Ettermontering av bakovervendte seter

Startet av DonPedro, fredag 12. februar 2016, klokken 13:13

« forrige - neste »

DonPedro

Det er nå mulig å ettermontere bakovervendte seter.  Ihvertfall var det den beskjeden jeg fikk fra teknisk i Nederland, og nå ringte Tesla Oslo meg og satte opp time for å gjøre det.

Som gammel traver her på forumet har jeg alltid "visst" at dette ikke var mulig. Flaks at jeg ringte og spurte likevel.  8)

Bilen ble forøvrig levert i juni 2015.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

P85D

Sitat fra: DonPedro på fredag 12. februar 2016, klokken 13:13
Det er nå mulig å ettermontere bakovervendte seter.  Ihvertfall var det den beskjeden jeg fikk fra teknisk i Nederland, og nå ringte Tesla Oslo meg og satte opp time for å gjøre det.

Som gammel traver her på forumet har jeg alltid "visst" at dette ikke var mulig. Flaks at jeg ringte og spurte likevel.  8)

Bilen ble forøvrig levert i juni 2015.
Så genialt! Har du fått pris på dette?
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Salvesen

dvs de er forsterket bak allerede? Sa de noe om dettegjelder alle nye biler?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Cookie Monster

Har vært mulig siden 2013 så informasjon må flyte tregt innad :P
De monterer enkelt den ekstra bjelken bak, se vedlagt service bulletin. Kun noen få 2012 modeller som ikke kan få ettermontert.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

Muffinman

Dette er gammelt nytt, ja. Men billig er det nok ikke - ligger noen gamle $-priser på teslatap.

Cookie Monster

Ca 30 000 mener jeg å ha hørt. Så er ikke så ille med bare ca 5000 mer enn hva det koster med bilen idag.
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

Muffinman

Trodde det kanskje var dyrere. Har disse setene i P85`en. Der kostet de 9500 :)

F_P

Det koster 30.000,-
Fått pris på dette fra Brummundal :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Toonster

Prisen du har fått er helt i tråd med hva de koster ved å konfigurere de med bilen. Årsaken til 5-6000 i sprik er at man må betale mva på ettermontering.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Muffinman

Det ville ikke skadet om de skrev noe som gav mening om setene i konfiguratoren da. Hva er "statlige sikkerhetsstandarder", og hva betyr "festes til en annen ramme som forsterker standardstøtfangeren"? Disse setene festes jo ikke til forsterkningen i fangeren? Etter flere år i Norge burde man kanskje korrekturlese oversettelsene fra Google translate.

Toonster

Sitat fra: Muffinman på lørdag 13. februar 2016, klokken 14:16
Det ville ikke skadet om de skrev noe som gav mening om setene i konfiguratoren da. Hva er "statlige sikkerhetsstandarder", og hva betyr "festes til en annen ramme som forsterker standardstøtfangeren"? Disse setene festes jo ikke til forsterkningen i fangeren? Etter flere år i Norge burde man kanskje korrekturlese oversettelsene fra Google translate.

Du er ikke veldig imponert over Tesla merker jeg, sånn generelt :)

Undrer meg litt over hvorfor du har 2 biler fra dem, finnes vel alternativer som gir mindre hodebry?
2021 - Model 3 LR

Muffinman

Toonster

2021 - Model 3 LR

Muffinman

Begeistret for bilene, ikke like mye for måten selskapet driver. Men det er nok kulturbetinget siden det er veldig mange dyktige folk i organisasjonen.

RonnyØ

Skjønner at det er travle tider på servicesentere rundt om nå, men skulle jo tro at ved å reklamere litt mer på sånne ting, at det kom friske penger inn. Pr nå er jo 9 av 10 biler sikkert inne på garantirep.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA