t. Og i kupert terreng som vi har i Norge og veier med regn/ snø så vil nok i3 kjøre med lavere energiforbruk. Den realistiske EPA standarden gir i3 en rekkevidde på 120 miles, mens Ioniq er foreløpig estimert til 110 (Leaf 30 kw = 107)

sven erik

nå når de fleste kommer med lenger rekkevidde  må de nokk  komme med mer

EspenM3

Sitat fra: sven erik på lørdag 07. mai 2016, klokken 23:26
nå når de fleste kommer med lenger rekkevidde  må de nokk  komme med mer

Dagens i3 greier jo aldri over 100km på vinterstid, så den trenger definitivt større batteri. Skal ikke se bort fra at Ionic greier samme distanse som den nye selv med sitt "underdimensjonerte" batteri.

Sandpusher

Sitat fra: EspenM3 på mandag 09. mai 2016, klokken 09:09
Sitat fra: sven erik på lørdag 07. mai 2016, klokken 23:26
nå når de fleste kommer med lenger rekkevidde  må de nokk  komme med mer

Dagens i3 greier jo aldri over 100km på vinterstid, så den trenger definitivt større batteri. Skal ikke se bort fra at Ionic greier samme distanse som den nye selv med sitt "underdimensjonerte" batteri.
Dette stemmer ikke, 100 km er uproblematisk med dagens i3, uansett når på året du kjører.
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Stikkkontakt

Sitat fra: moby666 på tirsdag 03. mai 2016, klokken 22:59
Rekkevidde, lademuligheter, utstyr, pris og design.

Golf kommer med 30 mil rekkevidde i januar. Den får også 11kw hjemmelader. Dette bekreftet Møller til meg på tirsdag.
Hvilket utstyr savner du på e-Golf forresten?

moby666

Rekkevidde og lademulighet har vært eGolf sitt største problem, så får de fikset det så kan den bli en mulig kandidat til ny elbil.

Utstyr jeg savner i eGolf er: bra lydanlegg, gode seter med elektrisk innstilling med minne, soltak/panorama, varme i ratt, kjøling i seter og en app som virker... Håper Ioniq har dette utstyret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA