Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2016 Leaf lansert

Startet av kaiat, torsdag 10. september 2015, klokken 13:17

« forrige - neste »

Østfold

Sitat fra: Sølve på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 20:40
Er det noen som har fått prutet ned prisen på den nye 30 kWh-modellen noe?

Fikk 14% rabatt på ny 30 kWh Tekna med Agrol-rabatten. Du må melde deg inn i Bondelaget, noe over 800,- som Personlig medlem. 2 måneders karenstid.

Mag

SitatFikk 14% rabatt på ny 30 kWh Tekna med Agrol-rabatten. Du må melde deg inn i Bondelaget, noe over 800,- som Personlig medlem. 2 måneders karenstid.
Heldig! Jeg leste om denne muligheten for sent og bestilte en Acenta 30kWh uten rabatt. Levering senest i januar (kanskje i desember)  :) Gleder meg til å få min første elbil.
Frekhaug
Svart Nissan Leaf 30 kWh januar 2016

Østfold

Sitat fra: Mag på søndag 15. november 2015, klokken 23:54
Heldig! Jeg leste om denne muligheten for sent og bestilte en Acenta 30kWh uten rabatt. Levering senest i januar (kanskje i desember)  :) Gleder meg til å få min første elbil.

Min første elbil også - har et lite håp om at den skal klare t/r Fredrikstad-Oslo på gode dager uten lading underveis (18 mil), men er forberedt på lading underveis eller på jobb, samt at den kan benyttes til noen turer til Vestlandet uten alt for lange stopp, og dermed kan erstatte fosilbilen som fortsatt ikke er solgt (beholder den inntil videre, så får vi se).

Gizmo

Stemmer det virkelig at heller ikke 2016-leafen har adaptiv cruise control eller blindsonevarsling? IKke engang som ekstrautstyr? Det er veldig rart når Pulsaren har dette, og det er en billigere bil...why?!?!?!?!
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

kodalse

Rabatten på Leaf er det på kampanjetilbud eller fra ordinær prisliste?
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

RuneW

Sitat fra: kodalse på torsdag 26. november 2015, klokken 13:55
Rabatten på Leaf er det på kampanjetilbud eller fra ordinær prisliste?

Rabatten beregnes av de til enhver tids gjeldende veiledende priser etter fradrag av engangsavgift. Avtalen gjelder bare nye biler, ikke brukte eller demokjørte biler.

https://agrol.no/avtaler/bil/nissan
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

eltex

#126
Sitat fra: Østfold på lørdag 14. november 2015, klokken 18:15
Fikk 14% rabatt på ny 30 kWh Tekna med Agrol-rabatten. Du må melde deg inn i Bondelaget, noe over 800,- som Personlig medlem. 2 måneders karenstid.

Hei lurer litt på å melde meg inn nå og så kjøpe i januar etter 2 mnd. Men vet du om hva veiledende pris er? det er vel rabattavtale som vises på websidene nå. Vet du om en kan avtale kjøp på forhånd å få bilen bestilt og så benytte seg av avtalen når man har vært medlem i 2mnd?

Oppdatering: se her. det er kun storkunderabatt?
Tesla ModelY LR 23

sjossang

Som medlem i bondelaget, får du nyte godt av Agrol sine avtaler, deriblant mot Nissan. Det heter Storkunde, men alle medlemmer får denne når du skal kjøpe Nissan. Du må vise denne bekreftelsen ved inngåelse av kontrakten.

Jeg har brukt den to ganger allerede, og fikk nå sist en rabatt på ca 45K på min 30kWt Nordic med vinterhjul og litt ekstrautstyr.
Y LR hvit/hvit

sjossang

Y LR hvit/hvit

Bjoris

#129
Du kan bare bestille nå og få denne rabatten, det var svaret jeg fikk i dag:) MEN hvordan i huleste kommer det frem til 14% rabatt? iflg selger så var det 8000 lavere enn kampanjeprisen, om du var "bonde" og dette var den absolutt beste rabatten, du kunne ikke få tilsvarende uten å være bonde, mend et gikk helt fint å melde seg inn samtidig som en signerte kontrakt. Hans pris ble da for en "Bonde-Acenta" med vinterdekk og litt annet dill inkl metlakk og antirust til 255.000,-.

Veil utsalgspris 1.10.2015 for Acenta 30, 250.000 levert Lier inkl levomkostninger. Sikkert ca 8000 frakt til Vestlandet og så met.lakk 6000, antirust 3500, og denne pakken verdt 14000 med vinterhjul++, gir bilpris 281.500. 14% på bilprisen er 250*0,14=35.000,-, totalt da kr. 246.500,-, mangler fortsatt nesten 10.000 og så lurer jeg på om de godtar at jeg dropper alt dette dillet og går for uorg vinterhjul til 7000 og vips har jeg en Leaf 30 til under 240, men tviler vel på at det går ann.

Vel, mulig noen har fått forklart regnestykket?

eltex

#130
Her et et google-regneark som jeg har forsøkt å putte inn tall jeg har gravd opp... De gråe kolonnene kan anonyme skrive i om en har noen korreksjoner eller lignende.
Tesla ModelY LR 23

kodalse

#131
Hmm, her er det noe som ikke stemmer.
Fra avtalen hos firmaet jeg jobber hos står det 16% rabatt på LEAF.
Når jeg kommer innom Witro sier selger at vi har 30.000 i rabatt.
For en Nordic til 266.000,- listepris burde det være 42500,- i rabatt.
Også er det 10% rabatt på ekstrautstyret.

Er det en selger som forsøker å være "lur" igjen?

EDIT Også fikk jeg tilbud om kr 104.000 i inbytte på min norsksolgte 2012 modell. Akkurat som om det var aktuelt...
Edit2
Opererer alle forhandlere med dette:
- Reg. omkostninger        kr 2500,-
- Leveringsomkostninger kr 7070,-

Felgpakke 17" kr 13.500,-
Hos dekk 1 koster en felgpakke kr 6.000,- for Hakka2 piggfritt inkl MVA
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Trond.m

Forhandleren min sier at det ikke følger med type 2 32A kabel med nye Leaf. Tidligere var dette kun levert med Nordic, men slik jeg tolker informasjon fra Nissan kundeservice og spesifikasjoner på nett, så skal kabelen i 2016 følge med alle modeller. Hva har andre fått av informasjon.

Østfold

#133
Sitat fra: eltex på torsdag 26. november 2015, klokken 21:42
Sitat fra: Østfold på lørdag 14. november 2015, klokken 18:15
Fikk 14% rabatt på ny 30 kWh Tekna med Agrol-rabatten. Du må melde deg inn i Bondelaget, noe over 800,- som Personlig medlem. 2 måneders karenstid.

Hei lurer litt på å melde meg inn nå og så kjøpe i januar etter 2 mnd. Men vet du om hva veiledende pris er? det er vel rabattavtale som vises på websidene nå. Vet du om en kan avtale kjøp på forhånd å få bilen bestilt og så benytte seg av avtalen når man har vært medlem i 2mnd?

Oppdatering: se her. det er kun storkunderabatt?
Som det vel allerede har framgått av andre svar så kan du bestille med rabatten før du har storkundeavtalen i hånda - som du ikke får før det har gått 2 måneder. Poenget er at du har overlevert den til selger før overtagelse :-)

Forøvrig ønsket selger å registrere bilen i år og dermed fikk jeg crom detaljer for en tusing - om det er en god deal når bilen selges er en annen sak, men det var en god deal der og da.

(regner ikke med levering før etter nyttår)

Østfold

Siden jeg blir eier av en såkalt bonde-leaf får jeg vel kalle den for Øket :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA