Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Calling P85D owners world-wide

Startet av kseitzberg, fredag 14. august 2015, klokken 12:01

« forrige - neste »

mr_Utopia

Sitat fra: mogu på søndag 04. oktober 2015, klokken 09:55
Og jeg som trodde det var litt av greia. Det finnes jo nok av andre biler i verden som du kan kjøpe der de ikke oppgraderer bilens programvare med mindre du kommer innom verkstedet og betaler uforholdvis mye penger. For min del har det allerede kommet forbedringer på bilen som ikke var det når jeg kjøpte den, som jeg ikke ville vært foruten.

Hallo, om jeg kjøper en ting til 700.000 vil jeg gjerne at det ikke skal endres til noe jeg IKKE vil ha selv om andre synes det er ok. Min ting bestemmer JEG over. Punktum.

Om Tesla eksempelvis endrer GUI til Esperanto fordi Elon Musk får en visjon om å forene elbilverdenen, ønsker jeg å si "Takk, men nei takk. Hei ligg unna! Åja dere oppdaterte allikevel uten mitt samtykke? Ja dakrever jeg tilbakeføring..". Eller om bilen går tregere...

mogu

Sitat fra: mr_Utopia på søndag 04. oktober 2015, klokken 11:05
Sitat fra: mogu på søndag 04. oktober 2015, klokken 09:55
Og jeg som trodde det var litt av greia. Det finnes jo nok av andre biler i verden som du kan kjøpe der de ikke oppgraderer bilens programvare med mindre du kommer innom verkstedet og betaler uforholdvis mye penger. For min del har det allerede kommet forbedringer på bilen som ikke var det når jeg kjøpte den, som jeg ikke ville vært foruten.

Hallo, om jeg kjøper en ting til 700.000 vil jeg gjerne at det ikke skal endres til noe jeg IKKE vil ha selv om andre synes det er ok. Min ting bestemmer JEG over. Punktum.

Om Tesla eksempelvis endrer GUI til Esperanto fordi Elon Musk får en visjon om å forene elbilverdenen, ønsker jeg å si "Takk, men nei takk. Hei ligg unna! Åja dere oppdaterte allikevel uten mitt samtykke? Ja dakrever jeg tilbakeføring..". Eller om bilen går tregere...

Det at noen mener de har opplever tregere akselerasjon på sine biler er et mye omdiskutert tema med mye følelser som jeg ikke skal røre annet om å si at jeg fortsatt ikke har sett noen håndfaste beviser på dette.

Når det kommer til oppgraderinger kan du fint la være å oppdatere, men det vil stå et fint varsel i statusfeltet øverst om at det er programvareoppdatering klar. Jeg må si at jeg synes ditt eksempel virker litt fjernt for meg, og jeg kan ikke skjønne helt begrunnelsen med å snu en av de største fordelene med bilen til en ulempe. Om man skal leve i frykt for at tesla skal gjøre endringer med bilen som du ikke liker, vil jeg mene at tesla kanskje ikke er bilen for deg.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Muffinman

#962
Og det er jo en erkjennelse mange av oss er i ferd med å gjøre, dessverre.

SitatDet at noen mener de har opplever tregere akselerasjon på sine biler er et mye omdiskutert tema med mye følelser som jeg ikke skal røre annet om å si at jeg fortsatt ikke har sett noen håndfaste beviser på dette.
Å tåkelegge dette med å henvise til følelser og mangel på dokumentasjon er en avsporing, all den tid dette er veldokumentert og lett tilgjengelig.

Etter to år i Tesla skal jeg snart ta levering av min andre bil. Den ble bestilt for et år siden i håp om at Tesla skulle ha evne til læring og rydde opp i rotet de oppviste det første året jeg eide bilen. Jeg vil nok ta levering på bilen, men om jeg visste det jeg vet i dag for et år siden ville den nok ikke bli bestilt, for rotet er bare blitt verre fra et kundeperspektiv. Softwaroppdateringer som skal rette noe og som ofte har tilført nye feil, en bil som har en helt annen respons på pedalen enn når den ble kjøpt og 4-5kwh batterikapasitet som forduftet over natta som forklares med "alt er i orden".
P85D-saken er dråpen som gjør at dette blir siste bilen jeg kjøper fra Tesla, selv om jeg snart har en 85D som akselererer raskere 0-100 enn når jeg bestilte og at jeg dermed får MER enn jeg betaler for.  En slik oppvisning i kundeforakt og arroganse som Tesla ved Pedersen har oppvist mot egne kunder i media har jeg aldri sett maken til.

Hodetelefoner

Som skrevet her før:
Det selges en del forskjellige biler i Norge.
Skal vi ta en dag og sjekke at alle vw, Toyota, Opel, Audi og BMW klarer sine 0-100 tider?
Jeg har ikke sett noe annet enn M biler ifra bmw prestere sine oppgitte tider..  kanskje jeg har kjørt for høyt over havet :p

cirys1

Sitat fra: KristofferH på søndag 04. oktober 2015, klokken 13:29
Som skrevet her før:
Det selges en del forskjellige biler i Norge.
Skal vi ta en dag og sjekke at alle vw, Toyota, Opel, Audi og BMW klarer sine 0-100 tider?
Jeg har ikke sett noe annet enn M biler ifra bmw prestere sine oppgitte tider..  kanskje jeg har kjørt for høyt over havet :p

Nei vi skal ingenting.. ::) ::)

Du slenger ut en påstand at mange jukser med 0-100 tall og at mange BMW`r er innenfor denne kategorien, jeg utfordrer deg til og backe opp påstanden din, noe du fremdeles ikke har gjort men tåkelegger det med og at da må du teste alle biler. Jeg vet at BMW pleier og være veldig nøkterne på 0-100 tider, der flere spesielt M biler har fått bedre 0-100 tider når de har blitt testet av tredjepart enn det fabrikktallene tilsier. Men jeg venter på din dokumentasjon...?  ::)

kos

Sitat fra: Muffinman på søndag 04. oktober 2015, klokken 13:21
Og det er jo en erkjennelse mange av oss er i ferd med å gjøre, dessverre.

SitatDet at noen mener de har opplever tregere akselerasjon på sine biler er et mye omdiskutert tema med mye følelser som jeg ikke skal røre annet om å si at jeg fortsatt ikke har sett noen håndfaste beviser på dette.
Å tåkelegge dette med å henvise til følelser og mangel på dokumentasjon er en avsporing, all den tid dette er veldokumentert og lett tilgjengelig.

Etter to år i Tesla skal jeg snart ta levering av min andre bil. Den ble bestilt for et år siden i håp om at Tesla skulle ha evne til læring og rydde opp i rotet de oppviste det første året jeg eide bilen. Jeg vil nok ta levering på bilen, men om jeg visste det jeg vet i dag for et år siden ville den nok ikke bli bestilt, for rotet er bare blitt verre fra et kundeperspektiv. Softwaroppdateringer som skal rette noe og som ofte har tilført nye feil, en bil som har en helt annen respons på pedalen enn når den ble kjøpt og 4-5kwh batterikapasitet som forduftet over natta som forklares med "alt er i orden".
P85D-saken er dråpen som gjør at dette blir siste bilen jeg kjøper fra Tesla, selv om jeg snart har en 85D som akselererer raskere 0-100 enn når jeg bestilte og at jeg dermed får MER enn jeg betaler for.  En slik oppvisning i kundeforakt og arroganse som Tesla ved Pedersen har oppvist mot egne kunder i media har jeg aldri sett maken til.

Da har du ikke sett mye av kundeforakt - det du skriver er direkte vas og kan ikke underbygges. Alt fra hus - båter - ja gjenstander som er langt dyrere enn hva en tesla koster har hatt større mangler og feil, og får denne saken til å se ut som en søndagsskole. Ja VW sine siste avsløringer er i klasse med hva du skriver - men ikke tesla. Dette er en fillesak og det eneste som kommer ut av dette er at du snakker ned et produkt som ALLE fortsatt vil beholde inkludert DEG. Selg Teslaene dine og kjøp heller en annen bil. Det du egentlig sier er at du mangler noen tiendedeler  - som du umulig klarer selv å måle riktig eller klarer å bli enig med tesla.

Muffinman

#966
Du skriver fryktelig usammenhengende, så det er vanskelig å forstå hva du mener. Men det kan se ut som du ikke leser innleggene du forsøker å svare på. Det går da ikke an å lese at jeg mangler noen tideler?

OnlyOne

#967
Sitat fra: kos på søndag 04. oktober 2015, klokken 14:53
Da har du ikke sett mye av kundeforakt - det du skriver er direkte vas og kan ikke underbygges. Alt fra hus - båter - ja gjenstander som er langt dyrere enn hva en tesla koster har hatt større mangler og feil, og får denne saken til å se ut som en søndagsskole. Ja VW sine siste avsløringer er i klasse med hva du skriver - men ikke tesla. Dette er en fillesak og det eneste som kommer ut av dette er at du snakker ned et produkt som ALLE fortsatt vil beholde inkludert DEG. Selg Teslaene dine og kjøp heller en annen bil. Det du egentlig sier er at du mangler noen tiendedeler  - som du umulig klarer selv å måle riktig eller klarer å bli enig med tesla.

Det er snodig dette her, hvordan flere tydeligvis mener at man skal la feil og mangler som berører ens egen bil ligge for å ivareta hensynet til merkets verdi! Hallo, dette er urealistiske forventninger! Enkelte har mandagsbiler, mange har biler som leverer 150 hk mindre enn hva markedsføring tilsier, og dette skal man bare droppe for å skåne merkets god navn og dets verdi?

Ja, man kan reklamere, involvere NAF, forbrukerombudet, osv, osv. Men forumet er faktisk en nødvendighet for at enkelte skal finne ut av hva som er tingenes tilstand her, altså øke egen kunnnskap, før man eventuelt går mer konkret tilverks.

For de som har større utfordringer med egen bil, så kommer merkets verdi i andre rekke for de fleste. Punktum. Burde ikke være så veldig vanskelig å forstå.
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Cookie Monster

Ser ut som eiere av P90D med og uten Ludicrous bør hive seg på også. Leverer langt fra lovet på kvartmila

www.dragtimes.com/blog/tesla-model-s-p90d-ludicrous-14-mile-test
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

kos

Det ser ut som noen har en enorm mengde med reklamasjoner - de fleste av oss som har kjøpt tesla har den erfaringen med tesla at de reparerer de feil og mangler som er. Samtidig så får vi låne tesla når bilene våre er til reparasjon eller service. Samtidig må man forvente at med et nytt merke et nytt produkt med en vare som verden ikke har sett før så vil noe ta lengre tid enn andre merker som er innarbeidet og som har eksistert i årevis for ikke å snakke om i over 100 år. Men de fikser det til slutt.

Så kommer man med denne saken og da er det ikke grense for hva som er gale. Enkelt og greit reklamer på produktet - oppfør deg som folk og bruk lovverket, forbrukerombudet og forliksrådet i første omgang.

Om dette ikke er tilstrekkelig så vurder rettssak - nå har man etter sigende stevnet Tesla og der vil saken stå inntil en dom er gyldig. Det kan ta tid samtidig som man har forspilt en hurtigere avgjørelse i saken via forliksrådet eller forbrukerombudet.

Og for de som kjenner til rettsapparatet - det tar år - så lykke til - men så har man jo anledning til å sutre og klage på alle media sidene i evigheter. Som en klok man sa - i mangel for sex lyst kan man kompensere med en god krangel.

Teslanewbie

Sitat fra: kos på søndag 04. oktober 2015, klokken 16:22
Det ser ut som noen har en enorm mengde med reklamasjoner - de fleste av oss som har kjøpt tesla har den erfaringen med tesla at de reparerer de feil og mangler som er. Samtidig så får vi låne tesla når bilene våre er til reparasjon eller service. Samtidig må man forvente at med et nytt merke et nytt produkt med en vare som verden ikke har sett før så vil noe ta lengre tid enn andre merker som er innarbeidet og som har eksistert i årevis for ikke å snakke om i over 100 år. Men de fikser det til slutt.

Så kommer man med denne saken og da er det ikke grense for hva som er gale. Enkelt og greit reklamer på produktet - oppfør deg som folk og bruk lovverket, forbrukerombudet og forliksrådet i første omgang.

Om dette ikke er tilstrekkelig så vurder rettssak - nå har man etter sigende stevnet Tesla og der vil saken stå inntil en dom er gyldig. Det kan ta tid samtidig som man har forspilt en hurtigere avgjørelse i saken via forliksrådet eller forbrukerombudet.

Og for de som kjenner til rettsapparatet - det tar år - så lykke til - men så har man jo anledning til å sutre og klage på alle media sidene i evigheter. Som en klok man sa - i mangel for sex lyst kan man kompensere med en god krangel.


Så så , huff så sinte ...
Du skjønner jo ikke ens hva du ikke skjønner .... Sitter du dypt i tesla aksjer eller arbeider du for tesla da du så krampaktig og barnslig angriper alle som ikke deler din mening ? Få deg en banan !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

kos

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 04. oktober 2015, klokken 17:44
Sitat fra: kos på søndag 04. oktober 2015, klokken 16:22
Det ser ut som noen har en enorm mengde med reklamasjoner - de fleste av oss som har kjøpt tesla har den erfaringen med tesla at de reparerer de feil og mangler som er. Samtidig så får vi låne tesla når bilene våre er til reparasjon eller service. Samtidig må man forvente at med et nytt merke et nytt produkt med en vare som verden ikke har sett før så vil noe ta lengre tid enn andre merker som er innarbeidet og som har eksistert i årevis for ikke å snakke om i over 100 år. Men de fikser det til slutt.

Så kommer man med denne saken og da er det ikke grense for hva som er gale. Enkelt og greit reklamer på produktet - oppfør deg som folk og bruk lovverket, forbrukerombudet og forliksrådet i første omgang.

Om dette ikke er tilstrekkelig så vurder rettssak - nå har man etter sigende stevnet Tesla og der vil saken stå inntil en dom er gyldig. Det kan ta tid samtidig som man har forspilt en hurtigere avgjørelse i saken via forliksrådet eller forbrukerombudet.

Og for de som kjenner til rettsapparatet - det tar år - så lykke til - men så har man jo anledning til å sutre og klage på alle media sidene i evigheter. Som en klok man sa - i mangel for sex lyst kan man kompensere med en god krangel.


Så så , huff så sinte ...
Du skjønner jo ikke ens hva du ikke skjønner .... Sitter du dypt i tesla aksjer eller arbeider du for tesla da du så krampaktig og barnslig angriper alle som ikke deler din mening ? Få deg en banan !

Nei ikke sint - men noen har trollet tesla siden før de kjøpte sin første tesla. Og det er ikke rart at det er kø om det er slike som er før meg i service køen - det blir kø av slikt.

Flere av de som skriver så blekket spruter på disse sidene har trollet på disse sidene før de kjøpte sin første tesla og beskriver at de skal kjøpe enda flere. Disse får ikke stå for 90 % av diskusjonene her inne inkludert at de har flere brukernavn og jeg stiller faktisk i tvil om de er tesla eiere. Ser mer ut som noen som ønsker å skade tesla sitt navn og henger seg på disse sidene. Disse skader de som har seriøse krav og som oppfører seg som det høver seg i forhold til en uenighet.

Noen bør faktisk vurdere om disse seiler under falsk flagg og er eiere av fossil interesser.

Ove Alset

Sitat fra: kos på søndag 04. oktober 2015, klokken 16:22


Så kommer man med denne saken og da er det ikke grense for hva som er gale. Enkelt og greit reklamer på produktet - oppfør deg som folk og bruk lovverket, forbrukerombudet og forliksrådet i første omgang.



Slik jeg forstår saken er det slik at Tesla har lovet meg at bilen (en P85D) skal klare 0-100 på en tid X. Så viser det seg at teknikken ikke klarer dette. Da ruller man ut en software som reduserer effekten til et nivå der teknikken håndterer det. Da blir imidlertid 0-100 tiden X+Y.
Samtidig tilbyr man en oppdatering på teknikken slik at denne er i stand til å klare 0-100 på tiden X - det må man imidlertid betale for (ca. 10% av bilens originale pris).

Jeg er blant de som ikke gidder å ta fighten med å kjøre dette formelt gjennom den klage adgangen som finnes. Da gjør jeg det heller enklere ved å selg bilen til noen som er klar over hva de får fremfor å gå å irritere meg over å kjøre en bil jeg har blitt lurt på.

Jeg har nå lagt bilen ut på Finn. En stund hadde jeg en tanke om å oppgrader til en Model X da jeg relativt ofte har behov for hengerfeste, og hadde nok gått for den om Tesla hadde evnet til å rydde opp i denne saken på en ordentlig måte.
Dette selv om Tesla har åpenbare praktiske/detalj svakheter som ikke mine andre biler har. Det som er bra på Tesla er den elektriske drivlinjen, og jeg håper at andre mer seriøse leverandører utvikler EL-biler med rekkevidde på 400-500 km; da står jeg der klar som kunde.

Jeg er enig med Muffinmann i at Tesla undervurderer sine kunder og behandler de deretter. Dette er ikke en leverandør jeg vil handle av, og jeg har derfor kjøpt min siste Tesla.



Muffinman

Kan det tenkes at gruppetenking er i ferd med å få fotfeste innad i Tesla?

https://en.wikipedia.org/wiki/Groupthink#Symptoms

Cookie Monster

Sitat fra: kos på søndag 04. oktober 2015, klokken 18:00
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 04. oktober 2015, klokken 17:44
Sitat fra: kos på søndag 04. oktober 2015, klokken 16:22
Det ser ut som noen har en enorm mengde med reklamasjoner - de fleste av oss som har kjøpt tesla har den erfaringen med tesla at de reparerer de feil og mangler som er. Samtidig så får vi låne tesla når bilene våre er til reparasjon eller service. Samtidig må man forvente at med et nytt merke et nytt produkt med en vare som verden ikke har sett før så vil noe ta lengre tid enn andre merker som er innarbeidet og som har eksistert i årevis for ikke å snakke om i over 100 år. Men de fikser det til slutt.

Så kommer man med denne saken og da er det ikke grense for hva som er gale. Enkelt og greit reklamer på produktet - oppfør deg som folk og bruk lovverket, forbrukerombudet og forliksrådet i første omgang.

Om dette ikke er tilstrekkelig så vurder rettssak - nå har man etter sigende stevnet Tesla og der vil saken stå inntil en dom er gyldig. Det kan ta tid samtidig som man har forspilt en hurtigere avgjørelse i saken via forliksrådet eller forbrukerombudet.

Og for de som kjenner til rettsapparatet - det tar år - så lykke til - men så har man jo anledning til å sutre og klage på alle media sidene i evigheter. Som en klok man sa - i mangel for sex lyst kan man kompensere med en god krangel.


Så så , huff så sinte ...
Du skjønner jo ikke ens hva du ikke skjønner .... Sitter du dypt i tesla aksjer eller arbeider du for tesla da du så krampaktig og barnslig angriper alle som ikke deler din mening ? Få deg en banan !

Nei ikke sint - men noen har trollet tesla siden før de kjøpte sin første tesla. Og det er ikke rart at det er kø om det er slike som er før meg i service køen - det blir kø av slikt.

Flere av de som skriver så blekket spruter på disse sidene har trollet på disse sidene før de kjøpte sin første tesla og beskriver at de skal kjøpe enda flere. Disse får ikke stå for 90 % av diskusjonene her inne inkludert at de har flere brukernavn og jeg stiller faktisk i tvil om de er tesla eiere. Ser mer ut som noen som ønsker å skade tesla sitt navn og henger seg på disse sidene. Disse skader de som har seriøse krav og som oppfører seg som det høver seg i forhold til en uenighet.

Noen bør faktisk vurdere om disse seiler under falsk flagg og er eiere av fossil interesser.

Meg du sikter til nå? Kan gjerne sende deg bilde av bilen med regnummer og så kan du bruke regnummer til å finne eier via statens vegvesen og tlf nummer for så å ringe meg så skal jeg bekrefte at jeg har en P85D :)
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA