Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nødhjelp! Er i Sandvika, skal til Bergen. Rute/lading?

Startet av Torpedo Ted, lørdag 04. juli 2015, klokken 11:10

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Navigasjonen er 100% ubrukelig.

Har 42% batteri igjen og kjører forbi sandvika nå. Ikke nok til Gol.

Noen som vet hva raskeste vei til Bergen er og hvor jeg må stoppe for å lade?
På forhånd takk!

MadsKB


emil

SC Lier og E134 over Haukeli. Ny SC på Vinje.

Litt avhengig av hvor i Sandvika du er er det ikke nødvendigvis noe særig lengre eller tar lengre tid totalt sett.

jkirkebo

Sitat fra: MadsKB på lørdag 04. juli 2015, klokken 11:24
Kjør til SC Lier. Ingen lang omvei.

Nja, det er 38km da. Med pen kjøring bør ikke Sandvika-Gol være noe stort problem med 42% SOC. Ser man at det alikevel kniper har Kiwi Sokna 43kW AC tilgjengelig for en liten top-up.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

VL

Mulig dumt spørsmål ( helt tesla fersk ) hva vil SC si? :-[ Er det  Tesla hurtiglader?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Amoss

Sitat fra: VL på lørdag 04. juli 2015, klokken 13:59
Mulig dumt spørsmål ( helt tesla fersk ) hva vil SC si? :-[ Er det  Tesla hurtiglader?

SuperCharger - så altså, ja.

(Men i andre sammenhenger er det Service Center :p )
Model S 85D

Torpedo Ted

Kom oss til Gol med 5% igjen. Var en ny vei som navigasjonen selvsagt ikke hadde fått med seg, så det ble kortere enn først antatt.

Når jeg brukte navigasjonen sendte den meg til Lier/Vinje, som tok 10,5 timer!

Dag A.

Sitat fra: Torpedo Ted på lørdag 04. juli 2015, klokken 15:43
Kom oss til Gol med 5% igjen. Var en ny vei som navigasjonen selvsagt ikke hadde fått med seg, så det ble kortere enn først antatt.

Når jeg brukte navigasjonen sendte den meg til Lier/Vinje, som tok 10,5 timer!

Du får sende en krass mail til Elon og si at du ikke er helt over rekkeviddeangsten enda, selv om han har proklamert at det er helt unødvendig nå som bilen er oppgradert til 6.2  :P
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Torpedo Ted

Sitat fra: Dag A. på lørdag 04. juli 2015, klokken 15:48
Du får sende en krass mail til Elon og si at du ikke er helt over rekkeviddeangsten enda, selv om han har proklamert at det er helt unødvendig nå som bilen er oppgradert til 6.2  :P

Ja, det er ganske enkelt for få Superchargere i Norge. Er ikke holdbart å måtte kjøre flere mils omveier pga en må lade. Det bør også være SC i nærheten av alle store byer. Var jo ingen problem å komme til Oslo, problemet oppstod jo når jeg skulle ut fra Oslo igjen, siden jeg ikke fikk ladet i Oslo.

RaBalder

Sitat fra: Torpedo Ted på mandag 06. juli 2015, klokken 10:12
Sitat fra: Dag A. på lørdag 04. juli 2015, klokken 15:48
Du får sende en krass mail til Elon og si at du ikke er helt over rekkeviddeangsten enda, selv om han har proklamert at det er helt unødvendig nå som bilen er oppgradert til 6.2  :P

Ja, det er ganske enkelt for få Superchargere i Norge. Er ikke holdbart å måtte kjøre flere mils omveier pga en må lade. Det bør også være SC i nærheten av alle store byer. Var jo ingen problem å komme til Oslo, problemet oppstod jo når jeg skulle ut fra Oslo igjen, siden jeg ikke fikk ladet i Oslo.

Du må være den første som ikke klarer å få ladet bilen din i Oslo  ::)

  • Det flyter over av type2 punkter og shuko som er offentlige.
  • Det finnes 22kW punkter i parkeringshus og på bensinstasjoner
  • Har du chademo-adapter, så finnes også det rundt omkring
  • Det er bare supercharger som ikke finnes i Oslo

Man bør sette av litt tid til å få elektronene inn på batteriet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA