Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bakluka, ja ...

Startet av Sirka, onsdag 25. november 2015, klokken 22:06

« forrige - neste »

Sirka

Da var det min tur - i stormen som raste her vestpå for et par uker siden ble en bosscontainer tatt av vinden, seilte ned bakken og traff Stormtrooperen midt i hekken ... :(

Har tatt det på kaskoen, og har leiebil. Dritkjipt å kjøre Ford Fiesta - burde ikke forsikringsselskapet dekke ekstrautgifter som bom- og parkeringsavgifter siden de ikke klarer å skaffe tilsvarende (altså el-)bil?
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

bromm

Ja, det burde de. Hvis ikke hadde ihvertfall jeg byttet forsikringsselskap (noe jeg sannsynligvis ikke trenger) ;)

Ferry



moonbuggy

Personlig synes jeg bakluka er noe av det minst vellykkede med I3. Den er både tung og lett å knuse. Man burde benyttet samme carbon blandingen som dørene.

Sirka

Fikk antydet 16-20.000,-, det var inkludert arbeid og noen små lakkskader som kom samtidig.

Er tilbøyelig til å være enig i at den bakluka ikke er noen designgenistrek. Det meste av den kunne vært plast (som dører o.a.) eller karbon (som taket), det synes jo ikke at det faktisk er glass! Det er bare de klare feltene som dekker lyktene det er noen vits i at er gjennomsiktig, dette burde man jo klart å få til uten å gjøre hele bakluken så "skjør".
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

Ingeniøren

På tide å sikre søppeldukene i stedet for å klage på bilen  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Anterialis

Støtter Sirka her. En bil bør tåle å få en søppelkasse på seg uten å knuse... Riper blir det, men destruksjon?
BMW E92 (´13-´14)
Alfa Romo Giulietta (´14-´15)
BMW i3 (´15-´16)
BMW 330e (´16-´20)
BMW X5 45e (´20-´22)
iX 40 (´22- p.t.)

Trond.m

Hvis bakdøren er i glass, så bør den vel dekkes av glassforsikringen uten bonustap. Om det er stein eller søppelkasser som kommer flyvende er vel samme sak  ;)

GelpMan

Jeg vurderer nå om det kan lønne seg og legge på klar folie på bakluka. Da henger i hvertfall bakluka sammen om man skulle være uheldig. Den går jo helt i oppløsning..

I tillegg får man vel kjørt bilen uten at man strør rundt seg med glass, litt som med en frontrute...??

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA