Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Motorhavari???

Startet av nah, mandag 08. februar 2010, klokken 20:44

« forrige - neste »

Gaute

Vi prøver å være så forsiktige vi kan, men vanskelige føreforhold kan i bytrafikk av og til være en utfordring.  Bilen er allerede kjørt ca 300 km etter jeg fikk den tilbake sist tirsdag, men enda kan jeg høre litt hvining når det går bakover.  Så langt fungerer motor svært bra.  Den var svært svart innvendig etter mange sett med kullbørster.  Det eneste skåret i gleden er at lampa for elfeil fremdeles lyser, så da har jeg nok en mekanisk feil som gir et overslag.  Bilen har vel kjørt ca 60.000km med den tent, så hvis den slokker nå, er det vel lyset som tar kvelden.  Jeg velger inn til videre å bare kjøre med den.
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

hens

Bruk strimler med 240 slipepapir med ryggen mot kobberet. Trekk papiret frem og tilbake i dreieretningen noen ganger, så legger børstene seg inntil kommutatoren.
da går innkjøringen fortere.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

frank

Hallo Elektrolux
Fant du ut om det var mulig å få byttet tannhjulet som sitter på motoren?, har hørt rykter om at det kanskje ikke er mulig.
Jeg må bytte resten av utvekslingen, men det er også noen små skader på dette tannhjulet.
Er det noen som vet om det er håp for gjenbruk av tannhjul med veldig små skader?
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

elektrolux

Heisan

Er faktisk i gang med akkurat den operasjonen i disse dager. Drevet i enden av rotoren skal kunne presses ut, og der er en innvendig kant en kan presse mot med et rør gjennom senter, og etter å ta ut sentreringsringen som ligger der.

Desverre satt min så fast at første forsøk endet i bøyd rør.

Dermed må dette trekkes ut, og jeg må forsøke på nytt. Denne gangen med varme i tillegg til 10T pressen.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

frank

Takk for svar, ser fram til å høre om du lykkes.
Jeg har en god motor som jeg ikke har lyst å montere med et nytt gear uten å bytte drevet først.
Lykke til.
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

elektrolux

Nå er det Elektrolux 0 - Ståldrev 2.

Selv med varme måtte jeg opp i over 7-8 Tonn og bøyde røret jeg brukte på nytt.

Vurderer nå vinkelsliper på selve rotoren, siden den er ødelagt uansett.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#51
Ting tar tid, men da var drevet endelig av.

Det ble likevel 0-3 til drevet, da jeg slipte litt for langt, og ødela støstedelen av pakningsflaten på drevet.

Har lært mye av dette og neste gang skal jeg lykkes.

For de som vil presse ut drevet kreves en dor på 31,5mm OD og minimum 260mm lengde, og et mothold på minimum 150 mm lengde, OD: ca 70 mm og ID på 50,0 mm.

Det skal såpass mye krefter til at en må bruke disse målene for alt de er værd. Ellers vil ting bøye seg.Tror også en med fordel kan legge rotor i fryseboksen, og bruke varme samtidig med pressen
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA