Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken farge og tilbehør valgte du til din E-golf og hva betalte du?

Startet av iGolf, søndag 07. juni 2015, klokken 12:11

« forrige - neste »

Callah

Alt utenom Dynaudio. 249 000 kroner. Hadde gått 2800 km da jeg kjøpte den.

bno

Sitat fra: Callah på søndag 12. juli 2015, klokken 21:23
Alt utenom Dynaudio. 249 000 kroner. Hadde gått 2800 km da jeg kjøpte den.
Menet du da metallikk lakk, VP og skinn?

Jan Øistein

Sitat fra: ingardj på søndag 12. juli 2015, klokken 19:19
Sitat fra: Jan Øistein på fredag 10. juli 2015, klokken 20:55
Sitat fra: ingardj på fredag 10. juli 2015, klokken 13:20
Lurer også på om det er kommet nye stoffseter? Kanskje disse er mer motstandsdyktige for flekker
Det virker ikke som om disse er mer motstandsdyktige for flekker en andre seter jeg har sett i div. biler. Der er det vel bare skinn som funker best vil jeg tro.
Sitat fra: Donya på fredag 10. juli 2015, klokken 12:45
Sitat fra: Jan Øistein på fredag 10. juli 2015, klokken 12:23
Skrev kontrakt på onsdag fått beskjed om å hente den i dag kl 15.00 :D HURRA!!
2016 mod, Tungsten silver med sorte stoff seter og følgende utstyr/tilbehør:
Lys & sikt pakke
Parkeringssensorer foran og bak
Keyless access
Tonede vinduer bak
Dynaudio
Ryggekamera
Ambientebelysning
Vinterhjul  16" piggfritt på xion felger
varmepumpe
stoff matter
bagasjeromsmatte
3 års fri service  ::) (kampanje akkurat nå)

kr 275 000,- fikk ca 18 000,- i prisavslag

Jeg tror ikke stoffsetene er sorte?
Selvsagt mulig at jeg tar litt feil :) men i kontrakten står det "Titan sort stoff"
Nå har jeg hentet bilen og de er sorte, det er ikke skinn for det var demo bilen utstyrt med så jeg kommer bare frem til at de er av stoff, skal prøve å ta bilder av de i morgen :)
Har vært en del klager på stoffsetene med lyse partier som blir flekkete bare av snøvann. Hvis de nye er helsorte vil det nok gjøre at de blir mindre flekkete. Skinnseter er noe dritt både i varmen og i kulden mener nå jeg ;)
beklager folkens, jeg vet ikke hvilke briller jeg hadde på meg :o setene har sorte kanter og side støtte, men sitteputen å ryggen  er GRÅ, jeg beklager at jeg har bommet helt >:( skal åpne øya bedre neste gang ;)
e-golf og bosatt i Skien

iGolf

Sitat fra: Jan Øistein på mandag 13. juli 2015, klokken 17:46
Sitat fra: ingardj på søndag 12. juli 2015, klokken 19:19
Sitat fra: Jan Øistein på fredag 10. juli 2015, klokken 20:55
Sitat fra: ingardj på fredag 10. juli 2015, klokken 13:20
Lurer også på om det er kommet nye stoffseter? Kanskje disse er mer motstandsdyktige for flekker
Det virker ikke som om disse er mer motstandsdyktige for flekker en andre seter jeg har sett i div. biler. Der er det vel bare skinn som funker best vil jeg tro.
Sitat fra: Donya på fredag 10. juli 2015, klokken 12:45
Sitat fra: Jan Øistein på fredag 10. juli 2015, klokken 12:23
Skrev kontrakt på onsdag fått beskjed om å hente den i dag kl 15.00 :D HURRA!!
2016 mod, Tungsten silver med sorte stoff seter og følgende utstyr/tilbehør:
Lys & sikt pakke
Parkeringssensorer foran og bak
Keyless access
Tonede vinduer bak
Dynaudio
Ryggekamera
Ambientebelysning
Vinterhjul  16" piggfritt på xion felger
varmepumpe
stoff matter
bagasjeromsmatte
3 års fri service  ::) (kampanje akkurat nå)

kr 275 000,- fikk ca 18 000,- i prisavslag

Jeg tror ikke stoffsetene er sorte?
Selvsagt mulig at jeg tar litt feil :) men i kontrakten står det "Titan sort stoff"
Nå har jeg hentet bilen og de er sorte, det er ikke skinn for det var demo bilen utstyrt med så jeg kommer bare frem til at de er av stoff, skal prøve å ta bilder av de i morgen :)
Har vært en del klager på stoffsetene med lyse partier som blir flekkete bare av snøvann. Hvis de nye er helsorte vil det nok gjøre at de blir mindre flekkete. Skinnseter er noe dritt både i varmen og i kulden mener nå jeg ;)
beklager folkens, jeg vet ikke hvilke briller jeg hadde på meg :o setene har sorte kanter og side støtte, men sitteputen å ryggen  er GRÅ, jeg beklager at jeg har bommet helt >:( skal åpne øya bedre neste gang ;)

Hehe.. Det går fint, tenkte meg det. Da har de ikke gjort en endring på stoffsetene allikevel ::)

sybo

Jeg ser på min kontrakt at det er lagt med skvettlapper.
Noen vits i å ha det? 1440.-

har e-golf i bestilling, levering slutten av august

iGolf


Noobie

Etter over 2 måneders betenkningstid mellom en Tesla 70D eller en E-Golf ble det endelig bestilling av vår aller første EL-Bil onsdag, og forventet levering blir i uke 40! Det ble en E-Golf med Oryxhvit farge og Titansort Vienna. ;D

I og med at jeg bor innenfor Ring3 i Oslo veide det opp for E-golfen at den er liten og praktisk i parkeringer på sentrum og på jobben. Denne blir som sagt vår aller første EL-Bil og håper derfor vi ikke kommer til å angre på kjøpet?!  ::)

Følgende utstyr ble valgt;

*Fjernlysassistent + Laneassist
*Lys & Sikt Pakke
*Keylesspakke m/alarm
*Parkeringsassistent
*Tonede vinduer bak, fra B-Søylen
*Dynaudio Excite 400W
*Ryggekamera
*Varmepumpe
*Skinn Vienna
*Speil Utv.El.Klappbare
*Utvidet Garanti 5år/150.000km
*Ambientebelysning
*Oppgradert til 16" Vinterhjul Aspen felger (sommerkampanje med 15")
*3 års serviceavtale inkl. Lånebil (sommerkampanje)
*Lastekantbeskyttelse (folie)
*Parkeringsur
*Bagasjeromsmatte

Dvs. så ble bilen bestilt med absolutt alt av utstyr unntatt Sidekol.Puter bak pga bakovervendt barnestol som er i bruk og Tekstilmatter.

Totalsummen på kontrakten ble 300.000kr! Håper jeg har fått til en god pris siden jeg ble først oppgitt at bilen uten noen form for rabatter kom på nærmere 340k?!  :o

Ble informert om at største forskjellen mellom 2015 og 2016 modellen er oppjustering av prisen og Car Play? Stemmer dette?

Nå ser jeg frem til å bli en av "gjengen" om et par måneder! Tvi tvi.  :D
16 VW E-Golf Oryxhvit med Titansort Vienna + Alt utstyr! - Levert 29.09.2015

iGolf

Sitat fra: Noobie på søndag 02. august 2015, klokken 14:19
Etter over 2 måneders betenkningstid mellom en Tesla 70D eller en E-Golf ble det endelig bestilling av vår aller første EL-Bil onsdag, og forventet levering blir i uke 40! Det ble en E-Golf med Oryxhvit farge og Titansort Vienna. ;D

I og med at jeg bor innenfor Ring3 i Oslo veide det opp for E-golfen at den er liten og praktisk i parkeringer på sentrum og på jobben. Denne blir som sagt vår aller første EL-Bil og håper derfor vi ikke kommer til å angre på kjøpet?!  ::)

Følgende utstyr ble valgt;

*Fjernlysassistent + Laneassist
*Lys & Sikt Pakke
*Keylesspakke m/alarm
*Parkeringsassistent
*Tonede vinduer bak, fra B-Søylen
*Dynaudio Excite 400W
*Ryggekamera
*Varmepumpe
*Skinn Vienna
*Speil Utv.El.Klappbare
*Utvidet Garanti 5år/150.000km
*Ambientebelysning
*Oppgradert til 16" Vinterhjul Aspen felger (sommerkampanje med 15")
*3 års serviceavtale inkl. Lånebil (sommerkampanje)
*Lastekantbeskyttelse (folie)
*Parkeringsur
*Bagasjeromsmatte

Dvs. så ble bilen bestilt med absolutt alt av utstyr unntatt Sidekol.Puter bak pga bakovervendt barnestol som er i bruk og Tekstilmatter.

Totalsummen på kontrakten ble 300.000kr! Håper jeg har fått til en god pris siden jeg ble først oppgitt at bilen uten noen form for rabatter kom på nærmere 340k?!  :o

Ble informert om at største forskjellen mellom 2015 og 2016 modellen er oppjustering av prisen og Car Play? Stemmer dette?

Nå ser jeg frem til å bli en av "gjengen" om et par måneder! Tvi tvi.  :D

Det høres ut som en bra pris, jeg fikk ca. samme pris litt mer, men med kollisjonsputer bak. Oryxhvit er dyrere enn metallic, hvor mye dyrere er den?

Noobie

16 VW E-Golf Oryxhvit med Titansort Vienna + Alt utstyr! - Levert 29.09.2015

iGolf

Ja, det kan nok stemme at den er dyrere enn metallic. Kun fordi den er 3 lags, men metallic er kun 2 lags.

gamer73

jeg tok vanlig hvit fordi jeg tror den ser bedre ut (enn perlemor) om man kun vasker bilen 2 ganger i året;)

iGolf

Sitat fra: gamer73 på mandag 03. august 2015, klokken 13:17
jeg tok vanlig hvit fordi jeg tror den ser bedre ut (enn perlemor) om man kun vasker bilen 2 ganger i året;)

Din er bare 1 lags :P

gamer73

Sitat fra: Donya på mandag 03. august 2015, klokken 14:03
Sitat fra: gamer73 på mandag 03. august 2015, klokken 13:17
jeg tok vanlig hvit fordi jeg tror den ser bedre ut (enn perlemor) om man kun vasker bilen 2 ganger i året;)

Din er bare 1 lags :P

ett topplag ja;) over grunning;)

iGolf

Sitat fra: gamer73 på mandag 03. august 2015, klokken 14:07
Sitat fra: Donya på mandag 03. august 2015, klokken 14:03
Sitat fra: gamer73 på mandag 03. august 2015, klokken 13:17
jeg tok vanlig hvit fordi jeg tror den ser bedre ut (enn perlemor) om man kun vasker bilen 2 ganger i året;)

Din er bare 1 lags :P

ett topplag ja;) over grunning;)

Men på annen side så slipper du å irritere deg over riper 8)

gamer73

Sitat fra: Donya på mandag 03. august 2015, klokken 14:09
Sitat fra: gamer73 på mandag 03. august 2015, klokken 14:07
Sitat fra: Donya på mandag 03. august 2015, klokken 14:03
Sitat fra: gamer73 på mandag 03. august 2015, klokken 13:17
jeg tok vanlig hvit fordi jeg tror den ser bedre ut (enn perlemor) om man kun vasker bilen 2 ganger i året;)

Din er bare 1 lags :P

ett topplag ja;) over grunning;)

Men på annen side så slipper du å irritere deg over riper 8)

Det har du rett i:) Hvite biler ser man omtrent ikek riper på....og fint veistøv legger men heller ikke merke til:) Skal man kjøpe vedlikeholdsfri bil så velger man sølv/grå eller hvit:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA