Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Billig 16 A Type 2 ladekabel fra Bilia i Norge

Startet av Rio, lørdag 26. desember 2015, klokken 22:39

« forrige - neste »

Stikkkontakt

4 laken for en 5 meters kabel 2 kontakter og litt enkel elektronikk henger ikke på greip. Kan umulig koste  mer enn noen hundrelapper å lage.

Truls Martin

Sant nok, men må nok finne oss i det, hvertfall foreløpig..
Er for ordens skyld 8meter
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Ingeniøren

Den skal være laget av bra materialer, være tett mm, så den er vel verd mer enn noen 100 lapper. Dette er vel og et produkt som har ganske godt påslag i pris før det når oss.

Kanskje det blir bedre når Biltema/Jula kommer med sine, for det er vel ikke langt unna ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

Elbilhjelpen.no er i alle fall på banen og tilbyr nå Siemens kabelen i 6-8-10-13 Schuko versjon for 3790.- og i 6-8-10-13-16A Cee versjon for 3890.-

Blir lagt ut på web shop så snart varene kommer inn mot slutten av neste uke.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Skattefuten

Nån som har bilde av denna fra bilia/volvo?
E det mennekes? Valgmuligheter på kladden? 6-16?

pkhamre

Sitat fra: Skattefuten på tirsdag 09. februar 2016, klokken 16:59
Nån som har bilde av denna fra bilia/volvo?
E det mennekes? Valgmuligheter på kladden? 6-16?

Mennekes ja, kan ta bilde av den etterpå jeg. 6-16A valgmulighet.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

TorS

Sitat fra: Skattefuten på tirsdag 09. februar 2016, klokken 16:59
Nån som har bilde av denna fra bilia/volvo?
E det mennekes? Valgmuligheter på kladden? 6-16?
Jeg har denne, kjøpt fra Volvo i Sverige. Ikke lett å finne et bilde av den, men her er ett:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12591.msg234366.html#msg234366
Ellers finner du svært mange bilder av "standard" Mennekes, som er identisk bortsett fra farge på kabel.
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

Skattefuten

Bilde hadde vært gull....men det ser jo ut som dere bekrefter at det er riktig kabel. Fyren på bilia var usikker.
Da gjenstår det bare å bestille

pkhamre

Sitat fra: Skattefuten på tirsdag 09. februar 2016, klokken 20:24
Bilde hadde vært gull....men det ser jo ut som dere bekrefter at det er riktig kabel. Fyren på bilia var usikker.
Da gjenstår det bare å bestille

Han jeg snakket med på delelageret på Bilia Follo var også skeptisk til at det var riktig vare jeg bestilte. Han skjønte heller ikke at jeg kunne ha en Volvo-ledning til en BMW, men han nevnte også at det ikke var noe problem at han bestilte den inn og at jeg bare kunne komme og sjekke om det var riktig.
2018 Tesla Model X75D - Uglen


havardolini

Sitat fra: Ara på fredag 12. februar 2016, klokken 10:44
Det er denne kabelen.

http://accessories.volvocars.com/sv-se/V60/Accessories/Document/VCC-483010/2016/all/all/all

Det er art. nr. 31407096 jeg har.

Jeg kjøpte selv 4,5 metersvarianten av en Volvoforhandler i Trondheim for noen måneder siden.
Det eneste jeg egentlig har å utsette på kabelen er at knappene for justering av ladestrøm er fryktelig tunge å betjene i kulda, en gang måtte jeg ta den med inn på badegulvet et par minutter så den fikk tint litt opp.
Opplever dere andre også det samme?

Jeg har den liggende i bilen, og bruker den når jeg trenger lading når jeg her ute på tur.

pkhamre

Sitat fra: havardolini på mandag 15. februar 2016, klokken 15:57
Det eneste jeg egentlig har å utsette på kabelen er at knappene for justering av ladestrøm er fryktelig tunge å betjene i kulda, en gang måtte jeg ta den med inn på badegulvet et par minutter så den fikk tint litt opp.
Opplever dere andre også det samme?

Jepp, de er veldig harde og vonde å trykke på.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

hastmust

Sitat fra: Beckern på torsdag 04. februar 2016, klokken 09:34
Har kabelen fra Volvo og kan bekrefte at den fungerer utmerket.
Bestillingen var derimot en utfordring for å si det mildt.
Først detter delemannen helt ut når du har noe annet enn Volvo. Han skal jo ha regnr må vite.
Deretter blir det store utfordringer når du skal ha en lader, eller ladekabel.
Til hvilken bil er dette da? Hvorfor skal du ha en volvo lader til den, passer den da.
Den koster jo alt for mye så det må han sjekke igjen. Også videre. Inntill lader, navn og tlf omsider er registert.
Og så roter de bort hele bestillingen. Leveransen tok 5-6 uker for noe som finnes på sentrallager.
Det var omtrent min erfaring med Bilia Økern.

"VO 31407095" er med 5m kabel og CCE kontakt. Kostet 4450,- i september i fjor.
Det är grunden till att jag som regel har mina inköp 100% i ordning innan jag snackar med vilken som helst säljare.

"Jag har en i3, ge mig kabel X, den är kompatibel, hur lång leveranstid?" Då får de ta spörsmål med sina medarbetare istället för med dig.

nofuelno

Da er det nok enklere å bestille denne fra en av nettbutikkene som har spesialisert seg på slikt.
Ikke blir det dyrere heller ;)
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

pkhamre

2018 Tesla Model X75D - Uglen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA