Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Calling P85D owners world-wide

Startet av kseitzberg, fredag 14. august 2015, klokken 12:01

« forrige - neste »

weld77

Sitat fra: Sven-E på fredag 14. august 2015, klokken 18:50
Du kan se VIN gjennom ruten, men ikke e-postadressen eller navnet.

Nei, men om man absolutt vil er det neppe så vanskelig å finne ut. Poenget mitt er at det å stjele en Tesla i utgangspunktet er såpass meningsløst at jeg sterkt tviler på at noen gidder.

o.b.lix

Jeg synes dere er sytete gamle kjerringer som klager på 0,4 sekund.

Tror ikke det er en domstol i verden som vil mene at dette er en betydelig feil - og dermed gi dere medhold i en rettsak.

Men bare kjør på - gi Tesla pain in the ass for 0,4 sekund - og gi masse ammo til den altfor svake fossilbilindustrien slik at de kan få stengt dette utysket av en fabrikk.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

HåkonE

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 14. august 2015, klokken 13:19
Den er med rollout ja, alt tidene til han dragtimes fyren er med rollout.

Ser ikke ut som rollout på klippet?

Teslanewbie

Sitat fra: o.b.lix på fredag 14. august 2015, klokken 19:21
Jeg synes dere er sytete gamle kjerringer som klager på 0,4 sekund.

Tror ikke det er en domstol i verden som vil mene at dette er en betydelig feil - og dermed gi dere medhold i en rettsak.

Men bare kjør på - gi Tesla pain in the ass for 0,4 sekund - og gi masse ammo til den altfor svake fossilbilindustrien slik at de kan få stengt dette utysket av en fabrikk.

Du har ikke  skjønt det . Folk her har betalt mange 100000 for de ekstra ytelsene som skiller deres biler fra din !  Da bør de få det de har betalt for .. 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cirys1

Sitat fra: o.b.lix på fredag 14. august 2015, klokken 19:21
Jeg synes dere er sytete gamle kjerringer som klager på 0,4 sekund.

Tror ikke det er en domstol i verden som vil mene at dette er en betydelig feil - og dermed gi dere medhold i en rettsak.

Men bare kjør på - gi Tesla pain in the ass for 0,4 sekund - og gi masse ammo til den altfor svake fossilbilindustrien slik at de kan få stengt dette utysket av en fabrikk.

Kjøper du "verstingen" så forventer du det "verste", har du noen kjipere modeller som i tillegg får levert riktig tall så tror jeg ikke det er så "lett å forstå". Selv så syns jeg at selve effekten er så pass mye mindre enn annonsert at det er en sak. Tilsvarende biler gjør samme akserelasjon med mye mindre hk, blant annet RS6..

RonnyØ

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. august 2015, klokken 19:25
Sitat fra: o.b.lix på fredag 14. august 2015, klokken 19:21
Jeg synes dere er sytete gamle kjerringer som klager på 0,4 sekund.

Tror ikke det er en domstol i verden som vil mene at dette er en betydelig feil - og dermed gi dere medhold i en rettsak.

Men bare kjør på - gi Tesla pain in the ass for 0,4 sekund - og gi masse ammo til den altfor svake fossilbilindustrien slik at de kan få stengt dette utysket av en fabrikk.

Du har ikke  skjønt det . Folk her har betalt mange 100000 for de ekstra ytelsene som skiller deres biler fra din !  Da bør de få det de har betalt for ..

Dette var et ikke-problem helt til Tesla ga ut en enda raskere Model S..

o.b.lix

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. august 2015, klokken 19:25

Du har ikke  skjønt det . Folk her har betalt mange 100000 for de ekstra ytelsene som skiller deres biler fra din !  Da bør de få det de har betalt for ..

Du har rett - jeg skjønner ikke. For P85D har jo bedre ytelser enn 85D.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Sitat fra: o.b.lix på fredag 14. august 2015, klokken 19:38
Du har rett - jeg skjønner ikke.
Og det er helt greit, selv om jeg har problemer å forstå at det er mulig å ikke skjønne at folk vil ha det de har betalt for og at det er helt irrelevant om andre biler er tregere. Jeg synes derimot ikke dette er helt i vater:

SitatJeg synes dere er sytete gamle kjerringer

Muffinman

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. august 2015, klokken 13:30
Da var katta ut av sekka..
Noen som har reflektert over hvorfor effekten tilsynelatende er nedjustert?

weld77

Nå skal jeg på ingen måte forsvare noe som er i grenselandet "kreativ/villedende markedsføring", men jeg finner det smått komisk at det først er side opp og side ned om hvor sinnsyk aksen er, hvor aller råest bilen er osv osv og så plutselig er det ikke så kult lengre, selv om knapt noe er endret.

At noen henger seg opp i rundetider på baner gjør det hele urkomisk. Er det virkelig noen som trodde de  hadde kjøpt en bil som gjør banerunder like raskt som konvensjonelle biler med tilsvarende toppeffekt? Det ER en grunn til at det står 90 hestekrefter i vognkortet.

mogu

Sitat fra: Muffinman på fredag 14. august 2015, klokken 19:56
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. august 2015, klokken 13:30
Da var katta ut av sekka..
Noen som har reflektert over hvorfor effekten tilsynelatende er nedjustert?

Min tanke har vært at om Tesla nedjusterer effekten på min bil hadde jeg bare vært glad, dette fordi de hadde funnet ut at det var nødvendig for at bilen skulle holde lenger. Jeg tror ikke de gjør det for moro skyld eller for å plage dere. Min mening er at man med P85D betaler for emblemet og for å kunne si at man eier toppmodellen. Om den gjør 0-100 på 3,3 eller 3,6 sekunder er ravende likegyldig, alt det kan brukes til i Norge uansett er skryterett.
Personlig hadde det gjort meg null og niks om bilen min gjorde 0-100 på 5,4 som var det som var oppgitt når jeg kjøpte bilen, men så har vi 85D eiere fått mye mer bil enn det vi bestilte, mens P85D eiere har fått noe mindre.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Dennis

#26
Sitat fra: RonnyØ på fredag 14. august 2015, klokken 19:32
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. august 2015, klokken 19:25
Sitat fra: o.b.lix på fredag 14. august 2015, klokken 19:21
Jeg synes dere er sytete gamle kjerringer som klager på 0,4 sekund.

Tror ikke det er en domstol i verden som vil mene at dette er en betydelig feil - og dermed gi dere medhold i en rettsak.

Men bare kjør på - gi Tesla pain in the ass for 0,4 sekund - og gi masse ammo til den altfor svake fossilbilindustrien slik at de kan få stengt dette utysket av en fabrikk.

Du har ikke  skjønt det . Folk her har betalt mange 100000 for de ekstra ytelsene som skiller deres biler fra din !  Da bør de få det de har betalt for ..

Dette var et ikke-problem helt til Tesla ga ut en enda raskere Model S..

Som nevnt tidigere. For de som har fulgt med har diskusjonen rundt 0-100 og manglende effekt starter flere måneder før Ludicrous ble lansert.

De danske i dette tilfellet starter å klage mot Tesla i April og midten av Mai. Tråden på TMC har pågått siden mars hvor man diskuterer at bilen ikke har 700hk og hvor man spekulerer i om Tesla bruker rollout i sine tall.
Ludicrous mode ble ikke lansert før i slutten av juli.

Synes dette er viktig for da får man forhåpentligvis fram hvor mye som er greit å ha i misvisning på tall. 0.4 sek er faktisk en vesentlig forskjell når man er nede i slike tider som dette. Er forskjellen på om bilen har 540hk eller 650-700hk.
0.4 sek forskjell til 100 ligger man ca 2 billengder bak og det er faktisk en stor forskjell.

SitatEnd April 2015 – Performance suddenly drops – max output now at about 410 kW and accelleration time increases to above 3.8 sec. (See Bjørn's videos in what is Insane" and notice the kWatt meter).
Mid May – A few owners contact Tesla Motors, reporting limited performance.
End May – Tesla Motors DK order test equipment from Tesla Motors HQ
Start June – Tesla Motors DK test vehicles – awaits response from engineering – response was: "Everything works as designed and without any errors" (Note: it could be limited power by design!)
End July: Tesla Motors announces "Ludicrous mode" – the existing P85D owners still don't have any answer to their performance issues.
End July: Tesla Motors offer an "upgrade" to existing P85D owners, costing $5k + labor for "L-mode" – which will result in a max accelleration 0-100 kmh time in 3.0 sec. Still no fix for Insane mode.

Dennis

#27
Sitat fra: Muffinman på fredag 14. august 2015, klokken 19:56
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 14. august 2015, klokken 13:30
Da var katta ut av sekka..
Noen som har reflektert over hvorfor effekten tilsynelatende er nedjustert?

Har blitt spekulert i bla. tråden på TMC forumet at det er en komponent/sikring i batteri som ikke tåler så høy belastningen over tid. Drive Unit kan man nok utelukke i dette tilfellet siden de tør å tilby mye bedre ytelse igjen til de som betaler for å oppgradere til Ludicrous.

Har vært noen tilfeller hvor en eller annen kontaktor har tatt kvelden i batteripakken på P85D. Så kan virke som Tesla har funnet løsningen med inconel og computerstyrt sikring i pakken. Og tar en spansk en og tilbyr det som er oppgradering. Men dette blir bare spekulasjoner.

Nå skal det sies at jeg selv ikke tror min har blitt noe tregere siden jeg fikk den utenom det faktum at man blir fort vant med effekten som gjør at man kan bli lurt. Er mye som føles helt rått de første dagene men når man har blitt vant med det føles det ikke så brutalt lengre.

At 0-60 mph tidene som har vært fra dag 1 som har vist lovt ytelse alle har vært med rollout er det ingen tvil om. Finner ingen tester gjort i magasiner osv uten rollout som er så rask som Tesla oppgir.

Sitat fra: Haknys på fredag 14. august 2015, klokken 19:23
Sitat fra: Cookie Monster på fredag 14. august 2015, klokken 13:19
Den er med rollout ja, alt tidene til han dragtimes fyren er med rollout.

Ser ikke ut som rollout på klippet?

En vbox vil vise tallene slik som det der selv om man har valgt at det skal være med rollout eller ikke. Ingen måte å se det i videoen hva han har valgt i innstillingene. Men som man ser i grafen jeg postet som er tatt når han kjørte vises grafene uten rollout men tidene er med rollout.

Står beskrevet der: "Graph does not account for 1 foot rollout"


SigX

#28
Dette tror jeg også er årsaken, og at bilen med Ludicrous får den ytelsen den i utgangspunktet var tiltenkt. Vil tro at 0-100 vil havne på ca. 3,3-3,4 sek, og ikke 3,0.
Tesla har i kjent stil "solgt skinnet før bjørnen er skutt", og ikke testet at alle komponenter har tålt den høye strømmen som kreves, og kommer nå med en "plaster-lapp" for å rette opp i det.

hookmaker

Sitat fra: SigX på fredag 14. august 2015, klokken 21:00
Dette tror jeg også er årsaken, og at bilen med Ludicrous får den ytelsen den i utgangspunktet var tiltenkt. Vil tro at 0-100 vil havne på ca. 3,3-3,4 sek, og ikke 3,0.
Tesla har i kjent stil "solgt skinnet før bjørnen er skutt", og ikke testet at alle komponenter har tålt den høye strømmen som kreves, og kommer nå med en "plaster-lapp" for å rette opp i det.

Tenk, tydeligvis er det noen her inne som har forstått hva det handler om!

Elon Musk og Tesla Motors har solgt en bil som tangerer (=) McLaren F1 på 0-60 mph acceleration som er verificert til 3.2 sek. IKKE 3.2 sek +- noen 1/2 sek! Det skal de komme att levere på den ene eller den annen måte. alternativt må de konkludere med den markedsføringen. Det finnes flere eksempler på tilsvarende bilmerker som har måttet dra tilbake sine biler på falsk markedsføring etter domstolsbeslut.   

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA