Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ØNSKER KJØPT - Type 2 lader til Nissan Leaf!

Startet av Leafalicious, søndag 29. november 2015, klokken 10:00

« forrige - neste »

Leafalicious

Hei folkens!

Nettopp kjøpt meg Nissan Leaf, og med mange utfordringer de første dagene skjønner jeg nå at jeg må kjøpe meg en type 2 lader ganske så asap. Blant annet så jeg at de nye ladestasjonene på Løren, fra Oslo kommune ikke støtter Schuko lenger, men kun type 2.

Ta kontakt asap, ønsker kabel nå! Bor i Oslo.

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Elmo

Kan anbefale begge leverandører, men fordelen med NoFuel når du bor i Oslo er at du kan hente på Lysaker.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Leafalicious

Takk for svar!

Kan en av dere mer elbilkyndige si meg nøyaktig hvilken kabel jeg trenger?  Blir jo virkelig ikke klok på alle mulighetene! Vet dere om en butikk som man kan hente hos på en søndag? Haster litt :)

Elmo

Det er denne du trenger: http://www.nofuel.no/Produkt/14921-mode-3-type-2-til-type-1-ladekabel-32a#product

Men tror nok du må vente mandag morgen. Som sagt holder de til på Lysaker, i Fornebuveien 37.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Det var da fælt så dyr den kabelen var blitt. Vi holder prisene på våre kabler lave tross dyr dollar.

F.eks koster samme kabel i 5 meters lengde kun 1490 fra oss.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Olehamsem

Elektrolux, Jeg syns du trår over streken for hva som er god forretningsetikk her. Spesielt med tanke på at du holder til i Stavanger så både leveringstid og fraktpris er sansynligvis dyrere enn NOfuel, og den reelle prisforskjellen da blir heller minimal. Jeg kan nesten ikke lese et innlegg uten at du er på for å overkjøre andre sine poster, mitt råd til deg er å slappe av litt, du virker veldig masete.

Hadde jeg kunne velge hadde jeg definitivt hentet kabelen selv på Lysaker.

Sandpusher

#7
Sitat fra: Olehamsem på tirsdag 01. desember 2015, klokken 13:25
Elektrolux, Jeg syns du trår over streken for hva som er god forretningsetikk her. Spesielt med tanke på at du holder til i Stavanger så både leveringstid og fraktpris er sansynligvis dyrere enn NOfuel, og den reelle prisforskjellen da blir heller minimal. Jeg kan nesten ikke lese et innlegg uten at du er på for å overkjøre andre sine poster, mitt råd til deg er å slappe av litt, du virker veldig masete.

Hadde jeg kunne velge hadde jeg definitivt hentet kabelen selv på Lysaker.

Helt uenig Olehamsem, dette må være innenfor. At han selger en tilsvarende kabel for 1490 der en konkurrent tar 1890 syns jeg er en nyttig opplysning. At det tilkommer frakt dersom man ikke kan hente den ved personlig oppmøte er da helt opplagt og har lite med saken å gjøre. Du er vel interessert i sunn konkurranse? Med mindre du er tilknyttet Nofuel selvsagt, men det hadde du i så tilfelle selvsagt opplyst om siden du er opptatt av etikk.
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

elektrolux

Ser den, men ble oppriktig overrasket over prishoppet jeg her ser. Riktignok har dollaren steget 23% det siste året men det blir dyrt om alt dette skal veltes over på kundene.

Du har også rett i at det kan virke dyrt og langsomt med frakt, men sammenligner man 5m versjonen til Nofuel mot vår 5 meter er vår 500 kr rimeligere, mens frakten koster 170 kr og er ofte framme dagen etter.

Fraktkostnaden vår er også låst uansett størrelsen på ordren, så går 2 sammen og kjøper hver sin kabel er fraktkosten allerede halvert. I tillegg kjører vi med både 5% og 10% Bumpersticker rabatt som får prisen ytterligere ned.

Mener det er viktig at også de som ikke leser forumet hele tiden blir kjent med at der er rimeligere alternativer tilgjengelig. I dette tilfellet var det helt klart en ny bruker som søkte informasjon, og med så stor prisforskjell klarte jeg ikke la være å påpeke dette.


Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

#9
Sitat fra: Sandpusher på tirsdag 01. desember 2015, klokken 14:53
At han selger en tilsvarende kabel for 1490 der en konkurrent tar 1890 syns jeg er en nyttig opplysning. At det tilkommer frakt dersom man ikke kan hente den ved personlig oppmøte er da helt opplagt og har lite med saken å gjøre.
Enig !  Og hvis jeg hadde visst at Elbilhjelpen nå er billigere på denne kabelen så hadde jeg sagt det selv i min post hvor jeg anbefalte NoFuel fordi han da kunne hente på Lysaker.  Jeg tror prisen fra de to var tilnærmet identisk sist jeg sjekket.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

nofuelno

#10
Vi skal gjøre valget litt enklere og inkluderer den nye Nofuelkoppen som gir deg gratis kaffe ut 2016.
Tilbudet gjelder ut denne uken. ( Cyber Week )
Denne kan også bestilles separat her:  http://www.nofuel.no/tilbehor-elbiler/nofuelkoppen

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA