Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fortum tar over EV power.

Startet av Panduck, mandag 30. november 2015, klokken 09:46

« forrige - neste »

Panduck

http://www.fortum.no/pressemeldinger/fortum-kjoper-ev-power/

En seier for god prisstruktur :)

Håper de får sparket vekk samarbeidet mellom EV Power og ArticRoads.

arnkl

På facebooksida si har Fortum stadfesta både at avtalen med AR vil opphøyre og at det vil bli minuttprising på dei eksisterande stasjonane til EV power. :)
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

leafnor

Sitat fra: arnkl på mandag 30. november 2015, klokken 15:13
På facebooksida si har Fortum stadfesta både at avtalen med AR vil opphøyre og at det vil bli minuttprising på dei eksisterande stasjonane til EV power. :)
Takk og lov!
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

LMOR

Da er det bare 2 aktører igjen som må bort fra markedet. De blokkerer for en god, effektiv og rettferdig utbygging av en ladestruktur, AR og Lyse.
AR forstår ikke markedet, men jeg hadde forventet mer av Lyse.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Kent

Sitat fra: LMOR på tirsdag 01. desember 2015, klokken 00:02
Da er det bare 2 aktører igjen som må bort fra markedet. De blokkerer for en god, effektiv og rettferdig utbygging av en ladestruktur, AR og Lyse.
AR forstår ikke markedet, men jeg hadde forventet mer av Lyse.

Jeg tror Lyse tenker ganske likt som EV, de ønsker kun bygge lokalt. Jeg regner med de blir kjøpt opp etterhvert de og.

AR konker nok før de blir oppkjøpt tenker jeg.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Panduck

Sitat fra: Kent på tirsdag 01. desember 2015, klokken 02:02
AR konker nok før de blir oppkjøpt tenker jeg.

AR lever nok i håp om å få enovapenger i denne omgangen. Når de (forhåpentligvis) ikke får noe penger, blir det nok kroken på døra. Får vi håpe.

kodalse

Jeg la inn ønske om nye hurtigladerplasser på Fortum sine sider siden de ville ha innspill på hvor vi ønsker oss disse:

Støren, Ålen og Røros for å både nå hytteområdet i Gauldalen og rundt Røros, samt for å kunne hekte seg på hurtigladernettverket innover i Sverige ved Funäsdalen og sørover til Oslo via Tynset og Østerdalen.
Kun tre hurtigladere som skal til for å komme seg begge disse veiene såvidt jeg kan skjønne.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Stian Mathisen

Hei alle sammen,

Takk for at dere setter pris på at vi får etablert oss skikkelig i Trøndelag.

Bruk gjerne dette skjemaet dersom dere ønsker å gi oss innspill til hvor dere ønsker at vi skal etablere ladesteder i Trøndelag: http://www.fortum.no/privat/charge-and-drive/hvor-vil-du-ha-ladestasjoner-i-trondelag/

Med vennlig hilsen
Stian Mathisen, kommunikasjonsrådgiver i Fortum
Med vennlig hilsen
Stian Mathisen, kommunikasjonsrådgiver i Fortum
stian.mathisen@fortum.com

Panduck

Sitat fra: Stian Mathisen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 09:52
Bruk gjerne dette skjemaet dersom dere ønsker å gi oss innspill til hvor dere ønsker at vi skal etablere ladesteder i Trøndelag: http://www.fortum.no/privat/charge-and-drive/hvor-vil-du-ha-ladestasjoner-i-trondelag/

Tror ikke noe skjema trengs for å vite at dekning langs veier mellom Oslo og Trondhjem vil bli ønsket? :) Fint å kunne kjøre dit uten ArticRoads!

Stian Mathisen

Sitat fra: Panduck på tirsdag 01. desember 2015, klokken 09:56
Sitat fra: Stian Mathisen på tirsdag 01. desember 2015, klokken 09:52
Bruk gjerne dette skjemaet dersom dere ønsker å gi oss innspill til hvor dere ønsker at vi skal etablere ladesteder i Trøndelag: http://www.fortum.no/privat/charge-and-drive/hvor-vil-du-ha-ladestasjoner-i-trondelag/

Tror ikke noe skjema trengs for å vite at dekning langs veier mellom Oslo og Trondhjem vil bli ønsket? :) Fint å kunne kjøre dit uten ArticRoads!

Det er notert!  :)


Med vennlig hilsen
Stian Mathisen, kommunikasjonsrådgiver i Fortum
stian.mathisen@fortum.com
Med vennlig hilsen
Stian Mathisen, kommunikasjonsrådgiver i Fortum
stian.mathisen@fortum.com

ellen

Låner tråden litt da jeg ser Fortum er innom her.
Har et stort ønske om hurtig ladestasjon på Hurumlandet, det er mange elbiler her ute.
Nærmeste hurtig ladestasjon er Kiwi Drøbak og den har vært ute av drift i drøye 14 dager.

Takk for lånet  ;)
E-up    2014
E-golf  2014

kodalse

Når det gjelder Støren som knutepunkt Trondheim - Støren - Oppdal og Trondheim - Støren - Røros, bør det opp flere hurtigladere her.
At EV power valgte Berkåk som hurtigladeplass beror nok på at de kun hadde Oppdal i tankene.
Dette kan ikke være noe annet enn en feilvurdering, men det kan fortsatt utbedres.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

janegils

Håper at de laderne som kun har ChaDeMo blir oppgradert med CCS...
The rotation of earth really makes my day

havardolini

Sitat fra: kodalse på tirsdag 01. desember 2015, klokken 12:52
Når det gjelder Støren som knutepunkt Trondheim - Støren - Oppdal og Trondheim - Støren - Røros, bør det opp flere hurtigladere her.
At EV power valgte Berkåk som hurtigladeplass beror nok på at de kun hadde Oppdal i tankene.
Dette kan ikke være noe annet enn en feilvurdering, men det kan fortsatt utbedres.
Berkåk er ikke noe dårlig sted for en hurtiglader. Jeg, som flere andre, kjører av og til mot Tynset, og da passer Berkåk bedre enn Støren. Jeg tipper EV Power valgt Berkåk fordi de fikk penger fra Transnova for å bygge der.

Støren må selvsagt få opp flere multistandard hurtigladere så snart som overhodet mulig. Her har EV Power holdt oss for narr siden i fjor, uten at noen lader har dukket opp. For reisende i retning Røros er det et must å kunne lade der, Ålen er også en naturlig lokasjon for hurtigladere.

kodalse

Med 5 mils intervall er jo uansett Støren et must. Om det er fullt der har man også muligheten på Berkåk.

Helt enig med janegils at ccs også må på plass. Standarden går vel i den retning etter hvert som kapasiteten på batteriene øker.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA