Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som vurderer å selge reservasjon for model X?

Startet av Kjartan Torvestad, onsdag 09. september 2015, klokken 20:47

« forrige - neste »

Luring

Telsa gir ikkje ved dørene, og den 10% diff. kr 8,50/USD kontra 7,7 som nå er må de jo hanke inn igjen.
Mange tipper jo forsatt svekkelse av norske kroner fram mot nyttår, så alt under 10% økning i pris er jo ei julegave!
Sa optimisten.

N00b

Nå har jeg bestemt meg, det blir ikke signatur X på meg.
Om noen vil ha denne reservasjonen så send meg en PM.

Tojacobsen

Om noen vurderer å kansellere sin reservasjon er vi Intr i å ta over denne. Angrer på at vi kansellerte ifjor

Epleskreller

Sitat fra: Tojacobsen på tirsdag 08. desember 2015, klokken 22:57
Om noen vurderer å kansellere sin reservasjon er vi Intr i å ta over denne. Angrer på at vi kansellerte ifjor

Hva er du ute etter? Produksjon eller signatur (P90D)?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Tojacobsen


noGas

Hei,

Er det noen som har overtatt en reservasjon her? I tilfelle, hvordan løste dere dette rent praktisk?

Thanks,

TNormann

Slenger meg på denne tråden da jeg har en reservasjon fra august '13 som jeg blir nødt til å selge. Hører gjerne andres erfaringer fra salg av TMS-reservasjon, eller om noen har solgt TMX-reservasjon ennå (hvilken pris fikk dere?)


Mvh Thomas

noGas

Hei, jeg vurderte å kjøpe en reservasjon, men siden de åpner for 10k i designeren av gangen i USA og produksjon er styrt av batteri str og utstyr - vet jeg ikke om køen vil følges numerisk.

Jeg er usikker på hvor mye man tjener på å ha en tidlig Prod reservasjon.

sigurdi

Sitat fra: noGas på søndag 03. januar 2016, klokken 09:11
Hei, jeg vurderte å kjøpe en reservasjon, men siden de åpner for 10k i designeren av gangen i USA og produksjon er styrt av batteri str og utstyr - vet jeg ikke om køen vil følges numerisk.

Jeg er usikker på hvor mye man tjener på å ha en tidlig Prod reservasjon.
Utstyrs valg har nok mer å si en reservasjons nummer.
Signatur har nok litt å si dersom en likevel skal ha det utstyret som er på dem.
Horten
Model X90D (18.03.17)

hemi

Har ikke eid tesla, og er absolutt ikke inne i systemet, en venn har reserveasjon/betaling fra august 2015, og har tilbudt meg ta den over, hva betyr det i praksis? når kan jeg ta specce/få en pris på bilen?

er det noe sted man kan lese seg opp på dette?

model S er litt for bred for min supersmale garasje, men model X bør klare komme seg inn

SunSeeker

Først, ingen vet når vi får spekke X`n, men mest sansynelig snart. Sånn Elon..soon.

MEN, om S`n er for bred for din garasje, bør du lese litt her: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/60228-Model-X-Dimensions

Der står ALLE mål på Model X, og den er nok ikke mindre enn S......

hemi

hmm enda bredere ja, dangit. det jeg fant på nett var noe helt annet, takk for headsup.

Tror jeg skal få venn med en S til å faktisk prøve garasjen min.

Takk sunseeker!

Største jeg har hatt i den er E66 745i (bmw 7 serie) og da måtte jeg brette inn speilene på vei inn på smaleste, så brette ut inni garasjen og passe på hoftene bak, kjøre HELT inn, og ake meg ut døra, det gikk forsåvidt greit, men ser ut som S'en er litt bredere, hvor den er bredere og sånn spiller jo litt inn

SunSeeker

Fordelen med X og S er jo at den i fremtiden kjører inn i garasjen selv. Da slipper du å "Åle"deg ut igjen ;D
Men bilen må naturligvis uansett passe igjennom porten...... ::)

hemi

Har i dag prøvd S, og det gikk, men den sier "STOP" hele tiden inn i garasjen, så litt skeptisk til hvor bra autopiloten klarer seg  om det er holdningen den skal kjør

Kunne muligens kommet inn uten å brette inn speil, men da med 0.5cm margin max, så liten inn og ut med speil så var det relativt greit. Ifølge specen du linket er X'en enda 2cm bredere? det er ikke optimalt.

Er det samme seter i X og S nå? i form av "nextgen"?

Ser mr musk snakker om at X'en er 5k usd dyrere enn S, er det generell konsensus også? tesla har vel kurs rett over 8 nå, vs US, drev å regnet litt på utstyr


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA