Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avvikling av EV Power?

Startet av havardolini, mandag 30. november 2015, klokken 10:18

« forrige - neste »

havardolini

Jeg var inne på adressa.no nå, og ser at det står en sak om at NTE har solgt sine trønderske ladestasjoner, og at den nye eieren lover flere og bedre ladere. Det er et bilde av en Zoe med Fortum-logoer på. Det betyr vel at Fortum overtar EV Power sine ladere?

Siden jeg ikke abonnerer på hverken papiravisen eller adressa pluss, er dette alt jeg vet pr. nå.
Er det noen av dere som vet mer om saken enn meg?

Dette er jo potensielt godt nytt for oss her oppe. Tenk om vi får inn et selskap som faktisk ønsker å bygge ut, og med en forbruksbasert prismodell, kontra fastpris slik EV Power opererer :)


janegils

Gode nyheter  :)
Da blir det meire aktuelt med Sverige-tur på vinterstid...
The rotation of earth really makes my day

kodalse

OI!
Dette var jo en strålende nyhet for oss i trøndelag. Nå trenger jeg kun å forholde meg til Fortum og Grønn Kontakt for 99,97% av reisene!
Endelig går det riktig vei. Der gikk det enda et par tusen kilometer vekk fra Dieselbilen :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

THE

Og det er vel enda en spiker i kista for Arctic Roads. De har jo argumentert/reklamert med at EV-Power sine ladere kan brukes med abonnement hos AR. Den muligheten forsvinner vel nå, og da er jo antall AR ladestasjoner i praksis halvert.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Dexter

Svært gode nyheter.

En spiker til i kista for AT.

goggo

Kjempebra, da er det enda større sjans for at det blir Lindesnes-Nordkapp tur med C-Zeroen neste sommer :)
Og jeg skal vel alltids klare å saktelade meg over Dovre hvis AR fremdeles er i live på det tidspunktet...

Og gratulerer så mye til alle Elbil-Trøndere - dette har dere fortjent!

mvh
HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

havardolini

Sitat fra: goggo på mandag 30. november 2015, klokken 10:59
Kjempebra, da er det enda større sjans for at det blir Lindesnes-Nordkapp tur med C-Zeroen neste sommer :)
Og jeg skal vel alltids klare å saktelade meg over Dovre hvis AR fremdeles er i live på det tidspunktet...

Og gratulerer så mye til alle Elbil-Trøndere - dette har dere fortjent!

mvh
HUgo

Takk for det, vi er veldig fornøyde her oppe nå! Og god tur nordover :)
Man kunne jo ha drømt om at AR blir solgt til enten Grønn Kontakt eller Fortum på samme måte som EV Power nå er solgt. Alle markeder har godt av en sunn konkurranse, så jeg håper at vi får se enda flere seriøse hurtigladeoperatører i årene som kommer.

kodalse

Er det noen som vet når avtalen trer i kraft?
Det burde vel være en enkel sak rent omkoblingsmessig, men det er kanskje noen juridiske aspekter inn i bildet?
Hadde nå bare evpower godtatt fortum sine rfidbrikker (banalt enkelt å importere en csv fil med nødvendige data) kunne dette vært på lufta iløpet av 24-timer.  ;D
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

havardolini

Sitat fra: kodalse på mandag 30. november 2015, klokken 11:24
Er det noen som vet når avtalen trer i kraft?
Det burde vel være en enkel sak rent omkoblingsmessig, men det er kanskje noen juridiske aspekter inn i bildet?
Hadde nå bare evpower godtatt fortum sine rfidbrikker (banalt enkelt å importere en csv fil med nødvendige data) kunne dette vært på lufta iløpet av 24-timer.  ;D
Det er jeg også interessert i å vite. Jeg abonnerer jo pr. i dag på den "av og til"-avtalen til EV Power, og lurer på når jeg kan slutte å betale :)

Laderne trenger sikkert ny software og konfig, for å koble seg til og rapportere forbruk til Fortum.

Jeg håper Fortum kan bytte ut den ene laderen på Orkanger, slik at det der blir to multistandard-ladere. Videre har jeg store fohåpninger til at Fortum kan sette fart i utbygging og utbedring både sør og nord for Trondheim.

v-i-c

-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

tomrh

Har et abonnement med ubegrenset lading, lurer på hva Fortum vil gjøre med abonnentene de overtar?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

havardolini

Sitat fra: tomrh på mandag 30. november 2015, klokken 18:45
Har et abonnement med ubegrenset lading, lurer på hva Fortum vil gjøre med abonnentene de overtar?

Jeg har også et abonnement,  og jeg tipper at de opphører å eksistere så snart oppkjøpet er gjennomført.  Fortum sier jo både i artikkelen fra Trønderavisa og sin egen pressemelding at de ønsker å gå bort fra abonnement.
For meg er det en god nyhet, men kanskje ikke for deg?

Kent

I følge:
http://fortum.no/privat/charge-and-drive/fortum-charge-drive-kjoper-ev-power/

Så vil nåværende abonnement vare til 1. Februar, så fases ut.

Sitat fra: FortumFortum priser lading per minutt og har per dags dato ikke abonnementsløsninger. De fleste av EV Powers avtaler vil overføres til Fortums standardpriser og vilkår. Du kan lese mer om disse her. Noen avtaler med fri bruk vil overføres i en begrenset periode. Alle EV Power-kunder vil i løpet av desember motta et brev med informasjon om avtalen, en ny ladebrikke som må registreres og fullstendige vilkår. Brikken fra EV Power vil fungere som vanlig frem til 01. februar 2016.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Stian Mathisen

Sitat fra: havardolini på mandag 30. november 2015, klokken 12:11
Sitat fra: kodalse på mandag 30. november 2015, klokken 11:24
Er det noen som vet når avtalen trer i kraft?
Det burde vel være en enkel sak rent omkoblingsmessig, men det er kanskje noen juridiske aspekter inn i bildet?
Hadde nå bare evpower godtatt fortum sine rfidbrikker (banalt enkelt å importere en csv fil med nødvendige data) kunne dette vært på lufta iløpet av 24-timer.  ;D
Det er jeg også interessert i å vite. Jeg abonnerer jo pr. i dag på den "av og til"-avtalen til EV Power, og lurer på når jeg kan slutte å betale :)

Laderne trenger sikkert ny software og konfig, for å koble seg til og rapportere forbruk til Fortum.

Jeg håper Fortum kan bytte ut den ene laderen på Orkanger, slik at det der blir to multistandard-ladere. Videre har jeg store fohåpninger til at Fortum kan sette fart i utbygging og utbedring både sør og nord for Trondheim.

Hei,

Vi kommer til å konvertere alle laderne til Fortum-ladere så raskt som mulig. Forhåpentligvis vil det være mulig å lade med Fortum-brikke på alle laderne innen nyttår. Samtidig vil EV Power-ladebrikkene fortsette å fungere fram til 1. februar 2016.

Med vennlig hilsen
Stian Mathisen, kommunikasjonsrådgiver i Fortum
Med vennlig hilsen
Stian Mathisen, kommunikasjonsrådgiver i Fortum
stian.mathisen@fortum.com

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA