Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Car-Net problemer

Startet av gerrard8, tirsdag 15. september 2015, klokken 08:59

« forrige - neste »

atrus

SitatForøvrig, gratulerer med e-Golf :)
Takk. Kuleste bilen jeg noen gang har hatt. Og når jeg sier at den først bilen jeg hadde var en 1973-modell, skjønner du at dette ikke er den første  8)

Blouberg

Kom en oppdatering til Car net Android i dag. Da sluttet den helt å virke. Appen tryner i oppstarten.

Skikkelig vellykket oppdatering (:

atrus

Sitat fra: Blouberg på mandag 21. september 2015, klokken 20:48
Kom en oppdatering til Car net Android i dag. Da sluttet den helt å virke. Appen tryner i oppstarten.

Slett appen og installer den på nytt

Elmo

Sitat fra: atrus på mandag 21. september 2015, klokken 21:01
Sitat fra: Blouberg på mandag 21. september 2015, klokken 20:48
Kom en oppdatering til Car net Android i dag. Da sluttet den helt å virke. Appen tryner i oppstarten.
Slett appen og installer den på nytt

Samme her. Trynet fullstendig, og etter 10 forsøk så fikk jeg beskjed fra Android om å avinnstallere den :o
Må si jeg aldri har opplevd det med noen app ever before.

Men reinstallasjon gjorde susen. Nå funker det.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Råde

e-Golf | X75D

gamer73

utrolig dårlig app og opplegg i grunnen men EN ting skal appen ha. Det ER deilig å stå i kjøkkenvindu å kjøre i gang varmetråder og klimaanlegg mens man ser på bilen som står utenfor.

Alternativet er jo å sette avgangstid, men i helgene er avgangstid HELT umulig å forutse.

Dexter

ja, man rekker jo både 1 og 2 kopper kaffe mens man venter på respons fra bilen.

Er mest irritiasjon.

gamer73

for å starte alt jeg trenger har jeg 3 dager på rad nå brukt 1 min. Så akkurat jeg opplever ikke treghet der av noen særlig grad. Værre er det om man vil forandre default grader fra 22 til noe annet..DA klikker det!!!..men men 22 grader er jo greit nok for å sette seg inn i bilen..så kjører man den opp på 24 med en gang manuelt.

Gordon Retriever

Sitat fra: gamer73 på mandag 23. november 2015, klokken 14:09for å starte alt jeg trenger har jeg 3 dager på rad nå brukt 1 min. Så akkurat jeg opplever ikke treghet der av noen særlig grad.

Kjenner at jeg fortsatt foretrekker denne:


sap_2000

Sitat fra: Råde på mandag 23. november 2015, klokken 08:39
Du sier ikke det...

Kjenner jeg begynner å bli mektig lei CarNet nå  >:(

Hadde en runddans men bytte av com-modul.
-Leverte bilen for noen uker siden. Da jeg hentet den på ettermiddagen hadde den ikke kommet seg på nett, men forhandler var usikker på om det var et serverproblem (som også ikke er uvanlig). Tok igjen bilen, men den kom seg aldri på nett så ble levert tilbake neste uke.
- forhandler hadde bilen fra Mandag til fredag uten at den kom seg på nett. Foreslo at de skulle bytte til ny styreenhet men den var ikke på lager, så ba om å få satt i den gamle igjen.
- uka etter var ny styreenhet ankommet og bilen ble på nytt levert. Den nye enheten fungerte heldigvis.
- nå har det gått 1,5 uke og den har fungert feilfritt frem til for et par dager siden når den igjen begynte å feile på endringer, sette igang lading/ varme osv i kjent stil  :-\

Akkurat samme symptomer som før ved at ting fungerer greit en viss tid etter et strømbrudd før det sakte men sikkert begynner å henge seg etter 1-2 uker.
Nytt strømbrudd pleier å løse problemet i en ny uke osv, osv...

Ikke lett å finne noen logikk i dette, men har gjort meg noen observasjoner:
-Går man ut i bilen, låser opp og evt starter opp, så oppdateres CarNet som regel igjen og endringer blir mulig igjen en kort stund før det henger seg igjen.
-Tar man strømmen, funker ting som regel bra en uke eller to før det sakte men sikkert begynner å henge seg igjen
- Prøver man å endre en timer eller sette på varme og får feilmelding KAN man ha flaks om man har tålmodighet til å prøve 50 ganger i timen... >:(
-feilmelding ved innlogging virker å være et separat problem

Konklusjonen så langt er at dette er alt for dårlig på et så utbredt problem som har eksistert i over et år...
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

Jan Grindheim

Sitat fra: hottentott33 på lørdag 19. september 2015, klokken 20:28
Sitat fra: atrus på lørdag 19. september 2015, klokken 18:31
Fikk E-golfen i går og er rimelig fersk. Men har allerede oppdaget hvor buggy car-net er. På bilen står den grønne ladelampen og pulserer grønt, noe som jeg ikke forstår på noen annen måte enn at bilen lader.

Korrekt observert :) Det står en kjekk klistremerkelapp med info om lysmønsteret på ladelyset. Men sakte blinking med grønt betyr at den lader. Konstant grønt lys betyr at batteriet er fullt.



Min erfaring er at når den lyser grønt så lader de...
Når den pulserer grønt så er den klar til lading på timeren..
Stemmer ikkje med klistrelappen, men ?
Har 2014     mod..
Jan Martin
VW e-golf 2014 uten VP

Knoffen

Det virker som om sap_2000 har problemer utover det som gjelder Car-net.

Slik som jeg oppfatter Car-net så er det et system der en via en web-leser eller app kan hente ut info fra bilen eller sette parametre. Dette gjøres ved at det er en server som kommuniserer med bilen og web-leser/app kommuniserer med server. Men når parametrene er satt (enten via Car-net eller i bilen) så skal det generelle styringsystemet iverksette det en har bedt om (enten det er lading eller varme). Dette skal jo kunne virke uten at en har noe Car-net abonnement. Om det ikke virker så må det være noe galt med hovedstyresystemet i bilen.

Jeg har opplevd noen få ganger at bilen kun har ladet opp til minimum nivå når jeg setter inn ladekontakten, men ikke fortsatt med lading og varme om morgenen i forhold til avgangstid. Men den tiden har jeg slått inn i bilen uavhengig av Car-net.

alagerqv

Car-Net er tilnærmet ubrukelig når du trenger den.

Som regel funker den fint i sommer halvåret når du vil vise hvor kul den er til venner og kjente, men straks du har behov for den (du - og alle de andre), så er det game over.

Det er jo ingen trøst, men CarWings til Nissan er like ille. Dog skal Nissan ha for at de ikke tar betalt for driten...

Råde

Men hvorfor får tesla det til? Det kan umulig være veldig prioritert hos vw...
e-Golf | X75D

Knoffen

Tesla har bedre programmerere, de er jo i programmerernes Mekka i California.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA