Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglader på Vinje (Voss)

Startet av rlnd, mandag 09. november 2015, klokken 21:43

« forrige - neste »

THE

OK, takk.

Da får jeg mase litt på Voss energi igjen, det begynner virkelig å bli AR-takter over denne utbyggingen. I vår sa de at den forhåpentligvis skulle være operativ før sommerferien.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Olee

I følge Voss Energi er målet at den skal være klar til jul. Så jeg er enig med sammenligningen med AR!

pudderjagar

#17
Var i Myrkdalen på ski søndag 22.11. Då såg eg at da var ein god del arbeid rundt trafoen bak butikken på Vinje. Håpar ladaren kjem snart då.

Forstår da slek at den kjem ved sida av trafoen ved butikken.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

THE

Fikk svar fra Voss energi i går, og de bekrefter at de jobber med den, og at den skal være i drift før jul hvis det ikke dukker opp noe uforutsett.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Mazzbot

Bak butikken ja , jeg kjørte bare til myrkdalen . Den er bekreftet åpnet rundt nyttår :) !
Tesla model 3 reservert 31/3 .

rlnd

Godt å vite at den er rundt hjørnet, får være tålmodig en måned til da!
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

pudderjagar

Den er god. Ser fram til at den kjem opp når eg skal i Myrkdalen.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

kaiat

Sitat fra: v-i-c på tirsdag 10. november 2015, klokken 03:36
Var det ikke en av disse laderne som ble brukt til å erstatte en defekt lader mellom Bergen og Stavanger?

Det stemmer nok, ifølge et tidligere innlegg fra daglig leder i Grønn Kontakt:

Sitat fra: Ole Henrik Hannisdahl på onsdag 30. september 2015, klokken 16:19
Hei,

Hurtigladeren vår på Aksdal tok bokstavelig talt kvelden i går kveld. Vi trodde først det var et relativt enkelt problem, men det har i løpet av dagen vist seg at problemet er betydelig større enn vi først antok, og at det ikke finnes noen quickfix.

Aksdal er et knutepunkt, og laderen vår der brukes svært mye. I tillegg er ladetilbudet i området svært dårlig, og det er i praksis ingen alternativ til vår lader der. Det aller verste vi vet, er ladere som er nede, og folk som ikke kommer seg hjem. Vi vil derfor beklage på det sterkeste til alle som er berørt.

Vi har jobbet på spreng i dag for å finne alternativer, og konkludert med at det beste blir å rett og slett bytte ut hele laderen. Etter mye leting og mange telefoner, har vi klart å finne en hurtiglader hos Voss Energi, som i ettermiddag ble satt på bil i retning Aksdal. Vi får montører og kranbil på plass i morgen formiddag, og håper å ha laderen operativ i løpet av ettermiddagen i morgen.

Den gode nyheten er at den nye laderen har både CCS, CHAdeMO og AC43, og dermed har vi plutselig, om enn noe uforutsett, et tilbud til alle elbilister på Aksdal fra og med i morgen.

Tusen takk til Voss Energi og ABB for hjelpen, og nok en gang beklager til de som er berørt

Mvh Ole Henrik

v-i-c

Det er flott at Voss Energi setter opp hurtigladere som alle kan ha nytte av.
Blir det to separate universielle hurtiglader fra ABB?

Hvilken ladeopperatør skal drifte denne/disse nye "Hurtiglader på Vinje"?
Fortum/Grønn Kontakt eller ??

Vet noen hvilken prismodell som er aktuell på de nye "Hurtigladerene på Vinje"?
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

THE

v-i-c. Voss energi drifter disse selv. Betaling blir med bilkraft-appen, samme som BKK bruker. Pris er 10 kroner oppstartspris + 1kr pr minutt for AC lading, og 2,5 kr pr minutt for DC lading.

Det settes opp 2 stk trippelstandard-ladere (CCS, ChaDeMo, 43kW AC) av samme type som ble satt opp på Aksdal, dvs. ABB.

Veldig bra at det settes opp doble ladere. Hvis AR får en fornuftig prispolitikk, så er vegen fra Bergen til Lærdal godt dekket med hurtigladere med flere ladestasjoner pr lokasjon (Trengereid, Vinje, Aurland). I tillegg er det enkeltladere på Dale og Voss. Enova-krever jo også doble ladere for å gi tilskudd, så håper at Håbakken (Lærdal) + Borlaugkrysset og Tyinkrysset får hurtigladere med 2 ladestasjoner i løpet av 2016.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

v-i-c

Sitat fra: THE på torsdag 26. november 2015, klokken 09:37
Enova-krever jo også doble ladere for å gi tilskudd, så håper at Håbakken (Lærdal) + Borlaugkrysset og Tyinkrysset får hurtigladere med 2 ladestasjoner i løpet av 2016.

Det bør være noe mellom Tyinkrysset og Fagernes!! Hvor er en passende plass?

Kan "Bøflaten Camping i Vang, Valdres" være en passende plass?

La oss håpe  at "Det settes opp 2 stk trippelstandard-ladere (CCS, ChaDeMo, 43kW AC) av samme type som ble satt opp på Aksdal, dvs. ABB" på alle plassene:
--  Håbakken (Lærdal)
--  Borlaugkrysset
--  Tyinkrysset
--  Bøflaten Camping i Vang, Valdres

Spørsmålet blir jo hvem får driftsansvartet for disse nye stasjonene?
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

THE

Etter min mening er den beste plassen for hurtiglading mellom Tyinkrysset og Fagernes på Ryfoss. Bensinstasjonen der har god plass til ladere. Fra Ryfoss går det også en "snarvei" opp til Beitostølen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

THE

Har vært forbi Vinje noen ganger de siste dagene, men ser ingen spor etter arbeid og aktivitet ved den nye nettstasjonen bak butikken på Vinje. Tviler vel slik sett på at det blir lademulighet på Vinje før jul, men det er lov å håpe.

Skal forbi Vinje et par ganger til før jul, så jeg får sjekke status når jeg passerer.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

hstad

Sitat fra: THE på mandag 30. november 2015, klokken 08:02
Etter min mening er den beste plassen for hurtiglading mellom Tyinkrysset og Fagernes på Ryfoss. Bensinstasjonen der har god plass til ladere. Fra Ryfoss går det også en "snarvei" opp til Beitostølen.
Støttes!
Bøflaten er altfor nærme Tyinkrysset.
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

Ferry

Ryfoss er et godt egnet sted. http://www.vangivaldres.no/arbeid-og-bustad/arbeid-i-vang/bedrifter-i-vang/yx-ryfoss/ "Har du møkjut bil - ordna mø det mæ!"

Bagn bør også få. Det er ca. halvveis mellom Nes i Ådal og Fagernes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA