Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Performance luftdempere til P85D.

Startet av VAG, mandag 01. juni 2015, klokken 19:51

« forrige - neste »

VAG

Er det noen der ute som ønsker seg Performance luftdempere på sin 70D, 85D eller P85D som er produsert etter 30. april.
P85D har standard luftdempere fra denne dato, som på 85D og 70D.

Jeg har februarprodusert P85D med Performance luftdempere, men ønsker meg standarddempere.

Vil du bytte dempere med meg. Du må ha 70D, 85D eller en P85D som er produsert etter 30. april, (ennå en stund før disse blir levert) og ønske deg stivere demping.

Tesla Drammen har bekreftet at demperene er ombyttbare og at det en jobb på ca. to timer pr. bil.

cowboyroy

Fått bytta?

Jeg skal hente bil til onsdagen og vil nekte å betale om den har nedgradert suspension.
Websiden og konfuguratoren gav inntykk av at jeg fikk oppgradert understell når jeg bestilte P85D.
Da så det ut som at det jeg betalte rundt 38000 eller no kroner ekstra for P85+ var inkudert i P85D.
Hvis dette ikke stemmer nå lenger så føler jeg meg lurt. Jeg vil gjerne ha så stiv bil som mulig.
Er det noen som har screenshot av konfiguratoren fra føre nyttår?

Hvis alt skjærer seg med Tesla så vil jeg gjerne bytte med noen som har den gamle stive fjøringa. Er det bare luftbælgene eller er det stabilisatorstag også?

ducktolate

Hvordan ser man dette? Kan man se på overtakelse hva slags type understell som står på bilen?

ELTesla

Man ser vel etter denne "varekoden"
SU02 Performance Plus-pakke

Royce1981

Sitat fra: ELTesla på tirsdag 28. juli 2015, klokken 07:54
Man ser vel etter denne "varekoden"
SU02 Performance Plus-pakke

Hvor ser jeg denne varekoden da? Har snakket med Tesla en rekke ganger og de insisterer på at jeg har performance-understell, noe jeg har vanskelig for å tro.

Når det er sagt påstod ogdå en "tekniker" jeg ble satt i kontakt med at ordet "smart" i smart air suspension bekreftet at jeg hadde det stive oppsettet.

Fikk levert bil for to uker siden.

ELTesla

Se på faktura/invoice.
Den skal stå spesifisert der sammen med alle andre valgte opsjoner.

BMW850

Trur nok kakemonsteret aka "Cookie Monster" har noe info om dette ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

VAG


cowboyroy - Nei, jeg har ikke funnet noen som vil bytte enda og jeg er fortsatt interessert.

Når P85D er produsert etter 30 april, så får du selvfølgelig Performance understell, men demperene er nå like på alle D-modeller (se link som Cookie Monster har hentet ut fra delekatalogen til Tesla)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21146.60.html

Tesla Drammen har også bekreftet for meg at dette stemmer.

Frontdemperene mine (se bilde) har item 1030608-01-A, men du får trolig 1030608-00-C, som på 70D og 85D.
Det samme gjelder bak, men jeg har ikke itemnummer.

Forslår at du tar opp dette med å bytte dempere, når du henter bilen.


D.O

Sitat fra: ELTesla på tirsdag 28. juli 2015, klokken 07:54
Man ser vel etter denne "varekoden"
SU02 Performance Plus-pakke
Det står SU02, men ikke nødvendigvis noen annen beskrivelse.
For øvrig er det flere av pre April biler i USA som har fått byttet understell, til ny type pga feil. Tipper det er derfor de har gått bort fra denne typen.
Jeg vil anbefale deg å prøve en p85d med det gamle stive understellet før du evt bytter. Jeg forstår trådstarter veldig godt og ville definitivt ikke valgt å bytte til noe stivere om jeg var deg. Har ikke prøvd P85D etter 30 April, men den jeg hadde som hadde SU02 var altfor hardt oppsatt og ikke brukbar til mitt bruk/veier. Kjører du kun bare vinterveier og fine asfalt veier er den perfekt. Men på dårlig asfalt, grusveier, telehiv eller vinterveier med kjettingspor er den helt pyton og blir et irritasjonsmoment.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

jkirkebo

Sitat fra: D.O på tirsdag 28. juli 2015, klokken 11:50
Sitat fra: ELTesla på tirsdag 28. juli 2015, klokken 07:54
Man ser vel etter denne "varekoden"
SU02 Performance Plus-pakke
Det står SU02, men ikke nødvendigvis noen annen beskrivelse.
For øvrig er det flere av pre April biler i USA som har fått byttet understell, til ny type pga feil. Tipper det er derfor de har gått bort fra denne typen.
Jeg vil anbefale deg å prøve en p85d med det gamle stive understellet før du evt bytter. Jeg forstår trådstarter veldig godt og ville definitivt ikke valgt å bytte til noe stivere om jeg var deg. Har ikke prøvd P85D etter 30 April, men den jeg hadde som hadde SU02 var altfor hardt oppsatt og ikke brukbar til mitt bruk/veier. Kjører du kun bare vinterveier og fine asfalt veier er den perfekt. Men på dårlig asfalt, grusveier, telehiv eller vinterveier med kjettingspor er den helt pyton og blir et irritasjonsmoment.

Var den mye stivere enn P85+ oppsettet da eller? Jeg har jo en P85+ og kjører til dels ganske mye på grusvei og dårlig vei ellers. Synes fjæringen på P85+ er ganske perfekt satt opp og definitivt ikke for stiv eller ukomfortabel. Så enten er det forskjell på de eller så er det en ganske så stor forskjell på hva folk mener er komfortabelt eller ikke ;) Selv synes jeg Leafen er vesentlig mindre komfortabel da den har en fjæring som gjør at den "hopper og spretter" over ujevnheter og krenger ganske mye i svinger. Det synes jeg absolutt ikke noe om.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ELTesla

Jeg har kjørt de fleste typer og er mest fornøyd med P85D fra mars 2015 både til hverdagskjøring og til litt hardere kjøring. Jeg kjører dog ikke lange strekningene på grusvei.

Dennis

Demperne er ganske like P85+ i hardhet. Kjører selv på 21 hjul og har kjørt ca 380 mil i Norge i ferien hvor jeg har vært for det meste i Nord Norge på til tider veldig dårlige veier og ikke en eneste gang har jeg synes at demperne har vært for stiv.

Har fra tidligere bare hatt biler med sportslig understell og misliker biler med båt følelse. Så er nok helt klart personlige preferanser her.

RonnyØ

#12
På min P85+ er det Bilstein-dempere. Er det dét på de som ikke er + og sen P Dual?

D.O

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 28. juli 2015, klokken 13:38
Sitat fra: D.O på tirsdag 28. juli 2015, klokken 11:50
Sitat fra: ELTesla på tirsdag 28. juli 2015, klokken 07:54
Man ser vel etter denne "varekoden"
SU02 Performance Plus-pakke
Det står SU02, men ikke nødvendigvis noen annen beskrivelse.
For øvrig er det flere av pre April biler i USA som har fått byttet understell, til ny type pga feil. Tipper det er derfor de har gått bort fra denne typen.
Jeg vil anbefale deg å prøve en p85d med det gamle stive understellet før du evt bytter. Jeg forstår trådstarter veldig godt og ville definitivt ikke valgt å bytte til noe stivere om jeg var deg. Har ikke prøvd P85D etter 30 April, men den jeg hadde som hadde SU02 var altfor hardt oppsatt og ikke brukbar til mitt bruk/veier. Kjører du kun bare vinterveier og fine asfalt veier er den perfekt. Men på dårlig asfalt, grusveier, telehiv eller vinterveier med kjettingspor er den helt pyton og blir et irritasjonsmoment.

Var den mye stivere enn P85+ oppsettet da eller? Jeg har jo en P85+ og kjører til dels ganske mye på grusvei og dårlig vei ellers. Synes fjæringen på P85+ er ganske perfekt satt opp og definitivt ikke for stiv eller ukomfortabel. Så enten er det forskjell på de eller så er det en ganske så stor forskjell på hva folk mener er komfortabelt eller ikke ;) Selv synes jeg Leafen er vesentlig mindre komfortabel da den har en fjæring som gjør at den "hopper og spretter" over ujevnheter og krenger ganske mye i svinger. Det synes jeg absolutt ikke noe om.
Dette er helt klart individuelt, og bruksmønster vil spille inn. Men derfor anbefaler jeg å prøve begge bilene først. Har ikke kjørt p85+ på ett år, så kan ikke helt si noe om sammenligningen. Men jeg syntes at P85+ også var ukomfortabel, men hvis jeg skal mene noe så er kanskje p85d enda stivere. Kjører bilen både på jobb og fritid, og jeg ble sittende å spenne kroppen når jeg ikke kunne svinge unna hull(hadde 19").
P85D er mere stabil på veien(sporer mindre, også under pådrag) men den var komfortmessig ikke i nærheten av P85 på dårlig underlag.(Hoved grunnen for at jeg solgte p85d var nettopp dette)
Til sammenligning for dem som ikke har begge biler, så er det stor forskjell på om s85(P) står i very high eller standard. I very high er bilen mye hardere og slår i humper. På p85D så er ikke forskjellen like merkbar, da den er så stiv uansett. På vinterføre så merket jeg faktisk ikke forskjell på P85D når den sto i Very high.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Teslanewbie

På min p85d som var produsert i feb vær det SU01 dempere.. dvs ikke performance utifra produktkoden .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA