Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kampanje: B-Klasse Electric Drive "Edition"

Startet av iCar, tirsdag 02. juni 2015, klokken 01:15

« forrige - neste »

ChiefHoghead

Sitat fra: Brosmen på søndag 26. juli 2015, klokken 22:17
Jeg fikk vinterdekkene på 16" standardfelg til 13 500,-
Mulig selger ga meg et ekstra avslag ettersom jeg ikke kunne velge tilleggsutstyr/farge på bilen siden den alt var produsert og kun stod til understellsbehandling i tyskland da jeg kjøpte den.
Så flott og gratulerer med ny bil! Jeg er storfornøyd etter 3 dager! Det er bare å glede seg.
Bor på Stord i Hordaland
Er nå på min andre Mercedes B250e 2017 som vil fungere som bil Nr. 1

Brosmen

Sitat fra: ChiefHoghead på søndag 26. juli 2015, klokken 23:19
Så flott og gratulerer med ny bil! Jeg er storfornøyd etter 3 dager! Det er bare å glede seg.
Takk og gratulerer til deg også. Ja, jeg er også kjempefornøyd med bilen. Har nå hatt den i 3 uker og har 2099km på telleren. Det har blitt "unormalt" mye kjøring på meg de siste ukene, for å si det slik :D
Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive (03.07.2015)

KristianTS

Vurderer selv Mercedes "edition", men vurderer også Kia Soul pga rekkevidde og plass.

Kia kan jeg få levert i november for 264.000
Mercedes "BOS Edition" (uten vinterhjul) kan jeg få levert i september for 305.000. Priser er før den obligatoriske prutingen.
Kia leverer mer utstyr.

Kjører daglig 80km (t/retur) med lademulighet på jobb.

I Kia'n var det lettere å få plass til tre seter (et cybex sirona og to vanlige tynne bilstoler) enn i mercedesen (!). Beltefestene på mercedes er ikke plassert helt optimalt for oss med tre barn i seter. Skal dog sies at fruen får plass i mellom cybex og en vanlig bilstol, og kjøreturen vil uansett begrense seg pga manglende hurtiglading...

Mercedes har større bagasjerom, og kan fylles til taket. I Kia'n er det plass til en sportsvogn og en sekk...

Hodet sier Kia pga barneseter og mulighet for hurtiglading, hjertet sier Mercedes, selv om budsjettet ikke har rom for mer enn "edition" varianten.

CitB59EL

Vi prøvde begge bilene å får vår del ble det B klasse på tross av mangel på hurtig lader. Plassen og kjørekomfort ble utslagsgivende for vår del. Kia hadde bla ikke nubbesjans til vogn med bag. B klassen "føles" bedre sammenskrudd men trenger absolutt å være det men vår er svært stillegående etter ekstra støydemping ilag med mecasolbehandling. Når jeg ikke hører at ungen skriker inne i bilen igang på en parkering plass og jeg står utenfor å snakker så er bilen bra dempet... kanskje litt for dempet.

Har brukt B klassen på flere langturer å den leverer det jeg mener er oppnåelig med hensyn til rekkevidde. Den har over 200 km i reel rekkevidde med rekkevidde pakken MED bruk av AC og CC så fremt det ikke går for mye oppover. Har også brukt bilen fra Stjørdal til Åre (600 høydemeter) og 130 km med 39% igjen ved ankomst med bruk av rekkevidde pakken-bra fornøyd!     

KristianTS

Endte opp mer Mercedes! Blir levert ut i september. Bilen skal være bil nummer 1, og da ble bagasjerom utslagsgivende. Isofix setet bak passasjer og beltestoler på de to andre bak går akkurat når man legger god viljen til. Dette blir kjekt!

torjen6

Vurdere å kjøpe MB Electric Urban, men er litt redde for rekkevidden, kan ein virkelig kjøra frå Bergen til Røldal på ein lading.
Fjell klatringa over Kvamskogen er heftig og så kan ein ikkje lade før ein kjem til Odda, type 2 mode 3, 22 kw stolpe. Skal vell kun ta 3 timer ?
Det er nemnd på fleire Tyske nettsider at, bilen kjem med hurtiglader på 2016 model og Støre batteri. Er det nokon som veit om dette stemmer ?
Har fått bekrefta frå forhandler at iCar kjem på MB Electric frå medio desember.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Softblue

Større batteri kommer på neste generasjon av B-klassen, men når den kommer er ukjent.
http://www.it-times.de/news/tesla-motors-partnerschaft-mit-mercedes-neigt-sich-offenbar-dem-ende-112967/
Men Mercedes er nok lei av at Tesla stjeler kundene deres og må tilby er tilsvarende produkt.

Er du bekymret for rekkevidden, så er det Tesla som gjelder. En Tesla har dobbelt rekkevidde, men koster dobbelt så mye.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

CitB59EL

Sitat fra: torjen6 på fredag 21. august 2015, klokken 01:30
Vurdere å kjøpe MB Electric Urban, men er litt redde for rekkevidden, kan ein virkelig kjøra frå Bergen til Røldal på ein lading.
Fjell klatringa over Kvamskogen er heftig og så kan ein ikkje lade før ein kjem til Odda, type 2 mode 3, 22 kw stolpe. Skal vell kun ta 3 timer ?
Det er nemnd på fleire Tyske nettsider at, bilen kjem med hurtiglader på 2016 model og Støre batteri. Er det nokon som veit om dette stemmer ?
Har fått bekrefta frå forhandler at iCar kjem på MB Electric frå medio desember.

Utfra min erfaring så bør du fint klare komme til Odda ihvertfall på sommern men ville brukt rekkevidde pakken for å ha 15% å gå på.
Siden jeg kjenner bilen så tror jeg det kan være teoretisk mulig å kjøre hele stykket(Bergen-Røldal i 1 smekk på under perfekte forhold og ekstremt øko kjøring men det blir 0-5%  igjen på rekkevidde ville stoppet i Odda første turen uansett. Vi har også kjørt Orkanger-Kristiansund i 1 smekk uten problemer (28% igjen).

Har selv kjørt Stjørdal-Åre (130 km) 600 høyde meter og det gikk meget bra! Hadde 38% når vi kom frem. Bruker selv: http://www.jurassictest.ch/GR/ og dette stremmer ganske bra! Legg inn høyere vekt og legg på ca 1000 watt i ekstra effekt under detaljer på bil for å få frem AC m.m. 6000watt er maks på vinter. Batteri kapasitet på vanlig lading er 28 kWh og ca 33 kWh med rekkevidde pakke. Slår programmmet hele tiden med ganske mye. Så hvis du legger inn tøffe data så har du litt å gå på.

staleha

Det burde gå helt greit å ta ,den turen. Jeg har kjørt Randaberg - Bergen med Range Pluss uten ladestopp. Hadde riktignok 5% igjen på batteriet første gang, men med litt forsiktig kjøring (les ikke kjør forbi oppover i tunnelene ;D) så hadde jeg rett over 10% igjen.
B250E
TM3
Audi e-tron

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA