Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Takk!

Startet av emil, søndag 13. september 2015, klokken 22:27

« forrige - neste »

pagal

#15
Emil

Ikke la noen få idioter, ødelegge.
Det store flertallet setter pris på dine saklige innlegg
Skummer ofte raskt gjennom nyeste innlegg, dersom det er noen av Emil leser jeg dem alltid.   
Early CHAdeMO adapter Jæren

nr1rayner

Håper i det minste alle positive tilbakemeldinger her veier opp for litt av det negative du har lest...

Takk for at du har delt så mye kunnskap gjennom så mange flotte innlegg!  :D
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Speeder

Håper også du revurderer din deltagelse. Informative og gode innlegg fra din side, som balanserer debatten god.
Dette fra en Zoe eier  ;)
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Sølve

Takk for mange gode tips Emil.  Du er en av de mest kompetente og saklige her på forumet, og vil bli savnet.  Håper du etterhvert føler trang til å bidra igjen.
Bergen

BE

Er omtalte innlegg som trigger denne reaksjonen slettet?

Jeg klarer ikke finne noen innlegg med trakassering, om så er bør disse modereres. Det skal ikke være nødvendig å slette seg helt fra forumet. Emil har hatt mange gode og saklige innlegg på forumet, så da må eventuelt moderatorene våkne slik at ikke forumet mister flere gode deltagere.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

kos

Kjenner jeg Emil rett så dukker han opp i ny profil - han vil ikke klare å holde seg unna. Til det har han brukt for mye tid på dette forumet og jeg har lett etter hva som var årsaken, men det er etter moderator slettet - og da kan det like gjerne vær  noe han har skrevet også. Men jeg tror han dukker opp i ny profil.

OlavEmil

Det var vel ein snørrunge som hadde vore ute og køyrd sin første "langtur" og måtte hurtiglade, og gjekk skyhøgt ut og skulda alt og alle for å svindle han. Alle som drista seg til å prøve å forklare han korleis hurtiglading funka, og vise til prislistene til dei ulike operatørane (han var sjølv heilt på jordet når det gjaldt pris hos dei ulike selskapa), fekk gjennomgå så det susa.

Synd at det gjekk så langt, denne personen kunne trygt vore kasta på hovudet ut mykje tidlegare. Kvart einaste innlegg han posta i den raskt veksande tråden inneheldt tildels grove brott på forumreglane, og på normal folkeskikk. (har likevel full forståing for at moderatorane ikkje sit på forumet og følgjer med på all aktivitet heile helga)

Håpar å sjå emil attende ein gong i framtida.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Horsenose

Sitat fra: OlavEmil på mandag 14. september 2015, klokken 16:48
Det var vel ein snørrunge som hadde vore ute og køyrd sin første "langtur" og måtte hurtiglade, og gjekk skyhøgt ut og skulda alt og alle for å svindle han. Alle som drista seg til å prøve å forklare han korleis hurtiglading funka, og vise til prislistene til dei ulike operatørane (han var sjølv heilt på jordet når det gjaldt pris hos dei ulike selskapa), fekk gjennomgå så det susa.

Synd at det gjekk så langt, denne personen kunne trygt vore kasta på hovudet ut mykje tidlegare. Kvart einaste innlegg han posta i den raskt veksande tråden inneheldt tildels grove brott på forumreglane, og på normal folkeskikk. (har likevel full forståing for at moderatorane ikkje sit på forumet og følgjer med på all aktivitet heile helga)

Håpar å sjå emil attende ein gong i framtida.

Det blir alltid ganske pinlig når folk uten erfaring eller folk som har helt spesielle bruksmønster forsøker å påtvinge sine spesielle holdninger på andre. Verst er kombinasjonen spesielt bruksmønster OG manglende erfaring. Da er det bare flaut å lese innlegg.
Model X reservasjon

emil

Takk for alle gode ord her, setter veldig stor pris på det. Siden forum-admin ikke har kommet med noe informasjon og i tillegg kanskje var litt overivrig på sletting av poster og tråder får jeg komme med en liten oppsummering/forklaring så ikke uskyldige nye brukere blir utpekt som syndebukker:

Stikker man nesa fram kan man risikere å få en råtten tomat i trynet. Det godtar jeg og jeg har ved enkelte anledninger kanskje bedt om den også. Det er når den råtne tomaten utvikler seg til å bli en tønne med dritt at man merker at grensen kanskje er nådd. Når f.eks kommentarer på eller kritikk av en bilprodusent sine løsninger konstant blir besvart med kritikk av person.

At nye brukere trenger litt tid på å tilpasse seg er helt greit. Den nylige tråden relatert til prising av en enkelt hurtigladeepisode var egentlig bare litt krydder i hverdagen selv om temperaturen tidvis ble høy og for min del var det ikke behov for administrator å slette den tråden. Men når enkelte gamle travere gjentatte ganger drar strikken lengre og lengre kommer man til et punkt hvor den ikke lengre holder. Episoden som ble den berømte dråpen var det sansynligvis veldig få som fikk med seg, den foregikk i denne tråden over en periode på ikke veldig mange minuttene, men når en forumbruker som absolutt burde vite bedre gjør det han gjør og passerer en grense da sier jeg stopp og hadebra.

Det kan godt være at Forum-Admin gjør en formidabel jobb, men når han selv sier at det er over 10.000 medlemmer på forumet har man kanskje påtatt seg en litt for stor jobb hvis det gjøres alene på fritiden. I diskusjonene som har kommet opp rundt deling av linker i Tesla sin kampanje er det flere som har tatt til orde for at det burde vært flere moderatorer her, og selv om jeg ikke har ropt det ut er det noe jeg har tenkt flere ganger. Så får det være opp til Elbilforeningen om de faktisk ser verdien av elbilforumet og er villig til å bruke penger eller tid på å holde forumet i livet og under kontroll. Ser at et alternativt Tesla-forum har begynnt å få aktivitet og det skal ikke mye til før alt er blit splittet opp og man må innom 10 forskjellige forum for å få det samme som man har på ett sted idag.

Så, sånn situasjonen er her i dag ser jeg ingen grunn til å fortsette min aktivitet når forumet administreres må måten det gjør. Jeg har lært mye om elbil her og håper at folk flest har hatt nytte av det jeg har skrevet. For noen er verden sort/hvit, for andre er den full av både gråtoner og en haug med farger.


sånn helt til slutt vil jeg si at det er en stor feil ved forumet at man faktisk kan registrere nye brukere med tidligere slettede brukernavn.


--
emil
www.leafen.no

Gordon Retriever

Hei emil.

Jeg er enig med deg i at den nevnte tråden ikke hadde trengt å bli slettet. Både fordi Grønn Kontakt hadde et par glimrende innlegg i den, og fordi den gav fine eksempler på hvordan enkelte debattanter som om og om og om igjen velger å gå på person i stedet for sak.  Men dette siste finner vi - dessverre - eksempler på i flere andre tråder - som i "dråpen"-tråden du refererer til.

Dette er noe som ville blitt grepet fatt i og påtalt for lenge siden på de fleste andre fora jeg har vært medlem av. Dette burde rett og slett ikke fått lov til å pågå over så lang tid som det har.
Men når forumledelsen i stedet velger å være opptatt av hvilke linker man har i signaturen, får man det resultatet man får.

Sitat fra: emil på mandag 14. september 2015, klokken 17:27I diskusjonene som har kommet opp rundt deling av linker i Tesla sin kampanje er det flere som har tatt til orde for at det burde vært flere moderatorer her, og selv om jeg ikke har ropt det ut er det noe jeg har tenkt flere ganger. Så får det være opp til Elbilforeningen om de faktisk ser verdien av elbilforumet og er villig til å bruke penger eller tid på å holde forumet i livet og under kontroll.

Enig og enig.
Referansen til 10.000 medlemmer som har blitt presentert noen ganger, ser jeg for øvrig en avsporing idet den ikke sier noe om hvor mange av disse som er aktive pr. i dag.  Andelen medlemmer som skaper støy, er igjen en liten prosentandel av den prosentandelen som er aktive.

Sitat fra: emil på mandag 14. september 2015, klokken 17:27Så, sånn situasjonen er her i dag ser jeg ingen grunn til å fortsette min aktivitet når forumet administreres må måten det gjør.

For så vidt beklagelig, men absolutt forståelig og langt på vei noe jeg er enig i.

leafen.no er notert, og jeg håper du åpner for spørsmål og gjestekommentarer etterhvert.

PokerFjes

Sitat fra: OlavEmil på mandag 14. september 2015, klokken 16:48
Det var vel ein snørrunge som hadde vore ute og køyrd sin første "langtur" og måtte hurtiglade, og gjekk skyhøgt ut og skulda alt og alle for å svindle han. Alle som drista seg til å prøve å forklare han korleis hurtiglading funka, og vise til prislistene til dei ulike operatørane (han var sjølv heilt på jordet når det gjaldt pris hos dei ulike selskapa), fekk gjennomgå så det susa.

Synd at det gjekk så langt, denne personen kunne trygt vore kasta på hovudet ut mykje tidlegare. Kvart einaste innlegg han posta i den raskt veksande tråden inneheldt tildels grove brott på forumreglane, og på normal folkeskikk. (har likevel full forståing for at moderatorane ikkje sit på forumet og følgjer med på all aktivitet heile helga)

Håpar å sjå emil attende ein gong i framtida.
Jeg stiller meg 110% bak det du sier her. Jeg har vært aktiv i diskusjonsfora på nett siden BBS'enes tid og maken til troll er det lenge siden jeg har sett. Jeg visste ikke om jeg skulle tro det jeg leste, og varierte mellom å ville finne frem en økopak popcorn og å hente et balltre.
At Emil gadd svare saklig så mange ganger er intet mindre enn unikt. Jeg har ikke vært så lang tid her at jeg skjønte helt hvilke andre etablerte medlemmer som var årsak til at begeret rant over.
Emil har svart saklig og informativt i alle leire på dette forumet, selv når noen anklager han for det stikk motsatte. Det er ikke lenger enn noen dager siden noen påstod at Emil var opptatt av å fremsnakke eget bilmerke og disse andre - noe som absolutt ikke stemmer.
Jeg håper Emil ikke gir seg på forumet, men forstår jeg det hvis han gjør det - ja.

Jeg synes tråden kunne blitt stående slik at folk kunne sett hva slags oppførsel man ikke tolererer her.  Innleggene til Grønn kontakt v/Hannisdal var veldig bra, og de burde fått lov til å bli stående.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

elektrolux

Håper på snuoperasjon som alle andre her.

La aldri merke til at du hadde over 4700 innlegg.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

v-i-c

Hei Emil!

Det er trist at noen går for langt.

Jeg fikk ikke med meg hva som skjedde på den omtalte tråd

Sitat fra: emil på mandag 14. september 2015, klokken 17:27
Episoden som ble den berømte dråpen var det sansynligvis veldig få som fikk med seg, den foregikk i denne tråden over en periode på ikke veldig mange minuttene, men når en forumbruker som absolutt burde vite bedre gjør det han gjør og passerer en grense da sier jeg stopp og hadebra.

Du vet man kan gjøre andre ting enn å sitte med nesa i dataskjermen hele tiden.
Forsto at noe hadde skjedd.

Vil bare si at jeg har hatt glede av å lese dine innlegg, selv om jeg ikke alltid har vært enig med deg.
Du har gitt klar beskjed om du har vært uenig med meg. Og jeg har gitt like klare beskjeder tilbake.

Håper at du revurderer din beslutning om å trekke deg, ja for jeg oppfattet det slik at det er du selv som i vil ha en pause nå. Ta deg en fin kjøretur, gjerne gjennom Setersdalen som nå er tilrette lagt for rask lading av din elbil.

Vi to blir nok ikke enige om hvilken bil som er best av Leaf og ZOE, men vi kan begge respektere hverandres meninger, noe jeg tror vi gjør begge to.

PS: Neste gang du kjøper deg en elbil --> Få deg en som kan lade AC med 3-fase 400V TN-strøm .. :)

-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

als77

Jeg har ikke hatt lang fartstid på forumet her, men emil er den brukeren jeg har lagt mest merke til (i positiv forstand) her inne. Du er hjertelig velkommen tilbake, frem til da så får du ha stor takk fra grønnskollinger som meg!

kos

Sitat fra: emil på mandag 14. september 2015, klokken 17:27
Takk for alle gode ord her, setter veldig stor pris på det. Siden forum-admin ikke har kommet med noe informasjon og i tillegg kanskje var litt overivrig på sletting av poster og tråder får jeg komme med en liten oppsummering/forklaring så ikke uskyldige nye brukere blir utpekt som syndebukker:

Stikker man nesa fram kan man risikere å få en råtten tomat i trynet. Det godtar jeg og jeg har ved enkelte anledninger kanskje bedt om den også. Det er når den råtne tomaten utvikler seg til å bli en tønne med dritt at man merker at grensen kanskje er nådd. Når f.eks kommentarer på eller kritikk av en bilprodusent sine løsninger konstant blir besvart med kritikk av person.

At nye brukere trenger litt tid på å tilpasse seg er helt greit. Den nylige tråden relatert til prising av en enkelt hurtigladeepisode var egentlig bare litt krydder i hverdagen selv om temperaturen tidvis ble høy og for min del var det ikke behov for administrator å slette den tråden. Men når enkelte gamle travere gjentatte ganger drar strikken lengre og lengre kommer man til et punkt hvor den ikke lengre holder. Episoden som ble den berømte dråpen var det sansynligvis veldig få som fikk med seg, den foregikk i denne tråden over en periode på ikke veldig mange minuttene, men når en forumbruker som absolutt burde vite bedre gjør det han gjør og passerer en grense da sier jeg stopp og hadebra.

Det kan godt være at Forum-Admin gjør en formidabel jobb, men når han selv sier at det er over 10.000 medlemmer på forumet har man kanskje påtatt seg en litt for stor jobb hvis det gjøres alene på fritiden. I diskusjonene som har kommet opp rundt deling av linker i Tesla sin kampanje er det flere som har tatt til orde for at det burde vært flere moderatorer her, og selv om jeg ikke har ropt det ut er det noe jeg har tenkt flere ganger. Så får det være opp til Elbilforeningen om de faktisk ser verdien av elbilforumet og er villig til å bruke penger eller tid på å holde forumet i livet og under kontroll. Ser at et alternativt Tesla-forum har begynnt å få aktivitet og det skal ikke mye til før alt er blit splittet opp og man må innom 10 forskjellige forum for å få det samme som man har på ett sted idag.

Så, sånn situasjonen er her i dag ser jeg ingen grunn til å fortsette min aktivitet når forumet administreres må måten det gjør. Jeg har lært mye om elbil her og håper at folk flest har hatt nytte av det jeg har skrevet. For noen er verden sort/hvit, for andre er den full av både gråtoner og en haug med farger.


sånn helt til slutt vil jeg si at det er en stor feil ved forumet at man faktisk kan registrere nye brukere med tidligere slettede brukernavn.


--
emil
www.leafen.no

Velkommen tilbake Emil med ny profil - jeg trodde ikke at jeg skulle få rett så fort-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA