Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hver 6. hurtiglading på kjøpet på Statoil

Startet av Statoil Norge, tirsdag 06. oktober 2015, klokken 15:46

« forrige - neste »

Statoil Norge

Nå har hurtiglading endelig blitt tatt inn i fordelsprogrammet Statoil Extra. Betaler du for fem hurtigladinger på Statoil med et betalingskort registrert i Statoil Extra, får du den sjette hurtigladingen (15 minutter) på kjøpet. Alle typer betalingskort/bankkort kan registreres i Statoil Extra. Registrer deg og sjekk hvilke andre fordeler du får i Statoil Extra her: https://www.statoil.no/no_NO/pg1334082178011/private/extra/registrering_statoil_extra.html


/Anders

MEM76

Med denne rabatten, så er Statoil 83,33 øre billigere (per 15-min lading) enn Fortum og Grønn Kontakt.

Men jeg tror jeg holder med til Grønn Kontakt og Fortum grunnet minuttpris uten startavgift...
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

hsa77

Den viktigste årsaken til at jeg kun har ladet hos Statoil en gang,  og det blir kanskje den eneste, er at man må inn i butikken for å starte lading. Man risikerer altså å stå i kassakø før man får startet lading, dermed vil et ladestopp hos Statoil ta minst 5min lenger enn andre steder. I tillegg må man bestemme seg på forhånd hvor lenge man skal lade. Hvorfor innfører de ikke samme system for fossilbilistene mon tro? Tenk å gå inn i butikken og forhåndsbetale for 30 liter diesel, så finner man ut at det bare var plass til 25 liter på tanken, at du var så dum å tro at du trengte 30 liter er ditt problem...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

hsa77

Sitat fra: Sven-E på onsdag 07. oktober 2015, klokken 18:38
Sitat fra: hsa77 på onsdag 07. oktober 2015, klokken 16:46
Tenk å gå inn i butikken og forhåndsbetale for 30 liter diesel, så finner man ut at det bare var plass til 25 liter på tanken, at du var så dum å tro at du trengte 30 liter er ditt problem...
Det har jeg måttet mange ganger - på seddelautomat.
Men det var jo i "gamledager".
Er vel ca 30 år siden seddelautomatene forsvant? Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor Statoil tror vi elbilister synes det et ok med en så elendig betalingsløsning. Kunne de ikke i  det minste la oss få starte ladingen med en gang for så å gå inn i butikken for å betale, det får jo fossilbilistene lov til! Dersom en fossilbilist stikker av uten å gå inn for å betale taper stasjonen mange hundre kr, dersom vi hadde stukket av uten å betale hadde vi kanskje stjålet strøm for 20kr - det er jo mye værre?
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

inverter

Dette kan løses enkelt av Statoil ved å montere en enkel trådløs dørklokke. Selve ringeknappen monteres på hurtigladeren (med dobbeltsidig tape) og selve dørklokken monteres slik at den er hørbar for betjeningen på stasjonen.

Et klistremerke med teksten: "For å betale i kassen trykk her" monteres over ringeknappen.

Når betjeningen hører "ding dong" sjekker de i kameraovervåkingen og slår på strømmen. Vedkommende kunde starter å lade og går inn på stasjonen for å betale.

Statoil Norge

Hei

Det virker som at det er litt misforståelse rundt dette med betalingsløsningen for hurtiglading på Statoil. På alle de nye hurtigladerne er det fullt mulig å betale per minutt dersom man bruker GoCharge-appen eller SMS. Bruksanvisning for dette skal være montert på alle laderne.

Det er kun dersom man betaler inne i butikken man må velge mellom 15 og 30 minutter lading. Betaler man med app eller SMS så betaler man kun for de minuttene man velger å lade. Da slipper man også å stå i "pølsekøen".

/Anders

elbil-1


Panduck

Sitat fra: elbil-1 på torsdag 08. oktober 2015, klokken 09:44
Får man hver 6 lading gratis med sms/app også?

Og hva får man så gratis? Snittet av de 5 forrige ladingene?

Panduck

Sitat fra: MEM76 på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 15:57
Men jeg tror jeg holder med til Grønn Kontakt og Fortum grunnet minuttpris uten startavgift...

Vel, inntil vidre må man "holde seg til" det som finnes der man trenger å lade, veldig få steder man har luksus i å velge hurtigladeleverandør. På Minnsund er det enkelt å velge Statoil fremfor Fortum for å slippe å kjøre en omvei til en enslig lader ved en Kiwibutikk fremfor 2 ladere på Statoil rett ved E6.

Øyvind.h

Sier litt om betalingsløsninger når Statoil må forklare på et forum hvordan man kan betale for lading  ;D

Når skal operatørene lære?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Statoil Norge

Sitat fra: elbil-1 på torsdag 08. oktober 2015, klokken 09:44
Får man hver 6 lading gratis med sms/app også?

Nei, man får ikke hver 6. lading gratis når man betaler med SMS/app. Årsaken er at SMS/app-betaling er et stand alone-betalingssystem som ikke er innom Statoil sine backoffice-systemer.

/Anders

Statoil Norge

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. oktober 2015, klokken 10:13
Sier litt om betalingsløsninger når Statoil må forklare på et forum hvordan man kan betale for lading  ;D

Når skal operatørene lære?

Tja, det er jo oppslag på laderne om at man kan betale med SMS og app, så strengt tatt trenger vi ikke å forklare betalingsløsningen på forumet. Men det er jo greit at de som ikke vet at man kan betale med app/SMS fordi de kanskje ikke engang har besøkt laderne våre, får vite at denne muligheten finnes  ;)

/Anders

Øyvind.h

#12
Sitat fra: Statoil Norge på torsdag 08. oktober 2015, klokken 10:21
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. oktober 2015, klokken 10:13
Sier litt om betalingsløsninger når Statoil må forklare på et forum hvordan man kan betale for lading  ;D

Når skal operatørene lære?

Tja, det er jo oppslag på laderne om at man kan betale med SMS og app, så strengt tatt trenger vi ikke å forklare betalingsløsningen på forumet. Men det er jo greit at de som ikke vet at man kan betale med app/SMS fordi de kanskje ikke engang har besøkt laderne våre, får vite at denne muligheten finnes  ;)

/Anders
Jo takk du. Hver gang man kommer til en ny lader fra en ny operatør er det ny bruksanvisning (noen ganger to motstridende...), ny rekkefølge, nye kommandoer, ny app, ny prisstruktur osv, fare for ladekø, nedetid osv.

Ikke uten grunn kona aldri kommer til å kjøre på turer med Leaf`en som krever hurtiglading.

Når det er sagt er det bra Statoil setter opp hurtigladere og sågar ekspanderer på lokasjoner ved behov! Det kunne jo vært som andre energistasjoner som ikke vil tilby det overhodet.... Og bra du tar deg bryet med å svare på sarkastiske innlegg slik som mitt. En god diskusjon er givende for begge parter :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Statoil Norge på torsdag 08. oktober 2015, klokken 10:21
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. oktober 2015, klokken 10:13
Sier litt om betalingsløsninger når Statoil må forklare på et forum hvordan man kan betale for lading  ;D

Når skal operatørene lære?

Tja, det er jo oppslag på laderne om at man kan betale med SMS og app, så strengt tatt trenger vi ikke å forklare betalingsløsningen på forumet. Men det er jo greit at de som ikke vet at man kan betale med app/SMS fordi de kanskje ikke engang har besøkt laderne våre, får vite at denne muligheten finnes  ;)

Statoil har jo alt bensinkort med etterskuddsvis fakturering, hva med også å støtte Elbilforeningens ladebrikke? Faktureringssystemene finnes jo allerede.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. oktober 2015, klokken 10:29
Sitat fra: Statoil Norge på torsdag 08. oktober 2015, klokken 10:21
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 08. oktober 2015, klokken 10:13
Sier litt om betalingsløsninger når Statoil må forklare på et forum hvordan man kan betale for lading  ;D

Når skal operatørene lære?

Tja, det er jo oppslag på laderne om at man kan betale med SMS og app, så strengt tatt trenger vi ikke å forklare betalingsløsningen på forumet. Men det er jo greit at de som ikke vet at man kan betale med app/SMS fordi de kanskje ikke engang har besøkt laderne våre, får vite at denne muligheten finnes  ;)

/Anders
Jo takk du. Hver gang man kommer til en ny lader fra en ny operatør er det ny bruksanvisning (noen ganger to motstridende...), ny rekkefølge, nye kommandoer, ny app, ny prisstruktur osv, fare for ladekø, nedetid osv.

Ikke uten grunn kona aldri kommer til å kjøre på turer med Leaf`en som krever hurtiglading.

Nettopp derfor er det veldig fint om flest mulig operatører støtter Elbilforeningens ladebrikke. Det er i særklasse den enkleste måten å aktivere og avslutte lading på.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA