Dekktrykk i Vinterdekk?

Startet av Smasher, fredag 08. januar 2016, klokken 10:52

« forrige - neste »

Smasher

Hei!

Lurte på hvor høyt trykk dere kjører med nå på vinteren?

Kjører de fleste fortsatt med 3 bar trykk?

lifern

#1
3
2016 Leaf 30 kwh
Gått under 20k på 8 år.
2013 Leaf.Kjørt 242000 km.(Solgt)

Bjølseth1

Jo hei å det går

acenta

reptil

Svart Leaf Acenta

Powerflux

Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

BE

---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Powerflux

Sitat fra: lifern på fredag 08. januar 2016, klokken 14:01
4
Det tilsvarer vel ca 58 psi.....hvordan er grepet når dekkene er såpass harde.
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Burger

Er dette med vinterdekka som fulgte med? Kjøpte i August og fylte dekka til 2.6, men om 3.0 er greit så skal jeg prøve det. Litt vel spennende å ha 51% av batteriet til hjemturen i dag etter 14 minutter forvarming fra batteriet.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

leafnor

Sitat fra: Burger på fredag 08. januar 2016, klokken 22:27
Er dette med vinterdekka som fulgte med? Kjøpte i August og fylte dekka til 2.6, men om 3.0 er greit så skal jeg prøve det. Litt vel spennende å ha 51% av batteriet til hjemturen i dag etter 14 minutter forvarming fra batteriet.
Det er på dekk som jeg ser leveres med Leaf, Contivikingcontact.
Hadde 3 ved 0 grader, og hva det er nå under 15 minus vet jeg ikke.
Opplever at 3 er på grensen på hvor hard de kan være før det blir "stamping".
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Carl Anton Stenling

2,8 bar går helt greit med Nokian R2. Fungerer faktisk vesentlig bedre enn om man fyller etter Nissans spesifikasjon. Ved 2,5 bar er de mer ustabile.

Ved 3,0 bar begynner de som nevnt å bli litt mer ukomfortable. Da er også veigrepet spesielt på is noe dårligere. Likevel helt akseptabelt å kjøre med 3,0 bar, men jeg ville ikke gått høyere.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Balrog

3,0 her og. Uten tvil beste kompromisset mellom rekkevidde, veigrep og komfort.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

kakraemer

I bil/dekkbransjen her i landet så sier "alle" at man skal øke trykket i vinterdekkene med 10%. Det bli da 2.75 på Leafen. Å gå opp ytterligere 0.25 til 3.0 kan man fint gjøre uten betenkeligheter. For øvrig har jeg 2.8 i mine. 4.0 synes jeg hørtes litt mye ut. Pass på at du ikke overskrider max. press som står på sideveggen av dekket. Det kan fort være mindre enn 4 bar.
Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

fws

Nissan Leaf 2018

kavorland

Okei, nok ei aha oppleving med Leafén.
Såg igår at dekktrykket i framdekka verka litt lågt, litt flate dekk.
Har nok vore litt sløv, og stolt på at dekktrykket på nye dekk som vart satt på i november var ok og har ikkje sjekka trykket før no. Rekkevidde har vore 12 mil og tilstrekkeleg sjølv i -11 grader.

På veg til jobb idag sjekka eg trykket, målaren viste 2.0 bar !
Kjørte opp til 2.6 bar, og er no spent på kva dette vil utgjere på rekkevidde og forbruk.
Har hatt rundt 17 kwh/100 så langt i vinter......

Dekka er piggfrie vikingconticontakt 6.....
Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA