Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp til installasjon av Carwings

Startet av stiansim80, lørdag 06. februar 2016, klokken 18:00

« forrige - neste »

stiansim80

Hentet Nissan Leaf Euro 2015 i dag og er storfonøyd med overgangen fra 2012 Peugeot iON.

Likevel. Har gått igjennom registrering av Carwings i dag og mottatt de to obligatoriske mailene.
Tastet inn b.navn og passord i bilen, men får bare "ingen tjeneste".
Ca 3 timer siden registrering.

Noen som har tips?
Stian Sandbukt-Simonsen

2015 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +
2015 Nissan Leaf

zorensen

Har nøyaktig samme problem. Irriterer meg grenseløst...

stiansim80

Stian Sandbukt-Simonsen

2015 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +
2015 Nissan Leaf

Sele

Hadde også problemer med og få igang carwings på min leaf. Jeg kontaktet Nissan support og da fikk jeg gang på carwings.

zorensen

Får gjøre et forsøk til Nissan Support i morgen! :-) Oppdaterer her hvordan det går...

stiansim80

Sitat fra: Sele på søndag 07. februar 2016, klokken 15:26
Hadde også problemer med og få igang carwings på min leaf. Jeg kontaktet Nissan support og da fikk jeg gang på carwings.

Mener du da support pr.telefon?
Stian Sandbukt-Simonsen

2015 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +
2015 Nissan Leaf

zorensen


zorensen

Ringte Nissan Kundeservice i dag og fikk snakke med en dame som var veldig hyggelig og hjelpsom. Hun guidet meg frem for å finne ut av problemet...

Det viser seg at hovedenheten (TCU) ikke er aktivert i Leafen min. Jeg må derfor til en Nissan forhandler for å aktivere den. Aner ikke hva de skal ha for det, men har skjønt det varierer...

Om du vil se om hovedenheten er aktivert i din bil, trykk på "Zero Emission" knappen, deretter på "Carwings". Ved siden av klokken øverst til høyre skal det være et ikon. Ser ut som en bil med en strek over... Er dette ikonet grått? Om det er tilfellet, er ikke hovedenheten aktivert. Er ikonet hvitt er den aktivert og problemet er noe annet enn aktivering av hovedenheten...

Dette er så langt jeg har kommet. Avventer tilbakemelding fra min lokale Nissan forhandler for å vite pris for å aktivere hovedenheten min...

zorensen

Tipset er uansett å ringe Nissan Kundeservice på 800 800 89 (man-fre 09-17). De har et eget valg for hjelp til navigasjon/carwings. De hjelper deg så godt de kan og om hovedenheten allerede er aktivert, så vil de nok få fart på Carwings ganske fort!

Bekkenes

Hvor kjøpte du bilen ? Jeg kjøpte min hos Sandven, samme hos min.
Jeg gikk til Nissan, fikk en pris, 2700 mener jeg, og jeg betalte .
Sendte bilde av faktura til Sandven og fikk pengene tilbake dagen etterpå.

Står det Carwings i annonsen skal forhandler dekke kostnaden uansett .
Tesla Model Y LR FSD - venter mottak
BMW i3 94ah FC 11.03.2019 > 14.01.2022 (60500 km)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017 > 23.01.2019 (35,000 km)
BMW i3 94Ah FC 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000 km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016 (58535 km) 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

zorensen

Kjøpte bilen fra forhandler, import. Ble annonsert med Carwings. Avventer pris fra Nissan, så får vi se hva selger sier om dette :-) Har god erfaring fra selger gjennom kjøp av to biler, og har alltid vært serviceinnstilt. Håper han fortsatt er det vedrørende dette også :-)

Du hadde samme problem, sier du? Men nå fungerer Carwings som det skal?

stiansim80

Symbolet/ikonet for Carwings er grått for meg også.
Jeg får ta bilen til nærmeste Nissan forhandler for aktivering..
2700,- er for øvrig drøyt... for å aktivere noe, som sikkert er en enkel handlign :/
Stian Sandbukt-Simonsen

2015 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +
2015 Nissan Leaf

Kjell Leaf

Sitat fra: stiansim80 på tirsdag 09. februar 2016, klokken 10:09
Symbolet/ikonet for Carwings er grått for meg også.
Jeg får ta bilen til nærmeste Nissan forhandler for aktivering..
2700,- er for øvrig drøyt... for å aktivere noe, som sikkert er en enkel handlign :/
Ja det er veldig drøyt, men det hjelper lite om de er de eneste som kan gjøre det....
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

zorensen

#13
Da har jeg snakket med selger som tar ansvar som forventet, og dekker kostnadene jeg har med å få aktivert TCU enheten i bilen. Det er hva jeg kaller strålende service av Trading AS på Jessheim! Mange vil nok si at det skulle bare mangle, men jeg fikk beskjed om at de dekker dette uten spørsmål. Det liker jeg!

Nå har jeg også bestilt time på verkstedet hos Vestfold Auto som er min lokale Nissan forhandler, og de har forespeilet meg en pris på rundt kr. 1000,- for jobben. Håper dette vil løse alt sammen, det får jeg svar på i neste uke!

zorensen

Da har bilen vært hos Vestfold Auto og fått aktivert Carwings! Det fungerte som det skulle det og nå er Carwings i gang i bilen min. Vestfold Auto tok den nette sum av kr. 986,- for å aktivere Carwings i bilen min... Fungerte helt ypperlig i går!

Nå er det store problemer med sikkerheten og Carwings har visst blitt tatt ned frem til Nissan får rettet disse problemene... Uansett er alt i orden i min bil nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA