Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Antirustbehandling med Fluid Film??

Startet av SteinHolstad, fredag 19. juni 2015, klokken 18:45

« forrige - neste »

SteinHolstad

HEI



Antirustbehandling med Fluid Film.  http://www.fluid-film.no/

Ser jo at Funderud og Buskerud Antirust bruker denne og tar 2000 for en bil. http://www.buskerudantirust.no/antirustbehandling/

Men hva med å kjøpe noen sprayflasker og spraye i hjulhus, langs kanaler og inne i dører?  Spurte importør og de mente jeg trengte en startpakke på 4 liter eller minst 12 sprayflasker.  Da kan jeg jo like godt sette det bort, men hadde vi klart oss med noen spaybokser kanskje?  Noen som mener/vet noe om dette?
2015 - Mitsubishi imiev

SteinHolstad

Da har jeg bestilt time hos Buskerud Antirust.  Fikk pris Kr. 1800,- frem til 18.juli. Prisøkning deretter.  De hadde behandlet slike biler før - bl.a. en C-Zero.


2015 - Mitsubishi imiev

Bolfus

Hvordan er det med disse antirustbehablingene, bør bilen være ny eller anbefales det også for biler som har blitt kjørt en stund?

Fanafjord

Er de ikke antirustbehandlet fra forhandler? Jeg bestillte en iOn denne uken hos Bertel og Steen og spurte om de var behandlet. Selgeren bekreftet at de er antirustbehandlet.

SteinHolstad

Sitat fra: Bolfus på torsdag 25. juni 2015, klokken 13:05
Hvordan er det med disse antirustbehablingene, bør bilen være ny eller anbefales det også for biler som har blitt kjørt en stund?

Henviser til de Buskerud Antirust skriver:

Funker utrolig bra på gamle biler
Det er mulig å holde rusten i sjakk selv på biler som kommer inn med store rustangrep. Vi har mange eksempler på at levetiden på gamle biler kan forlenges med mange år ved bruk av oljebehandling.

Se også video: http://www.buskerudantirust.no/wp-content/uploads/2012/11/Broom-LIttle-Norway-Understellsbehandling-2p0.mp4

PS!  Jeg jobber ikke der, men vet av erfaring at dette funker bra.
2015 - Mitsubishi imiev

SteinHolstad

#5
Sitat fra: Fanafjord på torsdag 25. juni 2015, klokken 13:46
Er de ikke antirustbehandlet fra forhandler? Jeg bestillte en iOn denne uken hos Bertel og Steen og spurte om de var behandlet. Selgeren bekreftet at de er antirustbehandlet.
`

Alle nye biler har en eller annen form for antirustbehandling.  På min i-miev synes jeg de har vært veldig sparsommelig med hvor mye som er lagt på.  Derfra er det jo opp til hver enkelt av oss om vi vil beskytte bilen mer enn det som er levert og hvilken leverandør/metode vi eventuelt beskytter med.  Jeg tenker ihvertfall at med all den saltingen som er nå (om vinteren) så trengs ekstra beskyttelse og denne behandlingen er den jeg har mest tro på.
 
2015 - Mitsubishi imiev

Beamer Screamer

Sitat fra: Fanafjord på torsdag 25. juni 2015, klokken 13:46
Er de ikke antirustbehandlet fra forhandler? Jeg bestillte en iOn denne uken hos Bertel og Steen og spurte om de var behandlet. Selgeren bekreftet at de er antirustbehandlet.

Tidlige trillinger er ikke rustbehandlet. Men i senere tid har i alle fall BOS begynt å behandle iOn'ene.

Jeg ser mange "gamle" trillinger helt uten beskyttelse med rust på bakakselen. Min er tectylert.
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

asbkar

Bestilte meg en time hos Funderud jeg. Greit om godbilen lever så lenge som mulig! Har tenkt på det lenge, men det blir ikke akkurat mindre rust av å vente...
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

goggo

Noen som kjenner til verksted på Sørlandet som rustbehandler med denne olja?

Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

SteinHolstad

Det var noen spørsmål om antirustbehandling her og jeg spurte tilbake til Buskerud antirust som svarte følgende:

Hei.

Antirustbehandling er aktuelt etter vår mening, både for nye og brukte biler. En av de store fordelene med produktet vi bruker er at det er veldig effektivt også på biler som har begynt å ruste.
Samtidig vil det bestandig være lurt og være litt i forkant.

Vår erfaring er at den originale beskyttelsen de fleste bilene kommer med, ikke er tilstrekkelig.

Mvh.

Oskar Schiøtz
Buskerud Antirust AS
Tlf. 94420567
www.buskerudantirust.no


2015 - Mitsubishi imiev

SteinHolstad

Da har jeg vært på antirustbehandling med min i-miev kjøpt i mars i år.  Allerede på da noen få måneder hadde det kommet noe overflaterust her og der - så disse bilene er ikke akkurat godt antirustbehandlet fra fabrikk og min var ihvertfall ikke etterbehandlet hos forhandler eller importør.

Skulle komme igjen med den om ca 2 år for ny behandling - noe jeg trolig kommer til å gjøre.

Kan ihvertfall anbefale Buskerud Antirust for de som tenker tanken å antirustbehandle både trillinger og andre biler.

Jobben tok ca 1 time og jeg fikk kaffe og aviser å lese mens jeg ventet.
2015 - Mitsubishi imiev

asbkar

Da var min tilgriset med olje også! Det så greit ut under der mente han som gjorde behandlingen. Tilbake om et par år. Hyggelig med kaffe og elbilprat med Funderud selv også. Ser forresten at Funderud antirust og Buskerud antirust starter opp Oslo antirust over sommeren: www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=61296359

|<
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

bkv

Jeg var også hos Buskerud Antirust. Nå er ikke bakakselen så brun lenger. Det var forøvrig ikke noe farlig rundt på bilen.
Mitsubishi i-Miev 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA