Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DIY - tråden

Startet av Muffinman, lørdag 19. september 2015, klokken 16:23

« forrige - neste »

Muffinman

Nope, fremdeles ikke lovlig i EU. Lykta mangler nivellering.

DaTwister

Hvor fikk du tak i Volvo FM dyser?

Lynet

Sitat fra: DaTwister på lørdag 07. januar 2017, klokken 17:37
Hvor fikk du tak i Volvo FM dyser?

Hos Wist last og buss som forhandler Volvo.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

petersv

Bilder av det monter,  ev en video i aksjon?

lunitiks

#34
19 tilfeller av brudd på trådregel nr 4 nå - inkl dette innlegget.

Sitat
INGEN diskusjon i denne tråden! Bruk en av de eksisterende trådene som sannsynligvis eksisterer om prosjektet, eller opprett en ny. Denne tråden skal være et oppslagsverk som er lett å finne frem i. Jeg vil be mod om å slette innlegg som ikke passer her! Linker til diskusjon er imidlertid bra.

På tide å be @moderator om å flytte diskusjonen over i en dedikert diskusjonstråd for @nortrahof sin DIY?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kvark

Sitat fra: lunitiks på søndag 08. januar 2017, klokken 08:59
19 tilfeller av brudd på trådregel nr 4 nå - inkl dette innlegget.

Sitat
INGEN diskusjon i denne tråden! Bruk en av de eksisterende trådene som sannsynligvis eksisterer om prosjektet, eller opprett en ny. Denne tråden skal være et oppslagsverk som er lett å finne frem i. Jeg vil be mod om å slette innlegg som ikke passer her! Linker til diskusjon er imidlertid bra.

På tide å be @moderator om å flytte diskusjonen over i en dedikert diskusjonstråd for @nortrahof sin DIY?

Jeg refererer til post #8 av meg i denne tråden. Det kommer aldri til å bli lett å finne frem i dette "oppslagsverket" så lenge alle prosjekter skal postes i sin helhet i samme tråd.

Separate tråder per prosjekt, hvor det kan diskuteres, i tillegg til en tråd som lister alle de individuelle trådene. Det er eneste måten å gjøre dette oversiktlig.
S85D

DaTwister

Har vel ikke noe serie nummer Lynet? De har ikke noe butikk i nærheten her, og ikke noe nettbutikk.

Siggen

Sitat fra: DaTwister på mandag 09. januar 2017, klokken 02:37
Har vel ikke noe serie nummer Lynet? De har ikke noe butikk i nærheten her, og ikke noe nettbutikk.

Da har du gjerne en Nordic Last & Buss, Trucknor eller Volmax i nærheten. Spør du etter delelageret så vet dem hva du snakker om.

http://www.volvotrucks.no/no-no/dealer-locator.html

Eventuelt en lastebilpåbygger

Thor2014

Sitat fra: nortrahof på søndag 01. januar 2017, klokken 10:56
Jeg bruker BEGGE de originale spylerdysene. Den arm-monterte kommer i tillegg.
- Ellers hadde men ikke trengt et ekstra T-stykke dersom kun en av de originale dysene var i bruk og den arm-monterte erstattet den andre (som er utkoblet).
Min 2015 klarer ikke åpne tilbakeslagsventilen i T stykket hvis jeg ikke klemmer sammen slangen til den venstre dysen.
Blir skikkelig bra trykk i den venstre dysen siden den ikke åpner.
Skal prøve med ett vanlig T stykke.

DaTwister

Jeg tror jeg opplever det samme. Tenkte å prøve med tynnere slange, for å se om trykket øker litt.

nortrahof

- Ser det er noen som har kommentert vanskeligheter med å få nok spylervæske til armdysen...
Kommer det lite vann på armdysen, kan T-stykket være feil innkoblet? - Tilførselen skal være på "stammen" av T-en. Kobles armdysen til "stammen", vil det komme lite vann da "check-ventilen" sperrer.

Meningen med denne modifikasjonen var å beholde alt mest mulig originalt på bilen. Armdysen og denne plassering var å få spylervæske til der de originale dysene ikke dekket. Da er det kun "litt spylervæske" som mangler på visse områder. Det holder med noen dråper og ikke "full sprut"! - Da kan man "stjele fra systemet" - ellers må man sikkert skifte pumpe og den originale tanken vil også bli for liten? Det er fortsatt de originale dysene som får mest vann!
Armdysen dekker kun de områdene av frontruten der de originale dysene ikke dekker. Det er heller ikke nødvendig å bruke mer væske - bare "omfordele" væsken jevnt over frontruten (og ikke dusje bilen som kjører bak).

Som sagt har jeg kjørt med denne modifikasjon i ca. ett år uten å ha justert - og faktisk glemt at TMS har dårlig vindusspylersystem.

- Selvfølgelig kan det finnes andre/bedre metoder - men dette funker for meg.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Lynet

Sitat fra: DaTwister på mandag 09. januar 2017, klokken 02:37
Har vel ikke noe serie nummer Lynet? De har ikke noe butikk i nærheten her, og ikke noe nettbutikk.

VO 1606839
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

MrBacardi

For å fikse at setebeltfestet på framsetene dunker borti bunnen av setet fra tid til annen, så monterte jeg en liten filtbit (fra biltema) på hvert av festene. Dermed blir det plast mot filt, istedet for plast mot plast her, og lyden er dermed borte  :+1:

Golfen vi hadde før hadde samme patent, men da fulgte altså filtbiten med bilen :)
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Somni

Er det noen som har et tips til ettermontering av tåkelys på en facelift levert uten, men med et tomt skall? Ligger det ledninger bak? Regner med det må programeres fra DS, men har mest lyst på retningslyset de bruker i USA. Om det er lov i Norge bryr jeg meg ikke så veldig mye om.

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Hodetelefoner

Kunne tenkt meg å "fjerne" kabelen til tåkelyset selv. Kun ha stripene.
Noen har vel et skjema?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA