Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Leaf 2012 - 104...km - batteri?

Startet av TrondheimsLeaf, torsdag 27. august 2015, klokken 16:57

« forrige - neste »

TrondheimsLeaf

Hei!

Vurderer å kjøpe meg en nissan leaf 2012 mod. Denne har da gått over 100 000km, 104 tror jeg.

Hvordan er batteriet på dem, selv om de har gått langt? Prøvekjørte idag, og bilen var fin og ekstremt god å kjøre. Men er bekymret over batteri grunnet høy km.

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Sindresl på torsdag 27. august 2015, klokken 16:57
Hei!

Vurderer å kjøpe meg en nissan leaf 2012 mod. Denne har da gått over 100 000km, 104 tror jeg.

Hvordan er batteriet på dem, selv om de har gått langt? Prøvekjørte idag, og bilen var fin og ekstremt god å kjøre. Men er bekymret over batteri grunnet høy km.

Jeg ville sjekket batteriets helsetilstand med Leaf Spy.

En rekke Leafer er nå kjørt over 100.000 km slik at vi vet at dette lar seg greit gjøre. Likevel er det ikke så greit å vurdere risikoen før mange nok kan rapportere om "livet etter 100.000 km".
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

tolapet

Er det forhandler eller privat? Hva sier selger om bilens og batteriets tilstand.
Eventuelt prøv å kjøre den så langt du kommer, før batteriet er tomt ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA