Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hamar-Grimstad-Hamar

Startet av hsa77, fredag 31. juli 2015, klokken 09:52

« forrige - neste »

hsa77

Forbruk Hamar Grimstad ble på 13.3kwh/km,  det et bra!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

emil

Til neste Grimstad-tur har det sansynligvis kommet opp 22kW ladekontakter i det nye p-huset (Arresten) i sentrum. En drøy km å gå derifra til UiA, men hvis det blir EasyPark betaling på de også er man jo kanskje like langt.

hsa77

Ladestopp ved Stathelle. Unga koser seg i hoppeslottet og humøret mitt er betydelig bedre! Mange ladestasjoner så det ikke er kø og litt underholdning og bevertning så er det slettes ikke verst å kjøre elbil.☺

Jeg stod på Nedenes i 45min for å være sikker på å ha nok strøm til å komme hit. Jeg lagde ladekø (2 stk), noe jeg ikke liker. Jeg forklarte situasjonen og møttes bare forståelse, men ladestasjoner hvor kun en bil kan lade blir for lite. Det at jeg ikke fikk til å lade i Grimstad medførte altså ikke bare at jeg ble forsinket, også minst to andre måtte lide, dette viser hvor viktig det er at ladestasjonene er til å stole på.

Opp mot Brokelandsheia viste GoM at jeg manglet 3km på å rekke frem, må innrømme at jeg kjente litt på rekkeviddeangsten da. Over toppen og nedover bedret alt seg og vel fremme hadde jeg over 30km igjen. Forbruket ble på 13.0kwh/100km, meget pent. Jeg er ikke vant til at hovedvegen har så lave fartsgrenser at jeg kan ha så lavt forbruk, trodde aldri jeg skulle være glad for mil etter mil med 70!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

emil

Strekningen Sørlandsporten-fylkesgrensa kan bringe frem rekkeviddeangsten selv for hardbarka elbilister.

Nå vil du begynne å bli kjent med forbruket og kan på senere turer redusere ladetiden vesentlig. Prioriter ladeplasser med flereladestolper selv om du kanskje har nok strøm til å kunne kjøre til neste.

btw: McDonalds i Grimstad står på Renault/Fortum/McD utbyggingsplanen for 22kW stolper og gir enda flere semihurtige lademuligheter i området.

hsa77

Liten top-up på Flykafeen ved Tønsberg. Holder meg til kjente ladestasjoner heretter! Fordelen med bilen min er jo at den lader like raskt helt opp til 80%, så underveis-lading kan like gjerne tas fra 40-80% som fra 10-50%. Da er det ikke så farlig å komme til defekt stolpe. Det er jo kun siste lading som må times slik at man ikke kaster bort tiden på ladepause. Neste mål er å komme godt over Liertoppen.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

hsa77

Dro fra Flykafeen med SoC 80%. Planen var å lade litt igjen på Liertoppen, men siden unga sovna like før Drammen bestemte jeg meg for å prøve å komme til Oslo. Opp Lierbakkene lå jeg for første gang i mitt liv lengyst til høyre i 65kmt, kan vel like gjerne begynne å kjøre med hatt nå!☺ Men lett høyrefot betaler seg og jeg kom nå frem til McD Furuset med 15% SoC. Forbruket Grimstad - Furuset var 13.5kwh/100km, 38 kwh brukt. Hadde jeg starta med toppladet batteri i Grimstad hadde jeg bare trengt å lade 18kwh for å rekke hit med litt margin,  dvs 2×30min ladestopp.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

hsa77

Siste ladestopp! Amfi Råholt. Satser på det holder med 10min, deretter bærer det rett hjem!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

hsa77

Hjemme. 13.8kwh/100km,  gjennomsnittsfart 70kmt, 55kwh brukt Grimstad - Hamar. 17% SoC ved ankomst. 0 kr betalt for lading. God natt!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA