Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bremselys ved regenerering?

Startet av Dalk, onsdag 07. oktober 2015, klokken 01:16

« forrige - neste »

Dalk

Hei, har akkurat fått vår Kia Soul Exclusive EV og er rimelig ny i elbil-gamet.
Da jeg har vanskelig for å se bak bilen når jeg kjører så lurer jeg på om det er noen her som vet om bremselyset kommer på når man bruker B/D regenereringen?
Er jo ganske kraftig brems på denne når den er i bruk, lurer bare på hvordan det ser ut bak, ser det ut som om jeg sitter å trykker på bremsene for ingenting?
Sånn rent trafikksikkerhetsmessig så burde vel kanskje lyset gått på når man regenerer/bremser som verst?
Om dette er blitt besvart tidligere så beklager jeg, men ikke sett noe til nå av det jeg har lest.
-Rød/Sort Kia Soul Exclusive EV-
"I think there are more politicians in favor of electric cars than against. There are still some that are against, and I think the reasoning for that varies depending on the person, but in some cases, they just don't believe in climate change - they think oil will last forever."
-Elon Musk-

madsskon

Det lyser ikke bremselys ved regenerering. Kun når du fysisk trykker på bremsen.
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Soulbolle

Nei, det stemmer ikke! Når du regenerer i B (ikke D) lyser bremselysene bak. Du trenger ikke fysisk å trykke på bremsepedalen. Har selv provd det flere ganger.

Hilsen, Soulbolle

OlavEmil

Sjølvsagt lyser bremselysa i B. Noko anna ville jo vore livsfarleg :) .

Dei lyser av og til når du slepp gassen i D òg. Bremselysa slår inn når du regenererer meir enn 20kW eller deromkring. Det oppnår du om du bråslepp gassen i D rundt 70km/t og oppover. Det vil òg seie at bremselysa kan lyse sjølv om du ikkje slepp gassen heilt opp når du køyrer i B, når du får nok bremseeffekt.

Vi har sjekka dette heilt konkret på våre bilar, ved at eg har lege bak kona mi, og ho har lege bak meg og fulgt med på dette.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

madsskon

Kult :)

Nok et bevis på selgere av denne bilen vet svært lite om produktet de selger!

At ikke de leser seg litt opp på bilen de selger er merkelig..
TMX 100D 2017 og Kia Soul EV 2015.
Tidligere TMS 75D 2016 og Peugeot iOn 2015.

Kun elektrisk siden 2015.

Svein Evensen

Helt enig. Etter flere tiår som bilselger har jeg erfart at det å  "kunne" sitt eget produkt er 1 prioritet, men også å lese seg opp på konkurrentenes produkter er viktig. Jeg vil tro at veldig mange på forumet her kan mye mer om bilen enn de fleste Kia selgere. Så KiaEV selgere: sett dere inn i produktet dere selger.!

KiaSoulEV

Når man kjører i D går bremselysene på når man regnenerer 2, 3 eller 4 "streker". Bremselysene går ikke på når man regenererer 1 "strek" i D.
Kia Soul Ev Exclusive titanium silver
Bestilt 5 september 2014
Levert 21.november 2014!

AmocoCadiz

Sitat fra: KiaSoulEV på fredag 16. oktober 2015, klokken 21:49
Når man kjører i D går bremselysene på når man regnenerer 2, 3 eller 4 "streker". Bremselysene går ikke på når man regenererer 1 "strek" i D.
Bra info og nyttig at bremselysa lyser ved regen, siden jeg ikke fått "sett bak meg selv enda", og det forklarer hvorfor fossilene blir liggende temmelig nært i bratte nedoverbakker, mens fosillene er vant til å renne nedover i økende hastighet, kan man i KIA behagelig holde fartsgrensa ved å forsiktig slippe opp wattpedalen og samtidig fylle tanken gratis...!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA