Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spam og refferal linker

Startet av moderator 2, tirsdag 01. september 2015, klokken 13:05

« forrige - neste »

moderator 2

Tesla og Nissan gir i disse dager bonus til de som "verver" kunder til å kjøpe sine biler.

Har du en slik lenke kan den kun legges i annonse delen av forumet, ikke i resten av forumet og ikke i profilen din.

Brudd på dette medfører utestengelse fra forumet.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

PerBear

Håper det vises litt smidighet så vi ikke plasserer viktige bidragsytere i samme kategori som spammere!
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

Carl Anton Stenling

#2
Et greit utgangspunkt for alle på forumet er å bruke normal folkeskikk.

Tenk igjennom hva du ville sagt dersom du kom inn i et rom hvor elbilinteresserte diskuterte i en positiv atmosfære.

Hvis man bruker analogien til diskusjon i et fysisk rom så er det en grei rettesnor som gir gode diskusjoner og vi unngår utslag av overmodige eller utidige utspill pga. anonymitet eller avstand over nettet.

Det hadde forøvrig vært smart å sette krav til fullt navn for alle brukere.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Elmo

Sitat fra: Carl Anton Stenling på lørdag 05. september 2015, klokken 09:48
Det hadde forøvrig vært smart å sette krav til fullt navn for alle brukere.

Jeg syns det er fint å kunne ha "nick", men det hadde på ingen måte skadet om man måtte oppgi fullt navn på detaljer (siden man kommer til ved trykke på nick'et).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Gordon Retriever

Sitat fra: PerBear på torsdag 03. september 2015, klokken 22:57
Håper det vises litt smidighet så vi ikke plasserer viktige bidragsytere i samme kategori som spammere!

Neida, ingen smidighet.  Viktige bidragsytere behandles likt med spammere og sparkes ut i en uke uten ytterligere varsel.

Temaet diskuteres også i denne tråden i Tesla-delen av forumet.

hottentott33

Disse linkene var nye for meg i enhver sammenheng. Men det som nok kan skje om en har disse linkene i en evt signatur er jo at folk kan finne på å kjøpe seg elektrisk bil fremfor en bil drevet at diesel eller bensin. Min far og mor vurderer elektrisk bil (eller en effektiv dieselbil, men elektrisk ligger foreløpig et hestehode foran i det kappløpet) når de om ikke lenge skal bytte bil siden jeg har fått så gode erfaringer, og da kunne jeg gjerne funnet på å bruke en sånn vervelink sånn på impuls. Men jeg kjenner at nå ble det istedenfor motstand til både elbil og Nissan og Tesla med en admin som uten å blunke hiver ut en annen admin for en fillesak... Det er sannelig ikke så mye samhold i elbilmuljøet nå lenger, jeg kjenner at jeg blir skikkelig oppgitt av slikt. Jeg hadde forventet mer samhold fra en som sannsynligvis har kjørt elbil lenger enn de fleste her inne, men det er kanskje noe i det som den jevne nordmann tenker om elbilister, og det er at det er noen folk som er egoistiske folk som racer avgårde i kollektivfeltet uten å betale bompenger. Jeg liker å tro at den jevne elbilist ikke er egoistisk, men da får vi alle sannelig være med å vise at det er feil, spesielt admin bør jo være et forbilde her. Jeg personlig skjems litt for å si at jeg kjører elbil pga disse fordommene, og det er tydeligvis en lang vei igjen å gå da selv fillesaker fører til underbyggelse av de fordommene. Det mest ironiske er jo at Nissan og Tesla er uskyldige i dette, men allikevel bidrar de litt til en uggen følelse oppe i dette. Jeg har ikke vært mye innom Tesla-forumene, men selv jeg har jo fått med meg at laumb var en staut kar med veldig mange bra bidrag, og en har dermed mistet det som kan virke som en bautastein i de forumene. Så utestengelse vil jo kun være med på å lage veldig dårlig stemning, hva folk har i signaturen kan da umulig ha så mye å si, det vil jo kun være med på å dra inntrykket av èn person opp eller ned.
Jeg vil anta at en krangel om at en admin hiver ut en annen admin for en liten fillesak vil være høyoktan drivstoff for f.eks. kristiske facebookgrupper, og de vil dermed få mer stoff for å underbygge påstanden om at elbilfolket er noen egoistiske kranglefanter som snylter på samfunnet ved å kjøpe subsidiert bil og deretter kjøre bånn gass i kollektivfeltet uten å betale bompenger. Så her har ting gått helt over styr og skjedd noe særdeles lite klokt, med admin som hiver ut andre admin på grunn av en fillesak uten så mye som en advarsel først.
Men for all del, god stemning på et forum trengs jo ikke, dårlig stemning bidrar jo til mange aktive medlemmer......

Alt dette bare pga en liten fillesak i en evt signatur, det er egentlig så dumt at det er litt komisk... For det er helt greit at admin ikke vil ha reklame i signaturer, men reaksjonsmåten vil virke (og som laumb sitt tilfelle viser, allerede har virket) mot sin hensikt.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

v-i-c

Jeg synes at det er meget fint å slippe reklame noen steder.

Det er noen som er på kanten, de benytter forumnet til å øke sitt salg,
men deltar samtid i diskusjonene.
Jeg endte etterhvert opp med å kjøpe fra en av disse.

Men de flagger i sin signatur at de selger gitte produkter.

Jeg synnes det er bra at f.eks Daglig Leder i Grønn Kontakt her på forumet så klart sier i fra at han ikke ønsker å selge den lade tjenesten jeg som kunde ønsker.
Det er også akseptebelt at han velger å ikke svare på enkle tekniske spørsmål kyttet til eventuelle fremtidige leveranser av ladetjenester tilpasset min elbil. Ved kommende opptråde på en ok måte.

Jeg synes at elbiforum skal være reklamefri, men leverandører kan gjerne for meg medvirke i forummet gitt at de er sin dobbeltrolle bevist.
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Gordon Retriever

Sitat fra: hottentott33 på lørdag 12. september 2015, klokken 01:04
Alt dette bare pga en liten fillesak i en evt signatur, det er egentlig så dumt at det er litt komisk... For det er helt greit at admin ikke vil ha reklame i signaturer, men reaksjonsmåten vil virke (og som laumb sitt tilfelle viser, allerede har virket) mot sin hensikt.

Det var fristende å sitere hele innlegget, men jeg skal prøve å begrense meg.

Jeg har lurt på om jeg var den eneste som reagerte på måten ting hadde gått for seg i det siste, så takk til hottentott33 for å ha satt ord på de tankene jeg selv har gjort meg. :)

cra

Sitat fra: hottentott33 på lørdag 12. september 2015, klokken 01:04
Alt dette bare pga en liten fillesak i en evt signatur, det er egentlig så dumt at det er litt komisk... For det er helt greit at admin ikke vil ha reklame i signaturer, men reaksjonsmåten vil virke (og som laumb sitt tilfelle viser, allerede har virket) mot sin hensikt.

Personlig synes jeg det viktigste med signaturer er at de ikke blir for store og/eller prangende. I så måte er jeg helt enig i at filmklipp (og forsåvidt bilder) ikke har noe der å gjøre. Disse rebatt-linkene det snakkes om hadde jeg ikke hatt noe problem med, siden det tross alt er en link som kan være nyttig for noen andre (de får rabatt hvis de kjøper bil). Da er det mindre nyttig med alle datoene for når bil var bestilt, når bestilling var bekreftet, når produksjon ble satt igang osv osv osv. Har forsåvidt litt slik info i min egen signatur også, men det meste av signaturen mener jeg kan være relevant for andre (de ser hvilke biler jeg har, så de kan gjøre seg opp en mening om hvorvidt jeg vet hva jeg uttaler meg om eller ikke), ispedd litt "GPP" som bare er "skryt" for min egen del.

At de som er her av komersielle årsaker har link til nettsidene sine (hvis de har det; leser ikke så mye signaturer) ser jeg heller ikke noe problem i, så lenge det framgår klart at de representerer firmaet de linker til. Har ikke lest meg opp på hvorvidt jeg som person kan linke til en leverandør "produkterjeglikte dott no" uten å bryte noen regler, men det er ikke aktuelt for meg pr nå uansett. Men jeg anbefaler ofte enkelte på forumet her som jeg har handla med tidligere hvos noen lurer på hvor man fpr tak i ting/hjelp.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Myrvang

En slik admin er jo grunn nok til å ikke være betalde medlem av elbilforeningen...

Sent fra min SM-G361F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

dosmont

Sitat fra: Myrvang på lørdag 13. august 2016, klokken 14:12
En slik admin er jo grunn nok til å ikke være betalde medlem av elbilforeningen...

Sent fra min SM-G361F via Tapatalk

Stemmer det :)
Har ikke betalt og kommer ikke til å gjøre det før det er ryddet opp i dette forumet.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Elmo

Sitat fra: Myrvang på lørdag 13. august 2016, klokken 14:12
En slik admin er jo grunn nok til å ikke være betalde medlem av elbilforeningen...
Elbilforeningen er da så MYE MYE mere enn dette forumet.
Jeg syns nå det er synd å feil å ikke støtte elbilsaken (dvs være betalende medlem av Elbilforeningen) bare fordi man er missfornøyd med at Admin på dette forumet noen ganger ikke agerer slik man helt personlig ønsker. 
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Myrvang

Sitat fra: Elmo på fredag 07. oktober 2016, klokken 10:55
Sitat fra: Myrvang på lørdag 13. august 2016, klokken 14:12
En slik admin er jo grunn nok til å ikke være betalde medlem av elbilforeningen...
Elbilforeningen er da så MYE MYE mere enn dette forumet.
Jeg syns nå det er synd å feil å ikke støtte elbilsaken (dvs være betalende medlem av Elbilforeningen) bare fordi man er missfornøyd med at Admin på dette forumet noen ganger ikke agerer slik man helt personlig ønsker.
Hva gjør de? Hva får de til? 500 i året for en forening som er usynlige i media nå når elbilfordelene fordufter som dugg for solen synes jeg ikke er verdt det. Mulig de gjør ting i kulissene, men de må være mer synlig. De færreste som ikke har elbil har vel knapt hørt om de?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Elmo

Sitat fra: Myrvang på fredag 07. oktober 2016, klokken 11:59
Sitat fra: Elmo på fredag 07. oktober 2016, klokken 10:55
Sitat fra: Myrvang på lørdag 13. august 2016, klokken 14:12
En slik admin er jo grunn nok til å ikke være betalde medlem av elbilforeningen...
Elbilforeningen er da så MYE MYE mere enn dette forumet.
Jeg syns nå det er synd å feil å ikke støtte elbilsaken (dvs være betalende medlem av Elbilforeningen) bare fordi man er missfornøyd med at Admin på dette forumet noen ganger ikke agerer slik man helt personlig ønsker.
Hva gjør de? Hva får de til? 500 i året for en forening som er usynlige i media nå når elbilfordelene fordufter som dugg for solen synes jeg ikke er verdt det. Mulig de gjør ting i kulissene, men de må være mer synlig. De færreste som ikke har elbil har vel knapt hørt om de?

Hyggelig at du har et ELBIL-forum betalt av andres medlemskontingent til å beklage deg på da ;)


Men denne kan du gjerne slå av
Sitat fra: Myrvang på fredag 07. oktober 2016, klokken 11:59
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Myrvang

#14
Sitat

Hyggelig at du har et ELBIL-forum betalt av andres medlemskontingent til å beklage deg på da ;)


Men denne kan du gjerne slå av
Sitat fra: Myrvang på fredag 07. oktober 2016, klokken 11:59
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Slått av
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA