Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjælp! eGolfen viser 16km rekkevidde men er nesten fulladet!

Startet av ionboy, onsdag 01. juli 2015, klokken 23:37

« forrige - neste »

ionboy

Jeg skjønner ikke bæret! I dag var første gangen jeg kjørte eGolfen langt ned. Da jeg kom hjem var det 23km igjen på batteriet. Jeg koblet den til vår ladestasjon på 16amp kurs. Etter åtte timer så er den nesten 100% og viseren på displayet viser nesten fullt. Men systemet viser 10km og kommer med varsler og styr.

Hva f... er det som skjer? Er det noen som har opplevd lignende?

Legger ved bilde av problemet. Se batteri på display og på "analog klokke"

Finnes det en kur eller må jeg levere inn bilen til Møller som da sikkert må ha den i to og en halv måned...

Råde

Kan hende den ikke har klart å komme seg ut av sparemodus og er helt forvirret. Har ikke opplevd det før. Lyst til å kjøre en tur på 20 km for å se hva som skjer?

Du hadde ikke en liten tur med gj snitt forbruk på 100kWt/100 før du stoppet. Hvis du hadde, så var beregningen av rekkevidde på fullt batteri riktig.
e-Golf | X75D

ionboy

Hehe... Vet ikke om jeg tør å kjøre 20km for å bli stående ;) Blir vel å ringe Møller...pokker...

mihkku

Du har mobilitetsgaranti, så jeg ville bare kjørt på. Kanskje du runder "tanken" etter 20km rekkevidde?

elektro

Merkelig! Jeg tenker at "tankmåleren" er korrekt, så det er nok liten fare for at du stopper etter 20 km. Men jeg ville nok ikke kjørt bilen i den tilstanden hvis jeg skulle rekke et fly.. :)

Eneste forklaring jeg kan se er at du har en veldig lang, bratt bakke opp til huset ditt. ;)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

eleif

Hadde samme problem etter hurtig lading, nesten full tank, og 25 km på gom'en. Satset på tankmåleren, så ikke at GOM'en rettet seg, men med mellom 10 og 15 km igjen retten den seg. :)
e-golf (fra nyttår 2015)

ionboy

Det ordnet seg folkens! Når jeg startet den i dag tidlig så hadde den rettet seg selv :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA