Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forslag til ladestasjon byggeregler - kabel på automatisk kabeloppruller

Startet av mr.rs4, tirsdag 16. juni 2015, klokken 12:27

« forrige - neste »

mr.rs4

Det er jo noe lignedne som jeg har sett etter på markete(eller ihvertfall "snart")  8)
Da er den saken i boks, trafo må bestilles(forhåpentligvis 230V/32A til 400V/16A). Bare vente litt til garasjen er oppe(tar vel 2-3mnd til)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,18870.0.html

Selges her, til en pris av $699  ;D
https://www.evocharge.com/category/2/evoreel-hardwire-solution.html



Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

mr.rs4

Ser den går "kun" til 230volt nå....
Men det er vel godt nok det og da, vil heller ha det enkelt og fint :-)

Already have a Charging Station and would like the Benefits of the Self-Retracting EVoReel?  No Problem.  The EVoReel Hardwire Solution Includes the Self-Retracting EVoReel with an Interconnect designed to enable a Hardwire connection to any existing AC Level 1 or 2 Electric Vehicle Charging Stations (EVSE) with a rating up to 240VAC / 30Amps.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

sturle

Sitat fra: mr.rs4 på søndag 05. juli 2015, klokken 22:46
Ser den går "kun" til 230volt nå....
Men det er vel godt nok det og da, vil heller ha det enkelt og fint :-)

Already have a Charging Station and would like the Benefits of the Self-Retracting EVoReel?  No Problem.  The EVoReel Hardwire Solution Includes the Self-Retracting EVoReel with an Interconnect designed to enable a Hardwire connection to any existing AC Level 1 or 2 Electric Vehicle Charging Stations (EVSE) with a rating up to 240VAC / 30Amps.
Den ser USAnsk ut.  Då er det garantert 1-fase.  Der er 3-fase heilt ukjent i både hus og dei fleste industribygg.  Er det ein Type2-plugg i enden, eller ein annan standard?  Om det er Type2, er han sikkert laska slik at same fase kjem ut på alle faseleiarane.

_Christian


Rav4_EV

Dette må ansees som en skjøteledning for type 1 kontakt.

Den har type 1 hann og hunn i hver sin ende.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

nofuelno

Hva med å henge opp en KEBA boks i taket ?

Kabelen kan plugges i boksen når den ikke er i bruk.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Sjøhyene

For å unngå at kabel subber i bakken gjorde jeg det bare på denne måten:


Type 2 holder fra ebay og kabelholder fra biltema. Totalt deler for en drøy hundrelapp tenker jeg, og 10min for å skru alt fast.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Sandvika

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 30. juli 2015, klokken 10:41
For å unngå at kabel subber i bakken gjorde jeg det bare på denne måten:


Type 2 holder fra ebay og kabelholder fra biltema. Totalt deler for en drøy hundrelapp tenker jeg, og 10min for å skru alt fast.
Noe ganske tilsvarende gjorde jeg. Tydeligvis alt for enkelt for enkelte her inne...  ;D
Slipper å tulle med å få til å låse seg/risikoen for at den plutselig slipper og ukontrollert sveiver inn kabelen.

En helt annen ting, har aldri åpnet en slik kabeloppruller, men om det er børster eller svivel så må vel dette være et svakt punkt med risiko for varmgang når man kjører mye strøm over tid?

satheesh.net

Dette er vel den rimeligste Type 2 holderen jeg har funnet (så sant du ikke skal bestille i store kvanta fra Alibaba):

https://www.jpson.com/product/iec-62196-2-type-2-plug-holder-dock-for-ev-charging-station_p1057.html



$15 inkludert frakt! :)

Muffinman

Jeg bestilte fra Aliexpress (alibaba). To stk, en av gangen. Kostet vel en drøy hundrelapp pr stk levert i postkassa. Samme pris som jpson med andre ord.

Sjøhyene

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 30. juli 2015, klokken 11:34
Dette er vel den rimeligste Type 2 holderen jeg har funnet (så sant du ikke skal bestille i store kvanta fra Alibaba):

$15 inkludert frakt! :)

jepp, den jeg har også pluss denne fra biltema til 20kr:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Stromforsyningsledning/Kabelholder-2000022897/
Kan sikkert få dette til å se litte penere ut med andre løsninger med funker som fjell.

Total ca 150kr med dagens kurs.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA