Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 rex til 240.000,-

Startet av Nuvolari, lørdag 29. august 2015, klokken 09:16

« forrige - neste »

Nuvolari

Iflg dinside kommer i3 rex med 300km rekkevidde med en grunnpris på 240.000,-

Hvordan kan rex som er en hybrid med avgifter være 10k rimeligere enn std i3?

Se siste avsnitt:

http://m.dinside.no/934491/nodlader-til-elbilen
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Ingeniøren

#1
Den får vel avgiftsfritak allikevel da som i statene. Men del blir vel drøyt 100 kg tyngre eller noe, som man må dra på til daglig...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Kanon

Det må jo være en ttykkleif. Bare moms vil utgjøre ca 60k

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

MyMuffin

2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Nuvolari

Dinside bekrefter at 240.000,- er prisen BMW Norge hevder bilen vil koste.

Isåfall blir dette umiddelbart Norges mest solgte bil.

300km for 240k. Jeg tar isåfall 2stk.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

LMOR

#6
REX koster ca 30000.- mer enn helelektrisk uten moms/avgifter. Men  sikkert 5000.- mindre forskjell i Norge siden du ikke får med varmepumpe.
Så noe er galt med denne prisen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

kaaos

Dette virker for godt til å være sant. Da er det somregel det.
240.000,- må være uten avgifter og moms?
BMW i3 2015
Golf GTE 2016 (nå på finn)
Tesla Model X 100D (sent oktober 2017)
Tesla Modell 3 i bestilling

LMOR

Sitat fra: kaaos på lørdag 29. august 2015, klokken 14:57
Dette virker for godt til å være sant. Da er det somregel det.
240.000,- må være uten avgifter og moms?
Selv det er billig, men kanskje hvis det er en "pakke" slik at du ikke får med noe annet utstyr.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

jkirkebo

Sitat fra: kaaos på lørdag 29. august 2015, klokken 14:57
Dette virker for godt til å være sant. Da er det somregel det.
240.000,- må være uten avgifter og moms?

Eller så har BMW tenkt å sette ned prisen slik at el-utgaven også blir endel billigere? iMiEV sank jo fra 270k til 140k på få år, Leaf fra 270k til 200k. Ikke utenkelig at i3 synker fra 250k til 190k for eksempel?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kanon

Det gis 3500 euro rabatt, og tilbud på businesspakke (hva det nå er) på tilsammen 5130 euro i Tyskland. Så det er kanskje ting på gang. I3 med Rex hadde gjort bilen adskillig mer anvendlig. Hadde gladlig gitt avkall på varmepumpe i bytte mot hjelpegenerator

Hansi

Batterier har vel blitt rimeligere, kanskje karbonfiber også?

Veldig spennende nyhet :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Ingeniøren

Ikke for en som nylig har handlet og bil i produksjon... så det er vel best å vende det døve øret til 8)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

LMOR

Kanskje de har fått gjennom at REX faktisk er en elbil med et aggregat, og ikke en hybridbil med bensinmotor.
Engangsavgiften på REX er allerede 0.-, så det er bare de nye subsidiene som mangler. Bilen har tross alt bare 0,06g i Co2, som er i en helt annen klassen enn f.eks. en Toyota hybrid.
Hvis hverken feil i opplysningene eller null i avgift er forklaringen, så må prisen på en vanlig i3 gå ned til 165 000.- allerede fra nyttår for at dette skal gå opp i 240 000.- for en REX inkl.moms.
Høres veldig lite sannsynlig ut.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

02jan

Start pris i USA for i3 er 42.000$ , kan lønne seg å exportere i3 fra Norge hvis ny i3 kan kjøpes her for 20-25.000$.

* det nederlandske produktet, med agregat på 27kg og 10kw, er interessant. Spesielt hvis agregatet kan lagres i motorrommet hvor REX kan plasseres.
Gir mulighet til å tørre strekke batterirekkevidde Max mellom Hurtigladere, samt backupp i forhold til defekt/mangelfull Hurtiglader på veien.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA