Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Egolf VIII 2017 (mark II EV) nyheter. OVER 50 kWh!

Startet av tutti, tirsdag 09. februar 2016, klokken 04:40

« forrige - neste »

tutti

http://www.autoblog.com/2016/02/05/volkswagen-golf-eighth-generation-information/

Ser ut som batteriet skal bli enda større enn tidligere antatt, MYE større :)

"The current e-Golf is 190 kilometers [118 miles] of range on paper and about 120 kilometers [75 miles] in the real world," Volkswagen Group small car development leader Dr. Jocham Böhle explained. "The Golf VIII e-Golf will have 300 kilometers [186 miles] of real-world range – genuinely 300 kilometers

Det er 250% økning i batteristørrelsen, dvs. fra 21 kWh til 52,5 kWh  :)

Jeg antar at dette skyldes at alle konkurrentene vil komme med tilsvarende batteristørrelsen i løpet av 2016/17. Da blir det ikke like lett å selge tidligere antatt oppgradering med bare 36 kWh.

Da får vi håpe at egolfen også får 3-fase lader slik at vi kan lade opp monsterbatteriene raskt nok hjemme.

ottcom

Ser ut som nyheten har nådd norske media. Artikkel I Bergens Tidende i dag: "Volkswagen har bebudet at de kommer med et nytt batteri til e-Golf som skal gi den større rekkevidde. Da blir styrkeforhold igjen utlignet". Forholdet de nevner er mot ny Nissan Leaf med 30 kWh batteripakke.  :) :)

epsilone6

dette er snakk om den helt nye generasjonen Golf som kommer i slutten av 2018 (trolig 2019 før EV slippes?). Må ikke forveksles med batterioppgraderingen av dagens generasjon.

gamer73

og innen den tid har jeg forlengst kjøpt stasjonsvogn igjen hehe....

jensjacob

Det behøver ikke være i e-Golf VIII.
Kreisel har bekræftet overfor mig at de har bygget et e-Golf VII kompatibelt batteri på 55,7 kWh. Identisk formfaktor og vægt. Jeg spurgte dem direkte for at sikre mig at jeg ikke havde misforstået noget.

Kreisel køber eksisterende celler og pakker dem - tilsyneladende mere optimalt end VW - eller også har cellerne en anden kemi. Men ikke nyere end at kemien er i produktion. Formentlig også masseproduktion.

http://www.kreiselelectric.com/en/technology/battery-system/battery-pack/

Derudover laver de en 22 kW lader (jeg antager 3 faset 32 A) som har et footprint der ligner meget den boks der indeholder laderen i e-Golfen
http://www.kreiselelectric.com/en/technology/battery-system/
(nederst)
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

Jeg checkede lige ladeporten på e-Golfen og måtte desværre konstatere at de to sidste faseterminaler ikke er monterede. Jeg er ved at afdække alle detaljerne omkring eventuel opgradering.

Er der nogen herinde der er bekendt med at trække ledninger i biler ? Jeg tænker at det vil være en anelse besværligt at montere en ny indsats i ladestikket OG trække de to sidste faser herfra og frem til laderen i motorrummet.

Iøvrigt, er der noget til hinder for at fabrikanten af onboard ladere inkluderer DC værnet i laderen hvis den er trefaset frem for at kunden skal til at indbygge det i sit elskab ?
Det vil også gøre det nemmere for bilejeren at udnytte alle tilgængelige standard CEE stik som ikke har B-værn.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

thomanie

#6
Hva med å bruke ladeporten fra en GTE - altså gjennom VW emblemet i grillen istedet for å trekke nytt ledningssett fra ladeporten ("tanklokket")? Hurtiglade bak, saktelade framme...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Stikkkontakt

Sitat fra: jensjacob på torsdag 12. mai 2016, klokken 22:50


Kreisel køber eksisterende celler og pakker dem - tilsyneladende mere optimalt end VW - eller også har cellerne en anden kemi. Men ikke nyere end at kemien er i produktion. Formentlig også masseproduktion.


Alt ser veldig bra og flott ut med batteriteknologien til Kreisel.

MEN. Jeg kan ikke se noen steder at pris nevnes. Hva koster en slik pakke til e-Golf. For øvrig er 55kwh noe jeg ikke har behov for i en Golf. Gi meg heller et slikt batteri i en Passat eller en Touran. Til nød en Golf Variant(Stv)

jensjacob

Sitat fra: thomanie på fredag 13. mai 2016, klokken 08:02
Hva med å bruke ladeporten fra en GTE - altså gjennom VW emblemet i grillen istedet for å trekke nytt ledningssett fra ladeporten ("tanklokket")? Hurtiglade bak, saktelade framme...

T

Alletiders ide - forsåvidt at det kan kobles forsvarligt elektrisk.
Men hvor kompatible er e-Golfen og GTE'en ? Sidder der ikke en køleribbe i vejen ? Ville det rent faktisk være muligt at retrofitte en ladeport foran på e-Golfen ???
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

vitcho

Men den virkelige udfordring er jo nok, bilen er lavet til et  andet batteri. Og bilen er proppet med elektronik, der sandsynligvis hviler på den antagelse. Det kræver, VW var meget forudseende, hvis de skulle have åbnet for den mulighed, da de designede chipsættene i e-golfen. Så én ting er, du kan batteriet ind, men hvis bilen ikke vil anerkende det, hjælper det jo ikke meget. Jeg tror ærligt talt ikke på, du får det til at virke, hvis ikke VW selv understøtter det. Hvis det var en CityStromer eller andet mere analogt køretøj, kunne det måske godt være, men i e-golfen? Jeg tvivler sgu lidt. Jeg håber bare, VW følger BMW og tilbyder et retrofit :-)

jensjacob

Jeg ved fra Kreisel selv at der eksisterer en fungerende VW e-Golf 2016 model med deres eget udviklede 55,7 kWh batteri. Et batteri som har samme formfaktor som det eksisterende 24 kWh batteri fra VW. Om VW så har været inde over eller ej det ved jeg ikke men lade sig gøre det kan det.
Nu er reverse engineering en velkendt diciplin og jeg er ikke i tvivl om at det også kan lade sig gøre her. Selvom det måske er en lidt anden kategori så se bare på alle de VCDS tweaks der er lavet.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

jensjacob

Med andre ord, så holder der et eller andet sted i Østrig en klassisk europæisk bil med europæisk byggekvalitet, komfort og brugervenlighed der har en rækkevidde der udfordrer Teslas model 3 til det yderste. - Og det to år inden 3'eren er kommet på markedet.

Eneste ubekendte er merprisen for en model med sådan et batteri.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

vitcho

Tjoh altså - hvis det kunne komme til at virke, ville 55kwh pretty much være guld værd for mig...

Stikkkontakt

Sitat fra: jensjacob på fredag 13. mai 2016, klokken 13:01
Eneste ubekendte er merprisen for en model med sådan et batteri.

Har du overhodet fått antydninger om €/kwh i Kreisels batteripakker?

jensjacob

Nej. Ikke på batterierne. Jeg har forespurgt på forskellige andre ting (22 kw lader) men ikke fået svar endnu. De sælger ikke til slutforbrugere så jeg får næppe svar.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA