Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware v7.1x

Startet av satheesh.net, lørdag 09. januar 2016, klokken 23:43

« forrige - neste »

plvr

Sitat fra: Gusse på fredag 29. april 2016, klokken 20:05
Sitat fra: krl på fredag 29. april 2016, klokken 17:30
Hvis du får samme som jeg installerte i går, så har den det ja. Sjekket aldri om det faktisk var noe nytt på kartet, men det stod noe om destination charger i release notes.

Ser jeg var litt rask på tommelen :P
Det jeg mente var at jeg har allerede den sofwareoppdateringen med destination charger(kommer ikke på versjonnummer iom at Tesla har bilen), men i dag kom en ny???

Har skjedd meg og ifbm service, men bilen kom tilbake med uendret firware inkl. Build
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Amoss

Sitat fra: plvr på fredag 29. april 2016, klokken 20:39
Har skjedd meg og ifbm service, men bilen kom tilbake med uendret firware inkl. Build

Var det ikke så at for enkelte reparasjoner/utskiftninger så ville man måtte installere softwaren på nytt, selv om det skulle være samme versjon som lå der fra før?
Model S 85D

aness

Sitat fra: plvr på fredag 29. april 2016, klokken 20:39
Sitat fra: Gusse på fredag 29. april 2016, klokken 20:05
Sitat fra: krl på fredag 29. april 2016, klokken 17:30
Hvis du får samme som jeg installerte i går, så har den det ja. Sjekket aldri om det faktisk var noe nytt på kartet, men det stod noe om destination charger i release notes.

Ser jeg var litt rask på tommelen :P
Det jeg mente var at jeg har allerede den sofwareoppdateringen med destination charger(kommer ikke på versjonnummer iom at Tesla har bilen), men i dag kom en ny???

Har skjedd meg og ifbm service, men bilen kom tilbake med uendret firware inkl. Build

Jeg mistenker at de preloader siste versjon mer eller mindre som default, uten å sjekke hva som allerede ligger inne. Noe jeg i grunnen setter pris på, men det var litt skuffende å ikke noe nyere enn det jeg hadde installert dagen før forrige service.

Cookie Monster

https://www.youtube.com/watch?v=-r4hJ8-hJDg

Kanskje håp at Tesla kommer med skikkelig auto brems funksjon i nyere FW :) Ser ut som de tester det i den videoen som er fra 31.03.16.
Altså at den stopper helt selv om autopilot ikke er på for biler i kø og fotgjengere slik som andre nyere biler gjør.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

satheesh.net

Ny update på gang? Fikk nettopp beskjed om at en ny firmware var tilgjengelig. Startet oppdateringen nå. :)

Muffinman

Spent på om du slår 2.18.91 ;)

Cookie Monster

2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Muffinman

Føkk. Men så er det P85`en som har nevnte versjon da. Ikke sikkert den fortjener bedre (eller jo, den ble jo så "gullig" etter at sunnmøringene fikset den skikkelig at 85D`en stadig får hvilt seg :) )

Den fikk oppdatering på verksted denne uka, så regner med det kanskje er nyeste til de gamle bilene.

GOS

Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. mai 2016, klokken 11:27
Spent på om du slår 2.18.91 ;)
2.20.30 på min juni-14 S85 som vistnok også fikk siste versjon på vekrstedsbesøk igår.
Ser Cookie har senere så antagelig annen versjon på (P)D-bilene.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Muffinman

Er jo ikke så spennende å følge med på de gamle bilene. Bare versjonsnummer som endrer seg, ihvertfall tilsynelatende. "Før" i tiden var det i det minste spennende med ytelser, rekkevidde og god funksjonalitet som forsvant eller sluttet å virke.

Nuvel, er enig med meg selv om at no news sannsynligvis er good news...

Cookie Monster

Er i hovedsak samme fw versjon som følger både de eldre og de med AP i hovedsak. Hvis det ikke er feks en hurtig fix som fikser feks noe som bare gjelder dual motor, ap biler osv.

2.20.30 kom for 3-4 dager siden og 2.20.45 i går. Så 45 inneholder nok noe bare noe små fiks på den forrige versjonen.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Hodetelefoner

Noen som har prøvd å trykke på en av knappene som kommer opp når man oppdaterer bilen?  De siste 15minuttene satt jeg i bilen, masse lyder og lys
. Viskerene gikk også på. Men i noen sekunder innimellom så kunne man faktisk trykke på noen knapper på skjermen. Men turte ikke / rakk ikke.

Muffinman

Kan tenkes man har litt for mye ledig tid hvis man synes det er spennende å sitte i bilen mens bilen oppdaterer. Blir litt som å se på maling tørke.

Guybrush

Jeg har 17.37 og fikk beskjed om ny update nå. Noe nytt siden den gang som vi vet om?

Hodetelefoner

Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. mai 2016, klokken 21:54
Kan tenkes man har litt for mye ledig tid hvis man synes det er spennende å sitte i bilen mens bilen oppdaterer. Blir litt som å se på maling tørke.
Kan tenkes jeg akkurat var ferdig med lørdagshandelen og satt i bilen med en burger også. Men ja, definitivt formye fritid som gidder å spørre om noen har testet å trykke på knappene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA