Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Calling P85D owners world-wide

Startet av kseitzberg, fredag 14. august 2015, klokken 12:01

« forrige - neste »

Slettet profil

Enig med mugu! Dere ødelegger for oss alle slik dere holder på.

Mener man at man ikke har fått det man er lovet - enten fra Samsung, Tesla eller Apple - reklamerer man. Fører det ikke frem må man få kyndig hjelp til å vurdere om man har en god nok sak. Her stanser av erfaring de fleste slike krav, fordi et produkt ikke nødvendigvis har en mangel i rettslig forstand selv om kunden er misfornøyd eller mener han har fått mindre enn det han er lovet.

Har man en god nok sak tar man så ut forliksklage, og så får man svar på om det er hold i kravet. You talk the talk, you walk the walk.

Var jeg dere ville jeg i så fall ha kontakter NAF. De har advokater som bistår bileiere og som kanskje kan se om det er hold i kravet dere mener å ha.

Poenget mitt gjentas for ordens skyld: Det tjener ingen å føre diskusjonene fra dette resonnanskammeret ut i media, når det dere bygger på fremstår som så tynt og språkbruken så usympatisk og retthaversk.

Trustno1

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 23. september 2015, klokken 10:54
Sitat fra: mogu på onsdag 23. september 2015, klokken 10:47
Slike intervjuer som dukker opp i TU er med å sverte andre tesla eiere slik som meg selv, og gi enda større grunner til det hatet som enkelte der ute har for oss allerede. Det er greit nok å skylde på jantelov, men man behøver ikke å gi de gode grunner i tillegg. Dere har fått de svarene dere kommer til å få nå, både som svar på brev, bloggpost, gjennom media m.m.. Så la oss andre, fornøyde teslaeiere bli minst mulig skadelidende i deres hellige krig for rettferdighet for menneskeheten.
Ah, så det er dette som driver deg/dere. Makes sense..

Man up!

Eneste grunner jeg har sett her av de som forsvarer Tesla er at man "ikke må sverte Tesla" eller en eller annen form for jantelov.
Har enda ikke sett noen gode velbegrunnede argumenter som tilbakeviser påstandene om at Tesla ikke har levert varene de har markedsført.

Martinius

Sitat fra: 691 på onsdag 23. september 2015, klokken 09:57
Sitat fra: Martinius på onsdag 23. september 2015, klokken 09:41

Jeg eier ikke P85D, så jeg har vel ikke lov til å ytre meg i denne tråden. Uansett, alle dere P85D kjøpere her inne må vel være i overkant interessert i bil. Min interesse for bil er begrenset til random zapping innom top gear og dette forumet. En bilinteressert person bør vel vite at biler med to motorer (EL + Fuel) ikke gir maks effekt samtidig på noen eksisterende modeller, være seg Porsche, Lexus, Merc etc. Jeg forstår frustrasjonen angående 0-100 på 3.4 sek, som vel viser seg kun å gå på 3.6 sek, men jeg kan ikke forstå at det skal være grunn til å heve kjøpet akkurat. Mitt spørsmål, finnes det ingen P85D kjøper som tenkte før bestilling at bilen ikke vil kunne gi 700 hk til hjulene, når markedsføringen tydelig sa at installert effekt er 700 hk fordelt på to motorer?
Alle vidste at den ikke ville give 700 hk til hjulene, hvad folk er blevet overrasket over er at den heller ikke kan give 700 hk til motorerne !!! Det eneste sted 700 hk eller bare 600 hk forekommer er på bestillingsiden. Så lad være med at give køberen skylden

Accelerationens tiden er oplyst med SNYD fra Tesla, selv Tesla kan ikke nå 3,3s uden at skulle snyde.

Jeg gir ikke kjøperen skylden på noen måte. Tesla har helt klart vært upresise i sine beskrivelser. Jeg bare lurte på om det var noen som hadde reflektert over antall "installerte" hk versus "reelle" hk før de kjøpte P85D. Jeg mener å huske at bilen ble markedsført med 691 hk, samt en fordeling på motorene helt fra starten. Men nå sier du jo at bakre og fremre motor ikke kan levere oppgitt effekt alene så da skjønner jeg frustrasjonen litt bedre, men jeg mener at 0-60 mph tiden som ikke nås er et bedre argument enn hk begrensning. Men viser ikke denne Dragtimes videoen at den klarer 0-60 på 3.2 sek, eller er det bare juks (nedoverbakke e.l.)? https://www.youtube.com/watch?v=yYj7y0stOzA

weld77

Sitat fra: mogu på onsdag 23. september 2015, klokken 10:47
Så la oss andre, fornøyde teslaeiere bli minst mulig skadelidende i deres hellige krig for rettferdighet for menneskeheten.

Nå er det strengt tatt helt og holdent ditt høyt elskede selskap som skal vernes som har forårsaket denne situasjonen. Dersom folk ikke hadde hatt noe slikt å klage over hadde de heller ikke gjort det... Tesla har løyet, endret informasjon fortløpende og bløffer om de som har henvendt seg til Tesla. Tesla har så langt vist sånn ca 0 vilje til å ordne opp. Hva det eventuelt koster Tesla å fikse dette aner jeg ikke, men de går på en viss omdømmesmell siden det er mye "word of mouth" som driver salget.

Dine eventuelt skadede følelser veier dessverre neppe veldig tungt for de som er sure på Tesla for dette og som føler seg ett eller annet sted i området lurt/svindlet/villedet/lovet mer enn de har fått.

Trond.Strom

Straubel konfirmerte jo akkurat det mange har spekulert i lenge. Motorene leverer 700 HK, men batteriet gjør ikke.

Batteriet ser ut til å være begrenset til 85KWh x 5C = 425KW

Batterispec har aldri vært på nettsiden.

De som kjøpte P85D kan jo trøste seg med at dersom de oppgraderer til 105KWh batteri vil man sansynligvis få 700HK fra motorene


Cookie Monster

Sitat fra: Martinius på onsdag 23. september 2015, klokken 11:14
Sitat fra: 691 på onsdag 23. september 2015, klokken 09:57
Sitat fra: Martinius på onsdag 23. september 2015, klokken 09:41

Jeg eier ikke P85D, så jeg har vel ikke lov til å ytre meg i denne tråden. Uansett, alle dere P85D kjøpere her inne må vel være i overkant interessert i bil. Min interesse for bil er begrenset til random zapping innom top gear og dette forumet. En bilinteressert person bør vel vite at biler med to motorer (EL + Fuel) ikke gir maks effekt samtidig på noen eksisterende modeller, være seg Porsche, Lexus, Merc etc. Jeg forstår frustrasjonen angående 0-100 på 3.4 sek, som vel viser seg kun å gå på 3.6 sek, men jeg kan ikke forstå at det skal være grunn til å heve kjøpet akkurat. Mitt spørsmål, finnes det ingen P85D kjøper som tenkte før bestilling at bilen ikke vil kunne gi 700 hk til hjulene, når markedsføringen tydelig sa at installert effekt er 700 hk fordelt på to motorer?
Alle vidste at den ikke ville give 700 hk til hjulene, hvad folk er blevet overrasket over er at den heller ikke kan give 700 hk til motorerne !!! Det eneste sted 700 hk eller bare 600 hk forekommer er på bestillingsiden. Så lad være med at give køberen skylden

Accelerationens tiden er oplyst med SNYD fra Tesla, selv Tesla kan ikke nå 3,3s uden at skulle snyde.

Jeg gir ikke kjøperen skylden på noen måte. Tesla har helt klart vært upresise i sine beskrivelser. Jeg bare lurte på om det var noen som hadde reflektert over antall "installerte" hk versus "reelle" hk før de kjøpte P85D. Jeg mener å huske at bilen ble markedsført med 691 hk, samt en fordeling på motorene helt fra starten. Men nå sier du jo at bakre og fremre motor ikke kan levere oppgitt effekt alene så da skjønner jeg frustrasjonen litt bedre, men jeg mener at 0-60 mph tiden som ikke nås er et bedre argument enn hk begrensning. Men viser ikke denne Dragtimes videoen at den klarer 0-60 på 3.2 sek, eller er det bare juks (nedoverbakke e.l.)? https://www.youtube.com/watch?v=yYj7y0stOzA

Den er forklart flere ganger her tidligere.
Den er med rollout og er til 60mph

0-100 km/t tiden uten rollout blir da ca 3.7 sek hvis man ser på grafen og bruker Tesla sin 0.2 ekstra for 60mph mot 100 km/t

http://www.dragtimes.com/blog/tesla-model-s-p85d-insane-vs-sport

Her en graf fra vbox som viser tiden uten rollout.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Toonster

Er det egentlig så stor forskjell på å tukle med utslipps tall som VW:
http://www.dagbladet.no/2015/09/23/nyheter/volkswagen/vw/bil/41200103/

og det Tesla har gjort med Model S P85D

De som har en P85D og føler seg lurt bør kjøre i gang en sak så snart som mulig, historien så langt har vist at forsøk på dialog, "trusler om media" og media dekning ikke har endt med den responsen dere ønsker.

Søksmål vil sette fortgang i saken, og sjansen for et forlik er hvert fall større den veien. Hvis ikke Tesla ønsker å møte dere på noen måte, må man bare gi gass i retten.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

691

Hvorfor kommer jeg til at tænke på Komiske Ali ...

TeslaSvein63

Det må være Tesla aksje eiere som skjelver i buksene og tyr til slik degenerert retorik.

Teslanewbie

Så mange idiotiske motargument fra folk som ikke er berørt av saken . At dere gidder når så mange solide fakta ligger på bordet ...

Nei . Det er ikke stor forskjell i denne sak og VW saken.  Begge er SW styrt og begge har endret bilens egenskaper eller reklamert for egenskaper som bilen ikke har . P85d eierene har en  sterk sak her .

Jeg sier bare : just put your foot on the pedal and go :-) :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel

Noen som har testet P85D fra 0-100km/t med 19" egentlig? Alle videoer jeg ser er med 21".

Det ble gjort en test av Golf i samme øvelse hvor små felger gjorde det 0,3sek bedre enn store felger, så i tillegg til vekt av utstyr i bil har hjul mye å si.

mogu

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 23. september 2015, klokken 12:56
Så mange idiotiske motargument fra folk som ikke er berørt av saken . At dere gidder når så mange solide fakta ligger på bordet ...

Nei . Det er ikke stor forskjell i denne sak og VW saken.  Begge er SW styrt og begge har endret bilens egenskaper eller reklamert for egenskaper som bilen ikke har . P85d eierene har en  sterk sak her .

Jeg sier bare : just put your foot on the pedal and go :-) :-)

Det er jo nettopp det at nå blir vi også berørt Newbie, den sytingen som kommer frem i F.eks. TU skaper holdninger til Teslaeiere generelt som vi blir berørt av, og dere skader renommeet til en hel gruppe mennesker som ikke har noe med denne saken å gjøre. Hold oppgulpene deres i lukkede medier og ta kampen i de instansene som kan hjelpe dere, istedet for å satse på at det ordner seg for den som skriker og syter høyest.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

691

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 23. september 2015, klokken 13:01
Noen som har testet P85D fra 0-100km/t med 19" egentlig? Alle videoer jeg ser er med 21".

Det ble gjort en test av Golf i samme øvelse hvor små felger gjorde det 0,3sek bedre enn store felger, så i tillegg til vekt av utstyr i bil har hjul mye å si.
Ja, masser af danske test med 19" ikke bedre.

Elon anbefaler selv 21" pga traction, som er vigtigere end vægt med det moment en P85D har

691

Sitat fra: mogu på onsdag 23. september 2015, klokken 13:10
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 23. september 2015, klokken 12:56
Så mange idiotiske motargument fra folk som ikke er berørt av saken . At dere gidder når så mange solide fakta ligger på bordet ...

Nei . Det er ikke stor forskjell i denne sak og VW saken.  Begge er SW styrt og begge har endret bilens egenskaper eller reklamert for egenskaper som bilen ikke har . P85d eierene har en  sterk sak her .

Jeg sier bare : just put your foot on the pedal and go :-) :-)

Det er jo nettopp det at nå blir vi også berørt Newbie, den sytingen som kommer frem i F.eks. TU skaper holdninger til Teslaeiere generelt som vi blir berørt av, og dere skader renommeet til en hel gruppe mennesker som ikke har noe med denne saken å gjøre. Hold oppgulpene deres i lukkede medier og ta kampen i de instansene som kan hjelpe dere, istedet for å satse på at det ordner seg for den som skriker og syter høyest.
Alle eksisterende og kommende Tesla ejere er en del af dette. Det handler om Tesla markedsførings etik. Du er måske ikke blevet direkte berørt af det endnu, men kan måske blive det, hvis Tesla får lov at fortsætte.

I burde støtte op om fælles Tesla ejere i stedet for at udstøde dem som er blevet snydt, fordi I er bange for hvad det betyder for jeres egen investering. Det er meget lidt solidarisk

jazzwheel

Sitat fra: 691 på onsdag 23. september 2015, klokken 13:11
Ja, masser af danske test med 19" ikke bedre.

Elon anbefaler selv 21" pga traction, som er vigtigere end vægt med det moment en P85D har

Elon sier mye rart og er ikke akkurat noen racingsjåfør.

Interessant at hjul tilsynelatende ikke gjør forskjell på Tesla, men likevel på andre biler. Under normale omstendigheter vil også 19" gi bedre traction under rett frem akselerasjon enn større felger som 21".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA