Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ding ding ding...

Startet av nr1rayner, lørdag 26. september 2015, klokken 15:32

« forrige - neste »

Lynet

Og det hjelper ikke med ding ding når man spretter ut av bilen i en stresset situsjon uten å sette den i P........
Rakk ikke å høre noe ding, men rakk å snu og komme på plass og trykke inn bremsen før noen skade hadde skjedd  :)
Det hadde vært bedre om bilen hadde skiftet til P når man åpner døren med selen av og heller droppet ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding ding
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

cra

Siden der er sensor i setet så burde det være en no-brainer å gjøre som Tesla, og sette bilen i P når døra er åpen og rumpa letter fra setet.

Alle disse dingelydene i Leafen har jeg aldri skjønt meg på, og jeg har ikke orka å lese meg opp på dem heller.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

leafster

Setevarsleren fikses lett ved å åpne beltelåsen og vippe mikroswitchen ut av sporet sitt. Da tror bilen at beltet alltid sitter i.

Kjell Leaf

Hva med å legge om vanene litt, kan ikke se at dette skal være så plagsomt.
Det er ikke sikkert det er bilen det er noe i veien med ;-)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Ssseee

Sitat fra: Kjell Leaf på søndag 11. oktober 2015, klokken 12:27
Hva med å legge om vanene litt, kan ikke se at dette skal være så plagsomt.
Det er ikke sikkert det er bilen det er noe i veien med ;-)

Ikke plagsomt? Haha. Dagens.
2015 Kia Soul

skysurfer

Sitat fra: leafster på søndag 11. oktober 2015, klokken 09:05
Setevarsleren fikses lett ved å åpne beltelåsen og vippe mikroswitchen ut av sporet sitt. Da tror bilen at beltet alltid sitter i.

Takk for tipset  ;). Skal teste når bilen kommer tilbake fra verksted.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

nr1rayner

Da fant æ vekkerklokka... Den sitter på nederste instrumentpanel som en egen sak satt på printplata. Tørr ikke å ta den bort da  :o
La noe skumgummi lydisolering mellom den og plasten. Fikk annen lyd, og nok noe lavere. Men kan vel ikke si at det ble så utrolig mye mindre plagsom. Så hva neste steg blir vet jeg ikke...



Nåh, det kan diskuteres ja Kjell. Smaken er som baken. Setebeltevarsleren kan jeg forstå, men alle de andre varslene er rett og slett bare plagsomme. Ja, jeg VET at døra står åpen og bilen er på, trenger ikke at bilen sier ifra om det, i hvert fall ikke etter at den er slått av..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

nr1rayner

Hmm, lurer på om det er den som lager lyd til blinklyset også, stusset på at det var annerledes lyd på den nå.
Nei, man får vel bare innse at man har større problemer enn denne dingen..  ::)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

nr1rayner

Setebeltevarsleren fikses lettere ved å koble fra ledningen ;D
Sitter 3 kontakter under setet helt i front. Den gule er til beltestrammer eller noe slikt, den største er sikkert til varmesetet. Mens den siste (mener det var den i midten) går til beltelåsen. Følg ledningen for sikkerhetsskyld.
De har vært så smarte at det er kontakt i beltelåsen når beltet ikke er satt på, mens kontakten brytes når beltet er på.

Har kun gjort dette på sjåførstolen. På passasjerstolen var det noen ekstra kabler som jeg ble usikker på, men her dinger det jo heldigvis ikke hvis ingen sitter der så det er ikke så farlig.  8)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Gatzschie

Ganske hysterisk dårlig humor å legge inn monsteralarm når du slår av tenningen med døra åpen. Det er tydeligvis ikke lov til å gå ut av bilen når tenninga er av og døra er åpen. Lukk døra, åpne døra igjen og gå ut. That's the Nissan way...

Einar_S

Takk!
Jeg stoppet på gårdsplassen i kveld og lurte på hva den dingdingen skulle bety.
Ingen melding på dashboard eller display, men jeg har nok forbrutt meg som du beskriver.
Jeg synes det er lite hjelpsomt å fyre av en slik salve uten å gi et hint.

Jaddajadda, jeg er en fersking. Bilen har bare gått 28mil så langt og jeg er ikke halvveis gjennom brukerbibelen.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA