Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe 2016 Leaf men , trenger bil nå .

Startet av Mazzbot, lørdag 12. september 2015, klokken 22:04

« forrige - neste »

Mazzbot

Hei ! hadde nesten bestemt meg for å kjøpe en 2015 Leaf tekna til 210 000 ,- men etter litt tenking så tenker jeg at det er bedre å kjøpe en 2016 Leaf .

Jeg bor i Bergen og drar til østlandet alt ifra 2 - 4 ganger iløpet av året og hadde vært greit med en bil som kan klare på både vinter og sommer :) . Med dagens leaf ville jeg klart det på sommer ,men ikke på vinterstid når jeg skal hjem til jul og sånt.

Noen som vet om Nissan kan være behjelpelig med bil fra nå til jeg mottar 2016 leaf ? Andre muligheter som er billige ?

tips og råd mottas med takk :) !

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Fallskjerm

Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
BMW IX 50 (solgte LC 150)for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

als77

Det er en brukt 2015 Tekna du vurderer? Kampanjeprisen til Nissan på 2015 Tekna er jo 230 000, og forhandleren jeg snakket med for en måned siden var ikke villig til å gi noe særlig på det. Husk og at fullpris på 2015 Tekna er 250 000, så hva 2016 med 30kWh koster er usikkert (med USA-priser og norsk Tekna-pris før kampanje vil det vel bli 265 000, men reell pris i Norge kan være både høyere og lavere enn det). Kanskje du kan lure en forhandler til å si hva det vil koste?

Over til spørsmålet ditt; er flere selskaper som tilbyr leie av elbil. Rent a wreck (kun få avdelinger), Bærum Bilutleie, Asker bilutleie og Avis for å nevne de jeg kikket på. Jeg endte opp med Avis, noe jeg angrer på da muntlige avtaler ikke er verdt noe hos Avis Vika (de krevde mer enn hva dama på det sentrale reservasjonsnummer oppga, men jeg fikk kranglet det ned til hva Avis har oppgitt på hjemmesiden sin, skjønt når jeg hentet bilen så var leieperioden redusert med en dag).

Er du villig til å reise til Stavanger så tror jeg at elbilhjelpen også har elbil til leie?

Cirrisky

Sitat fra: Fallskjerm på lørdag 12. september 2015, klokken 22:58
Sjekk denne artikkelen om leie av elbil over 30 dager.

http://m.hegnar.no/motor/artikkel560876.ece
Vurderer det selv, da jeg har bestilt min eGolf, men får den ikke levert før uti November.

Noen som har funnet greie priser på det her? Ser at de modellene med litt rekkevidde hos Avis ligger på sånn 7000kr måneden ca, noe som blir litt for dyrt for min del, da er det billigere å pendle med bensin-bil 180km om dagen med 6 bomringpasseringer.

als77

Avis har månedsleie av Leaf til 6246 (noe lavere da jeg ringte inn), skjønt Avis Vika vil ha 6990. Skal du i Leaf/e-Golf kategorien så slipper du ikke unna med billigere i Oslo-området (ut fra det jeg fant), men nøyer du deg med en i-MIEV så får du fri kjørelengde til 4990 hos Rent-a-Wreck Drammen. Spørsmålet da er hvor mye rekkevidde du trenger.

Fallskjerm

Renault Zoe R135 mars 2020
Nissan Leaf, Tekna Mai 2016 (30Kwh) (heldigvis solgt)
Nissan Leaf, Tekna april 2014 66 500 km m/6.6 kw lader (solgt)
BMW IX 50 (solgte LC 150)for å dra Adria 743 UT

Ønsker Nissan skal bli like god på ettermakedet som Toyota

als77


Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Mazzbot på lørdag 12. september 2015, klokken 22:04
...
Jeg bor i Bergen og drar til østlandet alt ifra 2 - 4 ganger iløpet av året og hadde vært greit med en bil som kan klare på både vinter og sommer :) . Med dagens leaf ville jeg klart det på sommer ,men ikke på vinterstid når jeg skal hjem til jul og sånt.
....
tips og råd mottas med takk :) !
Hvorfor ikke finne deg en Kia Soul på Finn.no? Dagens Soul har allerede samme reelle rekkevidde som Leaf vil få med 30kWh batteriet. Mye av de samme egenskapene; ChaDeMo hurtiglading, varme i seter og ratt osv.

Trekkoppbil

Vi har en privat 2012 Leaf som vi kan leie ut en måned for 4800kr, om leietaker tegner egen kaskoforsikring.

Mazzbot

Kjøpte meg en 2015 tekna , er stor fornøyd ! Ble alt for dyrt med 280 000 ,-
Tesla model 3 reservert 31/3 .

AppleKnocker

Sitat fra: Finnøy på søndag 13. september 2015, klokken 20:19
Hvorfor ikke finne deg en Kia Soul på Finn.no? Dagens Soul har allerede samme reelle rekkevidde som Leaf vil få med 30kWh batteriet. Mye av de samme egenskapene; ChaDeMo hurtiglading, varme i seter og ratt osv.

Soul har maks 10% mer rekkevidde en dagens Leaf, så når 2016 modellen av sistnevnte får 25% mer rekkevidde spørs det om påstanden holder vann.

Det man skal være klar over, er at Soul EV er en ombygd bensinbil. Faktisk en av verdens minst aerodynamiske bensinbiler. Den høye luftmotstanden medfører at Soul gjør seg bra i byen og på svingete Vestlandsveier. I høyere hastigheter og i 110 sone på motorvei har den samme rekkevidde som en 2015 Leaf eller e-Golf.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

OlavEmil

Sitat fra: AppleKnocker på mandag 05. oktober 2015, klokken 22:03
Det man skal være klar over, er at Soul EV er en ombygd bensinbil.

Det er feil. Soul bensin / diesel er ombygde elbilar.  Soul EV er bygd frå grunnen av med tanke på å vere ein elbil, akkurat som Leaf.

VW og Mercedes sine elbilar er ombygde bensinbilar.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

AmocoCadiz

Sitat fra: OlavEmil på mandag 05. oktober 2015, klokken 22:18
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 05. oktober 2015, klokken 22:03
Det man skal være klar over, er at Soul EV er en ombygd bensinbil.

Det er feil. Soul bensin / diesel er ombygde elbilar.  Soul EV er bygd frå grunnen av med tanke på å vere ein elbil, akkurat som Leaf.

VW og Mercedes sine elbilar er ombygde bensinbilar.

Interessant info om Soul.
Trodde også Soul i utgangspunkt var bygget som fossilbil, har du en link eller info hvor denne informasjonen om at Soul genII i utgangspunkt er designet som elbil?

AppleKnocker

Sitat fra: OlavEmil på mandag 05. oktober 2015, klokken 22:18
Sitat fra: AppleKnocker på mandag 05. oktober 2015, klokken 22:03
Det man skal være klar over, er at Soul EV er en ombygd bensinbil.

Det er feil. Soul bensin / diesel er ombygde elbilar.  Soul EV er bygd frå grunnen av med tanke på å vere ein elbil, akkurat som Leaf.

VW og Mercedes sine elbilar er ombygde bensinbilar.

Jasså? Soul ble jo lansert i 2008. EV utgaver bygger på gen 2 i følge wikipedia "The Soul EV would be based on the second generation Kia Soul. " https://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Soul

Finn gjerne frem dokumentasjon som tilsier at bensinutgaven av Soul er en ombygd elbil.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

OlavEmil

Det har du rett i. Då trakk eg det nok litt langt (for å seie det mildt) då eg sa at Soul bensin er ein ombygd elbil.

Den informasjonen eg fann då vi djupgravde i dei ulike elbilane for eit drygt år sidan var likevel at Soul EV var ein elbil alt på teiknebrettet, og at denne var bygd frå start til slutt med tanke på elbilbruk. Meiner dette sto i ei av brosjyrene vi hadde då, som eg ikkje har lengre.

Ein ser jo òg ein del vesentlege forskjellar på karosseriet på Soul og Soul EV, desse er ikkje beslekta på same måte som B-electric, eGolf og eUp.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA