Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Originalt Tesla tilbehør - hva bør man legge til ved levering

Startet av Diravi, søndag 07. februar 2016, klokken 13:13

« forrige - neste »

VL

Diravi: Får man denne listen av Tesla i god tid før overlevering? Ser jo masse snadder der! Midtkonsoll f.eks. Noen som har midtkonsoll og kan anbefale dette? ( har aldri sett det før )
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

hmre

Sitat fra: VL på fredag 19. februar 2016, klokken 17:13
Diravi: Får man denne listen av Tesla i god tid før overlevering? Ser jo masse snadder der! Midtkonsoll f.eks. Noen som har midtkonsoll og kan anbefale dette? ( har aldri sett det før )

Jeg tok kontakt med den personen som står som leveringskontakt på MyTesla, og fikk tilbake en mail med tilbud på diverse tilleggsutstyr. Her er info om midtkonsollen: http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/premium-front-console
2016 Tesla S90D Vin 117xxx

Diravi

Sitat fra: VL på fredag 19. februar 2016, klokken 17:13
Diravi: Får man denne listen av Tesla i god tid før overlevering? Ser jo masse snadder der! Midtkonsoll f.eks. Noen som har midtkonsoll og kan anbefale dette? ( har aldri sett det før )

Jeg hadde dialog med min DES i forbindelse at bilen var ferdig fra fabrikk og spurte henne da om ekstrautstyr. Da sendte hun med listen. Det var ca 6-8 uker før levering (jeg vet ennå ikke om det blir før eller etter påske).
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

VL

Takk så mye for svar. Da skal jeg kontakte han jeg har fått oppnevnt, om denne listen. Prisene du viser til er vel ferdig montert går jeg ut ifra?  ;D
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Diravi

Det eneste å montere er vel midtkonsollen, og den oppfatter jeg at de monterer ja. Vær dog obs på mulige prisøkninger, i en annen tråd hadde noen opplevd stor prisoppgang på Mennekes type 2 kabel.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

VL

Ja leste dette. Men har snakket med Tesla om type2 kabelen, de har justert prisen ned igjen. Den er nå 2300,- mener jeg. Forsatt dyrere enn før, men ikke 5000,- + da!
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

fonberg

18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Nesquik

Begynner å bli ganske stive priser. 36 tusen for AP? 7 tusen for midtkonsoll? Ouch!
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

Muffinman


Diravi

Sitat fra: Muffinman på søndag 20. mars 2016, klokken 22:43
Midtkonsollen ble vel nettopp standardutsyr.

Når skjedde det? Ser at den ligger i konfiguratoren som en del av interiøret nå. Noen som vet fra når bilene leveres med det?

Har utlevering et par uker over påske.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Freshman

Jeg har ikke fått tilbud om/blitt forsøkt solgt noe ekstrautstyr i det hele tatt. Kun vinterdekk, men ikke en lyd om andre muligheter..

oddbjoh

Sitat fra: Muffinman på søndag 20. mars 2016, klokken 22:43
Midtkonsollen ble vel nettopp standardutsyr.

Kilde? Link? Har bil i produksjon nå, ser ut som vi har fått de nye felgene, men det er ikke noe info om midtkonsollen :-)

joda

Vises nå som standardutstyr i Design Studio (interiørbilde), men fra når biler ble/blir produsert med det vet jeg ikke.

Men det er bare å sende en mail til din DS for å hør om du er en av de heldige. ;)
TMS 85D

Filip86

Jeg bumper denne da vi får bilen om 1 måned +.

Vi har planlagt å kjøpe:
- Rødt adapter (vet ikke om vi trenger det, men vi skal på bilferie i Europa (Kjøre til Frankrike, så østover og tilbake til Norge via Polen)
- Type 2 ladekabel (Det er denne man må ha for å lade på ladestasjoner?)
- Tire repair kit
- Vi vurderer også å kjøpe "Wheel lock set"

Dette blir vår første elbil og jeg vet ærlig talt ikke hva jeg egentlig trenger av kabler for å kunne lade andre steder enn på SC, har forsøkt å lese meg litt opp på det, og jeg TROR at det kun skal holde med en type 2 kabel.
Så er igjen spørsmålet:
TOCN selger via nofuel en "mode 3 type 2" kabel for 1699Kr (5M), tesla sin koster 2382. Er disse av samme kvalitet? Er det noen forskjell (antatt at tesla sin også er 5M)?
Jeg vurderer å kjøpe den fra tesla, for å kunne bare dra innom der hvis det er noe feil med kabelen og få byttet den, fremfor å måtte sende den inn til nofuel.

Vi skal få lagt opp ladepunkt hjemme i garasjen, men vet her heller ikke om vi da bør gå for blå, rød eller en type 2. Men det får bli en annen tråd når den tiden kommer.

krl

Rødt adapter kan være greit, men jeg er usikker på hvor vanlig denne kontakttypen er i utlandet.

Type 2 Mode 3-kabel kan også være grei å ha liggende, denne bruker du på ladestasjoner når du har god tid. Denne er ikke for hurtiglading, maksimal effekt er 22kW med dobbeltlader på eldre biler (usikker på hvordan dette fungerer nå...). Type 2 Mode 3 er stort sett alltid å foretrekke foran vanlige Schuko-kontakter og industrikontakter, og det kan være greit å ha et slikt uttak hjemme. Altså i form av en ladeboks.

Hvis du kjører på steder med godt utbygd Chademo-nett -- og er langt unna superladere -- så er det greit med et Chademo-adapter. Jeg har brukt dette langt oftere enn Type 2 Mode 3-kabelen. Alt i alt på 35.000 km +, så har jeg vel benyttet Chademo-adapter ca. 7 ganger, og Type 2 Mode 3-kabel to ganger. Dette blir selvsagt særdeles lite generelle tall, da det kommer helt an på hvor du kjører...

Gummimatter kan forøvrig være veldig praktisk. Spesielt i bagasjerommet og i stedet for de vanlige stoffmattene i fotbrønnen. Tesla-mattene er dype og fine og fungerer meget bra i all slags vær -- uten å ødelegge for interiøret ellers.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA