Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Merke i skinnsete. Er det normalt?

Startet av xref, fredag 24. juli 2015, klokken 19:37

« forrige - neste »

lurium

#30
For å si det slik, når jeg fikk utlevert min P85D i mars så var skinnet allerede etter 2 uker slik som på bildene under.
Faktisk så var "sidestøttene" på setene fremme allerede merket som "flere år brukte" seter.

Jeg har selvfølgelig klaget til Tesla men de sier bare at det er "vanlig slitasje".

Har 2 kamerater som kjøpte bil SAMTIDIG, der er det perfekt.....

Bakryggen på setene bak er bilde nr 2... de ser ut som en 90 år gammel dame som har levd et HARDT liv :)

petersv

Anbefaler å få en uttalelse fra en uavhengig ekspert.

Diravi

Er det noen som har hatt NextGen-setene så lenge at de begynner å se slitasje på vangene? De er jo mer utsatte på sportsseter, og med påstått dårlig skinnkvalitet hos Tesla kunne man frykte at NextGen i så måte er et dårligere valg enn standardsetene, i hvert fall ut fra akkurat det perspektivet.

Vi har lignende sportsseter på vår tre år gamle Volvo, tykt og solid skinn uten andre merker, men her begynner jeg faktisk å se tendenser til slitasje på vangen i sitteputen. Nr 2-bil, en 15 år gammel Citroën, ser vel så bra ut på samme sted - lavere vanger og i tillegg kostet vel franskmennene på noe i nærheten av elefanthud i toppmodellen.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Dennis

Mine ser enda nye ut etter 12 000 km ihvertfall. Men tenker alltid over det når jeg setter meg inn så jeg ikke setter med ned på støttene men rett ned i setet.

lurium

Mine så skrukkete ut både på førersete og passasjer etter 0km og like dårlig etter 6000km. Har klaget til Tesla Bergen så får vistnok nye bakseter men ikke forsetene.... dvs "får se.....".

Så har litt dårlig feeling rundt skinn kvalitet og Tesla sitt ønske om å fikse det.

Diravi

Sitat fra: Thomas M på lørdag 08. august 2015, klokken 22:31
Mine så skrukkete ut både på førersete og passasjer etter 0km og like dårlig etter 6000km. Har klaget til Tesla Bergen så får vistnok nye bakseter men ikke forsetene.... dvs "får se.....".

Så har litt dårlig feeling rundt skinn kvalitet og Tesla sitt ønske om å fikse det.

Har du hatt anledning til å sammenligne med andre sine Tesla-skinnseter? Siden flere nevner at det tydeligvis er varierende kvalitet ute og går.

På bildene ser skinnet i bilen din ganske "plastaktig" ut, og spesielt stingene i sømmene gir et billig preg. Er det slik "live" også, eller er det bare på bildet?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

lurium

Tja usikker egentlig, men har tatt noen fler bilder nå med Samsung S4en min.
Ser kanskje litt glinsene og "plastikk" ut skinnet da jeg smører det hver uke med meguiars leather milk.

Kan ta noen skikkelige med Canon 7Den imorgen.

Kort fortalt bestilte 3 kompiser P85D samtidig levert Tesla Bergen, min bil var så heldig å få "seter" med B-vare kvalitet.

Kameratene har solgt bilene sine, her sitter jeg igjen med B-vare som skal beholde bilen :)

Murphys law eller hva....

Hodetelefoner

Det der ser man jo er fordi du har satt deg ned på kanten ørten ganger.

lurium

Har bilder fra overlevering .. var der da også.
Har også vitner på dette... så der tar du feil.

Første bildene er fra samme uke som overlevering... og der er jo på passasjersetet.

Behandler skinnet og bilen som en baby... ikke uten grunn jeg har behandlet lakken med gyeon mohs g2.

Min BMW 2006 E61 som jeg solgte da jeg kjøpte tesla hadde strøkent skinn.....ja...200 tusen....

Dennis

Har sett flere som har den "knekken" der som ny og har selv litt antydning til det på passasjersiden som har vært der siden bilen var ny.

Bare i KristofferH sin verden alt er brukerfeil og Tesla leverer produkter som er 100% feilfrie.



lurium

Grunnen til det er pga for lite stuffing i siden.
Skinnet er ikke strukket ut og har ikke vært det fra dag 1.

Men ser av bilder fra andre at det er en rundere sidestøtte. Så de har jo "løst" problemet på nyere leveranser.

Dette er vell også grunne til at musk holdt tilbake nextgen seter.... biler ble levert med feil interiør osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA