Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har du problemer med dugg/fukt på frontruta i bilen? her er løsningen!

Startet av leaf-newbe, torsdag 11. februar 2016, klokken 20:51

« forrige - neste »

leaf-newbe

Har hatt fra tid til annen problemer med dugg/fukt på frontruta i bilen. Spesielt lengre turer når jeg bruker varme minst pga rekevidde. Kjøpte en "avfukter for bil" på Europris for 149,- det er en pute som kan tørkes i mikro.
Kjøpte først 1 til leafen for å teste og ble imponert av resultatet. Var å kjøpte 2 til i dag en til til Leafen og en til fosilen. lar de ligge løst helt framme i frontruta. med en så hjelper det veldig men vil nå teste med 2 for å se om det utgjør noen forskjell på de andre rutene i bilen.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Carl Anton Stenling

Forhåpentligvis fungerer dette produktet greit, men et annet sted på forumet kan du lese om en bileier som var uheldig og skadet det elektriske under dashbordet pga. saltavrenning fra en fuktsluker plassert oppå dashbordet.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

leaf-newbe

Vel på pakken står det at den lekker aldri. Vet det finnes andre "fuktslukere" såm de en også får på europris og biltema men de er brukt i en bøtte med rist slik at vannet samles opp i bunnen av bøtta. Har selv brukt den løsningen til å tørke bil etter vann inntrenging og var en gang uheldig at bøtta tippa på gulvet på passasjer siden og det ble veldig klissete og måtte avfettning og  høytrykkspyler til for å få matta rein igjen.

Har nå brukt denne Bilavfukteren fra Europris i flere måneder og kan ikke se spor til at den skulle kunne lekke.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

kjbu

Denne fra Europris er sannsynligvis laget av pulver. En av disse https://www.sorbentsystems.com/desiccants_types.html

Hadde tilsvarende fra Torshov Bilrekvisita i fjor. Fungerte meget bra inntil det gikk hull i posen og den måtte kastes. Ønsker meg ny.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Ole Irgens

Sitat fra: leaf-newbe på torsdag 11. februar 2016, klokken 20:51
Har hatt fra tid til annen problemer med dugg/fukt på frontruta i bilen. Spesielt lengre turer når jeg bruker varme minst pga rekevidde. Kjøpte en "avfukter for bil" på Europris for 149,- det er en pute som kan tørkes i mikro.
Kjøpte først 1 til leafen for å teste og ble imponert av resultatet. Var å kjøpte 2 til i dag en til til Leafen og en til fosilen. lar de ligge løst helt framme i frontruta. med en så hjelper det veldig men vil nå teste med 2 for å se om det utgjør noen forskjell på de andre rutene i bilen.

Har en knapp det står A/C på som løser dette problemet helt greit.

Mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Kjell Leaf

Ofte hjelper det å bare justere vifta litt opp. Den kan du også ha på uten varme, og den trekker LITE strøm :-)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004


Einar_S

Jeg har litt vondt for å tro at de der gjør susen etter å ha satt inn en Meaco avfukter i en av bilene.
Den presenterte meg for fullt beger, dvs. nesten 5 liter ila. en weekend!
Da var det riktignok så tørt at den var fornøyd. Men om de påsaløsningene virker, hvor gjør de da av vannet?

Nei, gå for Ole Irgens' løsning (som jeg gjør). Den dumper vannet på utsiden av bilen.
Funker selvfølgelig ikke på en bil i vinterlagring.

2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA