Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tide forsikring, erfaringer?

Startet av ihlhaug, torsdag 09. juli 2015, klokken 12:56

« forrige - neste »

amiga

Da jeg snakket med tide for noen måneder siden fikk jeg beskjed om at de ikke ville selge kun bilforsikring, jeg måtte også flytte div. andre forsikringer til de, noen som kun har teslaen hos de?
85d levert 29.4.15

Salvesen

Sitat fra: amiga på mandag 30. november 2015, klokken 23:57
Da jeg snakket med tide for noen måneder siden fikk jeg beskjed om at de ikke ville selge kun bilforsikring, jeg måtte også flytte div. andre forsikringer til de, noen som kun har teslaen hos de?

Jeg har kun Tesla, fikk tilbudt bedre pris ved samling men i og med at jeg har mye forsikringer igjennom jobb har jeg ikke så mye å stille med på en måte.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Anderwin

Vet ikke om jeg vil bytte forsikringselskap, det er liksom 50% som er fornøyd og ikke fornøyd. Styr unna sier mange, men mange sier det er bra. Skeptisk.. :S

o.b.lix

Alle forsikringsselskap er noen gode luringer når det gjelder skadeoppgjør.

Så Tide kan neppe være verre enn andre.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Harry el

Frende var vel nytt selskap i 2007 - mange var skeptiske da og, men i dag er vel de fleste kjent med at de er ettablert på markedet. Tror om Tide Forsikring med sine tunge investorer i rygge har mulighet å gi både gode priser og gode skadeoppgjør. Når de i tillegg har lokal tiknytning med lokale kontor får kundene den rådgivningen slik de slipper "feil" skadeoppgjør.. :)

Bjørn

Da ble jeg også Tide(mann)..
Gikk ned fra 8400kr i Storebrand til 6288kr hos Tide (24k km. 75% bonus) på min S85..
Nå valgte jeg å øke km il 34k, men gikk likevel som totalkunde m mc, moped, hus og innbo sammenlagt ned ca 4000kr i året..  :)
Det må jeg si meg veldig fornøyd med..

SunSeeker

Inntil noen kommer med reelle erfaringer på hvordan utbetalinger blir ved et skadetilfelle, avventer jeg.
Noen sa til meg en gang, at om noen virker for godt til å være sant, er det som oftest heller ikke det.

Salvesen

Sitat fra: SunSeeker på fredag 04. desember 2015, klokken 18:21
Inntil noen kommer med reelle erfaringer på hvordan utbetalinger blir ved et skadetilfelle, avventer jeg.
Noen sa til meg en gang, at om noen virker for godt til å være sant, er det som oftest heller ikke det.

Ja jeg begynner virkelig å få denne følelsen etterhvert som flere å flere sparer enorme mengde penger. Har allerede sagt ja til forsikring hos tide, men jeg er meget skeptisk. Men jeg satser på at TOCN har gjort skikkelig reaserch!
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Powerflux

En ting som kan være kjekt å få avklart er om Tide er tilknyttet Finansklagenemda, tidligere forsikringsklagenemda.
http://www.finkn.no/vis.asp?id=1

Riktignok en frivillig ordning men seriøse selskaper er innunder denne ordningen og retter seg etter nemdas kjennelser!
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

navelso

Hentet inn tilbud fra Tide, total med hus, hytte, båt, Leaf og Tesla. 30% over Gjensidige. Ga han prisene jeg har i Gjensidige, og fikk til slutt til svar at det kunne han ikke matche. Har vel greie betingelser hos Gjensidige da  ;D
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

ihlhaug

Litt ironisk at jeg som startet tråden nå kanskje blir den første til å svare. Bilen min ble påkjørt i Bygarasen i Bergen for noen dager siden. Ingen lapp lagt igjen, og det er kjørt inn i siden så dashcam har kun fanget opp bevegelse, men ikke noen bil. Har snakket med Tide som sa det bare var å kontakte firma for utbedring og gi de skadenummeret, samt at jeg hadde leiebil etc så kunne bare ringe å få bil direkte der. Så langt, så bra. Får se hva de sier når de hører at døren må byttes, men det skal vel gå greit regner jeg med. Utrolig kjedelig når dette skjer med 14 dager gammel bil :(
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Harlex

Alle med vettet i behold skjønner vel at forsikringer generelt er kraftig overpriset.Der gjøres risikovurderinger ved prising av forsikringer og alle som jobber med risiko vet at hovedregelen er at det er max utfall/risiko som legges til grunn.  Tide virker å ha et mer realistisk tilnærming til risiko for oss med Tesla. Jeg har Teslaen mm.  i Tide og sover svært godt om natten....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Sandvika

Sitat fra: Harlex på lørdag 05. desember 2015, klokken 00:48
Alle med vettet i behold skjønner vel at forsikringer generelt er kraftig overpriset.
Her går du ekstremt høyt på banen med endel påstander som du gjerne skal få begrunne bedre.
Om forsikringer er kraftig overpriset så burde jo forsikringsselskapene ha veldig veldig gode marginer? Om du tar en titt på regnskapene til forsikringsselskapene så er det helt greie marginer, men ikke spesielt gode. Dette fordi det er god konkurranse i forsikringsmarkedet.

SitatDer gjøres risikovurderinger ved prising av forsikringer og alle som jobber med risiko vet at hovedregelen er at det er max utfall/risiko som legges til grunn. 

Forstår heller ikke hva du mener med max utfall/risiko? Sansynlighet x konsekvens = risiko. Mener du at alle vi som jobber med risiko alltid antar at det verste vil skje??

SitatTide virker å ha et mer realistisk tilnærming til risiko for oss med Tesla.

Forsikringsselskapenes ekspertise er å være i stand til skille gode kunder fra dårlige. Et raskt google søk viser at det meldes inn nærmere 20.000 bilskader hvert år. Disse skadene, fakturaene fra disse skadene, informasjon om bilen, deg, vilje til å dele risikoen/barriere for å bruke den(egenandel/bonus), din adresse,om du abonnerer på Villmarksliv, hvordan du har finansiert bilen og masse annet danner da er stort datasett som gjør forsikringsselskapet i stand til å gjøre en antakelse om hvor stor sannsynlighet det er for at du kommer ut for forskjellige typer ulykker og hva det er forventet at dette kommer til å koste. Det selskapet som har den beste modellen for å beregne dette vil kunne vinne de "riktige" kundene og ha lavest kostnader i forhold til inntekt. Den beste modellen vil normalt sett være den med mest data i, noe som favoriserer store selskaper, men det kan også være at noen evner å identifisere en annen driver for risiko som ikke konkurrentene har.  Din påstand om Tide har en mer "realistisk" tilnærming blir i så måte litt underlig, da de mest trolig ennå har mye mindre statistikk enn de store på hvor ofte vi krasjer og hva det koster.

Om dette er et problem for kundene eller ikke er en helt annen sak så lenge forsikringsselskapet som Tide er agent for betaler.

P.S Jeg betaler bare betaler 15% mer for min Tesla enn for min 12år gamle Toyota diesel  hos mitt forsikringsselskap Dnb. Og jeg jobber ikke i bransjen.





Salvesen

Fra ett annet forum:

SitatJeg har hatt Tide Forsikring siden mai. Hadde en vannlekasje i september - fikk dekket alt sammen minus egenandel. Ingen problemer, takstmann kom dagen etter jeg meldte skade. Raskt og effektivt skadeoppgjør. Så inntil videre er jeg i alle fall fornøyd:)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

o.b.lix

Sitat fra: Powerflux på fredag 04. desember 2015, klokken 18:36
En ting som kan være kjekt å få avklart er om Tide er tilknyttet Finansklagenemda, tidligere forsikringsklagenemda.
http://www.finkn.no/vis.asp?id=1

Riktignok en frivillig ordning men seriøse selskaper er innunder denne ordningen og retter seg etter nemdas kjennelser!

DA er i alle fall Gjensidige utelukket ? http://www.bygdeposten.no/lokale-nyheter/atte-forsikringsselskap-svartelistet/s/1-43-2311171
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA