Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vaskemaskin i oslo-området

Startet av KalleKalif, torsdag 19. november 2015, klokken 09:45

« forrige - neste »

Thomas N

Er litt skeptisk til 200kr vask ja....
70D - Bestilt 13.10.15 - Bekreftet 19.10.15 - i transitt 15.11.15 - utlevert 04.01.16

Saberhagen

#16
Sitat fra: Salvesen på onsdag 03. februar 2016, klokken 20:39
Sitat fra: Saberhagen på onsdag 03. februar 2016, klokken 18:18
Har du prøvd Carecenter? Håndvask, og de bruker vel ikke altfor sterke kjemikalier. Er ingen ali baba vaskehall. Tror jeg betalte 250 for utvendig vask hos dem under Oslo City. Er dog en litt trang innkjørsel inn til p-huset under Oslo City der, så lønner seg å være veldig forsiktig når man kjører ned der.

Er også en Carecenter under Porsche senter ved Ryen der. Men åpningstidene er litt kjipe. Kun 8-16:00.

Ellers har jeg brukt Konows bilpleie ved Alnabru/Bryn par ganger. Ganske bra resultat. Koster vel 210 kr for utvendig vask hos dem.

200 kroner for en vask? det kan umulig gå rundt uten underbetalte slaver og gammelt og dårlig utstyr.

På Carecenter var det en hvit etnisk nordmann som vasket bilen for meg. De driver ikke kun med bilvask, men også klargjøring av biler osv. Tror det er de som klargjør Porsche bilene under Porsche senteret.

Når det gjelder Konows så er jo de et "velkjent" merkevare, men ja - det er en del innvandrere som jobber der.

Tuxedo

Sitat fra: Saberhagen på lørdag 06. februar 2016, klokken 12:22
På Carecenter var det en hvit etnisk nordmann som vasket bilen for meg. De driver ikke kun med bilvask, men også klargjøring av biler osv. Tror det er de som klargjør Porsche bilene under Porsche senteret.

Når det gjelder Konows så er jo de et "velkjent" merkevare, men ja - det er en den innvandrere som jobber der.
Ouch.

Salvesen

Sitat fra: Saberhagen på lørdag 06. februar 2016, klokken 12:22
Sitat fra: Salvesen på onsdag 03. februar 2016, klokken 20:39
Sitat fra: Saberhagen på onsdag 03. februar 2016, klokken 18:18
Har du prøvd Carecenter? Håndvask, og de bruker vel ikke altfor sterke kjemikalier. Er ingen ali baba vaskehall. Tror jeg betalte 250 for utvendig vask hos dem under Oslo City. Er dog en litt trang innkjørsel inn til p-huset under Oslo City der, så lønner seg å være veldig forsiktig når man kjører ned der.

Er også en Carecenter under Porsche senter ved Ryen der. Men åpningstidene er litt kjipe. Kun 8-16:00.

Ellers har jeg brukt Konows bilpleie ved Alnabru/Bryn par ganger. Ganske bra resultat. Koster vel 210 kr for utvendig vask hos dem.

200 kroner for en vask? det kan umulig gå rundt uten underbetalte slaver og gammelt og dårlig utstyr.

På Carecenter var det en hvit etnisk nordmann som vasket bilen for meg. De driver ikke kun med bilvask, men også klargjøring av biler osv. Tror det er de som klargjør Porsche bilene under Porsche senteret.

Når det gjelder Konows så er jo de et "velkjent" merkevare, men ja - det er en del innvandrere som jobber der.

what
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

vnm

Sitat fra: Saberhagen på lørdag 06. februar 2016, klokken 12:22
På Carecenter var det en hvit etnisk nordmann som vasket bilen for meg. De driver ikke kun med bilvask, men også klargjøring av biler osv. Tror det er de som klargjør Porsche bilene under Porsche senteret.

Når det gjelder Konows så er jo de et "velkjent" merkevare, men ja - det er en del innvandrere som jobber der.
Seriøst?!  :o
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Saberhagen


In2k

Drar opp tråden da jeg har kjøpt ny bil og fikk utført lakkforsegling rett etter utlevering. Bilen er nå kjørt ca 600km og er klar for første vask. Har ingen erfaring med håndvask fra før men håper det kommer etterhvert. Tenker derfor enten børsteløs maskinvask eller Carcenter, ikke minst fordi det er en etnisk nordmann  som vasker. Det er på ingen måte rasediskriminering, er selv innvandre. På samme måte som at jeg vil foretrekke en tysker fremfor en nordmann hva gjelder kvalitets fremtoning. Arbeidsmentalitet og ferdigheter er avgjørende for hvor bra resultatet skal bli.

Klykken

Sjekk ut www.detailersclub.no for å få inn vaskerutiner og hvordan man mest mulig skånsomt vasker bil. Kan ta den helt ut, eller bare ta inspirasjon av dette og finne "din måte". :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

alda

Slenger mig på här med en fråga om bilvask i Oslo. Har flyttat til lägenhet och kan inte längre tvätta bilen hemma. Har använt Shell på Sinsen fram til nylig för selvvask, men de har stängt selvvaskanlegget!!!! :+1: :+1: :+1:

Någon som vet var i Oslo (helst Vest) eller Bærum man kan stå inne och tvätta bilen själv med egna vaskemidler osv?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

hELgenen

Kjører alltid børsteløs vask den første tiden på ny bil...alltid
Noen manuell vask av andre er helt uaktuelt på ny bil.


Thalgar

Nokon som vil dela plassar har gode erfaringar med i tillegg til care center? Synest bilvask i Oslo er eit minefelt deluxe...
Model Y LR Quicksilver, 2023

Hallgrim86

Sitat fra: Thalgar på tirsdag 11. januar 2022, klokken 19:16
Nokon som vil dela plassar har gode erfaringar med i tillegg til care center? Synest bilvask i Oslo er eit minefelt deluxe...

YX på Ryen. Den selvvasken under der har den beste HT spyleren i Norge, og skumkanonen er veldig god.

Anbefales. Vasker bedre for 40kr der enn 100 på en dårlig en.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA