Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

5 hurtigladere i dag :)

Startet av Panduck, fredag 05. juni 2015, klokken 14:16

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: emil på mandag 29. juni 2015, klokken 08:38
Men når de kommer må de jo prøves :)

Tøcksfors er mer shoppingstedet mitt i sverige, så Moss-laderene blir ikke brukt på svensketur, men det er mulig vi drar en geocachetur til Moss i sommer, så da må vi teste de.

Hønefossladerene blir veldig nyttig når vi drar en tur til Bjørneparken. Kan være vi tar sjansen på Langedrag også, men da er vi veldig avhengi av en enslig lader på Flå.

Jorgensen

#16
Sitat fra: Panduck på tirsdag 30. juni 2015, klokken 13:19
Sitat fra: emil på mandag 29. juni 2015, klokken 08:38
Men når de kommer må de jo prøves :)

Tøcksfors er mer shoppingstedet mitt i sverige, så Moss-laderene blir ikke brukt på svensketur, men det er mulig vi drar en geocachetur til Moss i sommer, så da må vi teste de.

Hønefossladerene blir veldig nyttig når vi drar en tur til Bjørneparken. Kan være vi tar sjansen på Langedrag også, men da er vi veldig avhengi av en enslig lader på Flå.

Jeg kjørte fra Hønefoss til Langedrag i går, og det holdt med en stopp på hurtigladeren på Nesbyen begge veier.
Den på Nesbyen er en ABB lader fra Grønn kontakt, og den ville ikke ha noe betaling fra meg :) :)
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Panduck

Sitat fra: Jorgensen på onsdag 01. juli 2015, klokken 18:29
Jeg kjørte fra Hønefoss til Langedrag i går, og det holdt med en stopp på hurtigladeren på Nesbyen begge veier.
Den på Nesbyen er en ABB lader fra Grønn kontakt, og den ville ikke ha noe betaling fra meg :) :)

Da må du vel ha ladet ganske fullt i Hønefoss. Om du startet der, er jo det greit, men for meg vil det ta for lang tid å hurtiglade batteriet opp til over 90%...

Jeg er fremdeles veldig skeptisk til å basere en tur på at en hurtiglader fungerer. Hadde de hatt treglading på langedrag ville jeg kunne ladet på Flå, eventuelt Nesbyen om den ikke fungerte, og hatt nok til å komme meg tilbake til Flå. Håper det kommer noen flere ladere der.

Leon

Det stemmer at det er singel lader både på Nesbyen og Flå. Det er 32 km mellom dem, men har aldri opplevd problemer på noen av dem. Det er mulighet for treglading rett ved siden av laderen på Flå, og ganske sikkert også et sted i Nesbyen.

Mellom Hønefoss og Flå har du imidlertid hele tre Fortum-ladere på Sokna.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Panduck

Sitat fra: Leon på torsdag 02. juli 2015, klokken 00:54
Mellom Hønefoss og Flå har du imidlertid hele tre Fortum-ladere på Sokna.

Yepp, 3 på sokna og iallefall 3 i hønefoss gjør at turen til Bjørneparken på Flå er trygg, selvom Flåladeren skulle være nede.  Men man kommer seg ikke Flå -> Langedrag -> Flå på en lading, så da er man helt avhengi av Nesbyen :| Håper fortum får slengt opp en lader ved en Kiwibutikk i nærheten :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA