Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplass på KIWI på Halmstad i Rygge

Startet av Catalyzator, onsdag 01. juli 2015, klokken 17:59

« forrige - neste »

Catalyzator

Nå er det montert ladeplass på KIWI på Halmstad i Rygge :)


Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

AmocoCadiz

#1
Veldig bra!
Kan jo i tilegg redde elbiltur til og fra Rygge flyplass siden flyplasen har så få ladeplasser.
Er den i drift, regner med det er Fortum?

Catalyzator

Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Kent

Veldig bra. Den har jeg faktisk ikke fått med meg skulle komme.

Da mangler det kun en i Halden, og kanskje en på 111 mellom Sarp, og Fredrikstad, så er jeg 100 prosent fornøyd med hurtigladere i østfold. Kunne kanskje slengt opp en på mcdonalds/smart club i Råde sånn for å ha en ekstra backup på E6.



Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Catalyzator

Hei Kent !
Etter hva jeg så var det to hurtigladere på McDonald ved gml SmartClub i Råde !
Sjekk det fortumkartet hos kiwi, https://kiwi.no/Nyheter/Her-kommer-hurtigladerne/
den ved Kiwi i Rygge er ikke på kartet ennå så jeg men den er jo
bare noen dager gammel  ;D så det er kanske ikke oppdatert ennå.

Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Kent

De som er der nå er kun 22kW AC ladere, så de er "ubrukelig" for oss som ikke har Tesla eller Zoe.
Det hadde vært fint å fått en multistandard der også, men det hadde i såfall vært utelukkende for redunanse, da det er godt utbygd i området. Men langs motorveien kan det vel strengt tatt ikke bli for mange hurtigladere :)
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Joakim Sveli

Hei.

Ladestasjonen på Kiwi Halmstad blir ikke satt i drift før neste uke. det samme gjelder den som står på Kiwi Melløs. Det gjenstår noe arbeider fra Infratek før de er klare til lading. Vi vil annonsere det på vår Facebook-side når den er klar
https://www.facebook.com/Fortum.Charge.Drive?fref=ts&ref=br_tf

og den vil da også komme opp med live driftsstatus på vårt ladekart:
http://map.chargedrive.com/
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Kent

Sitat fra: Joakim Sveli på onsdag 01. juli 2015, klokken 21:27
Hei.

Ladestasjonen på Kiwi Halmstad blir ikke satt i drift før neste uke. det samme gjelder den som står på Kiwi Melløs. Det gjenstår noe arbeider fra Infratek før de er klare til lading. Vi vil annonsere det på vår Facebook-side når den er klar
https://www.facebook.com/Fortum.Charge.Drive?fref=ts&ref=br_tf

og den vil da også komme opp med live driftsstatus på vårt ladekart:
http://map.chargedrive.com/

Finnes det noe liste på lokasjoner som er på vei framover?

Flott at det dukker opp stadig nye lokasjoner, men hadde vært litt greit å se planer framover også :)
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

Erik182

Fantastisk! Smell opp hurtiglader på McDonalds i Råde så blir det bra!
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

JanBrede

Var innom denne igår, strømmen er på og alt ser ut til å fungere, når jeg bruker Fortum-brikken får jeg et svar om at det ikke er kontakt med server og at lading ikke kan startes...

Hva er Forum sin plan med denne hurtigladeren?
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

bjaolsen

Ladet på denne i høst så  den fungerte da, hørte noe om at Fortum mistet kontakten med DBT laderne sine i Januar, kanskje denne ikke er ordnet enda..
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

Herwitz

Sitat fra: JanBrede på søndag 07. februar 2016, klokken 12:31
Var innom denne igår, strømmen er på og alt ser ut til å fungere, når jeg bruker Fortum-brikken får jeg et svar om at det ikke er kontakt med server og at lading ikke kan startes...

Hva er Forum sin plan med denne hurtigladeren?

Jeg hadde akkurat samme erfaring på julaften.
MG ZS EV 2020
BMW i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014! Solgt 2021√
Elektrisk gressklipper
Elektrisk tannbørste

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA