Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SKI?

Startet av MrG, fredag 03. juli 2015, klokken 09:39

« forrige - neste »

satheesh.net

#45
Sitat fra: SunSeeker på fredag 02. oktober 2015, klokken 00:16
Sitat fra: satheesh.net på fredag 02. oktober 2015, klokken 00:14
Sitat fra: KrW på fredag 02. oktober 2015, klokken 00:06
Ser på dette bildet og merker posene eller hva det er under tredje seterad. Så begynner jeg å tenke, er dette luken for "skis under the seats"? Trolig ikke, men hadde vært tøft.

Beklager, men må nok skuffe deg... ;)

Lommer til å ha Ipad, ledninger eller annet stuff i??

Ja, de har noen fiffige løsninger på ting. Det er dog ingenting på baksiden av 2. seterad. Altså fysisk på setene, de er helt 'blanke og nakne'.

KrW

Model X vil fungere fint med takstativ festet med sugekopp og en dør lukket. Du kan bruke det i hastigheter opp til 220 km/t, sier Elon på twitter. Noen gode linker til aktuelle takstativ med sugekopp? Forhåpentligvis har Tesla samarbeidet med noen om å få bra takstativ med sugekopp til Model X.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

satheesh.net

Sitat fra: KrW på lørdag 03. oktober 2015, klokken 10:08
Model X vil fungere fint med takstativ festet med sugekopp og en dør lukket. Du kan bruke det i hastigheter opp til 220 km/t, sier Elon på twitter. Noen gode linker til aktuelle takstativ med sugekopp? Forhåpentligvis har Tesla samarbeidet med noen om å få bra takstativ med sugekopp til Model X.

:)

VikingTMXS

Her er utstyr til kajakk,surfebord,ski +++++

http://www.seasucker.com

Martinius

Seasucker selges i Norge via importøren: http://vsport.no/

Jeg har sykkelstativ til min Model S, og det fungerer.

GOS

Sitat fra: Martinius på mandag 05. oktober 2015, klokken 15:00
Seasucker selges i Norge via importøren: http://vsport.no/

Jeg har sykkelstativ til min Model S, og det fungerer.
Muligens de tåler det hos deg med D-utgave, men med P eller standard S85 uten D så sliter du mye på de dekkene. De er temperaturavhengig med tanke på hvilket grep du får.

Så om du ikke vil kaste bort pengene så anbefales det begrenset lek med 2wd i det minste.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

audioboy

#51
Frykter kanskje at Elon's "Skisolution" er dette rallemekket festet bak i hengerfeste som vist på release. Kom til å tenke på at man på mange superladere ikke kommer nærme nok laderen med dette bakpå.. Bygger jo fort 1,5meter dette greiene, og i Norge er det fleste laderne plassert bak bilen, ikke på siden som jeg har sett på bilder fra en del andre steder.

Jeg photoshoppa kjapt et bilde som jeg posta i en tråd i ModS formuet. Tror dette skal stemme ganske bra sammenlignet med det vi vet av mål på S vs X. 

Model S er 173cm fra bagasjeluke til ryggen på førerstolen. Setet er ca. 20cm tykt. Så da er det nok ca. 155 fra bagasjeluke til rygg på fremkjørt rad 2 i MX. +25 frem til midtarmlene. Mao. max ski på ~185cm litt på skrå..
TMS85D  2015/TM3 2019/Audi e55 2020/TM3P 2020/Audi e50 2020/TMY 2021/Audi e55 S-line 2022/TMY 2022

samotholt

Sitat fra: audioboy på tirsdag 06. oktober 2015, klokken 23:07
Frykter kanskje at Elon's "Skisolution" er dette rallemekket festet bak i hengerfeste som vist på release. Kom til å tenke på at man på mange superladere ikke kommer nærme nok laderen med dette bakpå.. Bygger jo fort 1,5meter dette greiene, og i Norge er det fleste laderne plassert bak bilen, ikke på siden som jeg har sett på bilder fra en del andre steder.

Jeg photoshoppa kjapt et bilde som jeg posta i en tråd i ModS formuet. Tror dette skal stemme ganske bra sammenlignet med det vi vet av mål på S vs X. 

Model S er 173cm fra bagasjeluke til ryggen på førerstolen. Setet er ca. 20cm tykt. Så da er det nok ca. 155 fra bagasjeluke til rygg på fremkjørt rad 2 i MX. +25 frem til midtarmlene. Mao. max ski på ~185cm litt på skrå..


Nå er det vel ikk noe i veien med å ha skiene imellom forsetene heller da. Ikke like behagelig, men det går. I vår A8 så kommer imidlertid ikke mine 210cm ski i veien for armlenet i forsetet. Skiene går via skipose gjennom midtsetet bak - altså rett fram. Model X er vel omtrent like lang...
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

pwb

HM, jeg får jo hoppskia til min datter INNI min ION, og de er godt over 2 meter.

KrW

Problemet med å ha skiene på midtarmlenet er at de kan knuse skjermen foran om man bremser fort. Har lest om noen som har gjort det.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

samotholt

Sitat fra: KrW på onsdag 07. oktober 2015, klokken 08:18
Problemet med å ha skiene på midtarmlenet er at de kan knuse skjermen foran om man bremser fort. Har lest om noen som har gjort det.

Løses med å stroppe dem fast. (Det blir visstnok bøyler i X'en som kan brukes til dette formålet).
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

MrG

Det er rett og slett spesielt at bilen er "avduktet-/lansert" men det finnes knapt svar på helt sentrale spørsmål om bilens funksjon. For mange vesentlige.!!

SunSeeker

Sitat fra: MrG på onsdag 07. oktober 2015, klokken 13:46
Det er rett og slett spesielt at bilen er "avduktet-/lansert" men det finnes knapt svar på helt sentrale spørsmål om bilens funksjon. For mange vesentlige.!!

Bilen ekke ferdig!!

Sandvika

Sitat fra: SunSeeker på onsdag 07. oktober 2015, klokken 14:36
Sitat fra: MrG på onsdag 07. oktober 2015, klokken 13:46
Det er rett og slett spesielt at bilen er "avduktet-/lansert" men det finnes knapt svar på helt sentrale spørsmål om bilens funksjon. For mange vesentlige.!!

Bilen ekke ferdig!!
Til orientering, det var "launch event" 29. september med overlevering til første kunder. 
Insinuerer du at Tesla har gjort noe prematurt for å please markedet? ;D

SunSeeker

Sitat fra: Sandvika på torsdag 08. oktober 2015, klokken 10:33
Sitat fra: SunSeeker på onsdag 07. oktober 2015, klokken 14:36
Sitat fra: MrG på onsdag 07. oktober 2015, klokken 13:46
Det er rett og slett spesielt at bilen er "avduktet-/lansert" men det finnes knapt svar på helt sentrale spørsmål om bilens funksjon. For mange vesentlige.!!

Bilen ekke ferdig!!
Til orientering, det var "launch event" 29. september med overlevering til første kunder. 
Insinuerer du at Tesla har gjort noe prematurt for å please markedet? ;D

You nailed it

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA