Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemning: Knitrelyd via blåtann?

Startet av mihkku, fredag 22. mai 2015, klokken 16:27

« forrige - neste »

mihkku

Grunnet at flere opplever knitrelyd via blåtann så kjører jeg en liten avstemning for å se hvor mange som har dette problemet.

Spørsmålene er delt opp slik at vi kan se om det er Dynaaudio som er synderen eller om dette gjelder det vanlige lydsystemet også. Skriv gjerne på hvilke telefontyper du har prøvd og når bilen din ble produsert.

For å få en mest mulig lik avstemning, så har jeg lagt med en referansemelodi hvor starten av sangen har mye som skjer og dermed lett å høre knitringen. Husk å ha litt volum også! Det skal være et rent kick og en ren synthlyd uten knitring. (Selv om du ikke liker sjangeren, så er dette en bra referansemelodi:) )
https://www.youtube.com/watch?v=Rd0GWmkWwcE

jan-c

#1
Har testet dette spesielt ut, på grunn av meldinger her på forumet. Tenkte at det var to alternative forutsetninger for at det skulle knitre:

  • Blåtann musikk rett fra telefonen (Spotify)
  • Blåtann musikk med streaming (Spotify) via mobilnett.
Ingen knitring. Ikke Dynaudio.

Edit: Kanskje greit å ta med at jeg bruker iPhone 6 - iOS 8.3
Edit 2:  Bil produsert uke 14/2015
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

mihkku

#2
Ta gjerne med hvilke telefontyper dere har prøvd med og når bilen ble produsert :)

alagerqv

Kniter med ujevne mellomrom.

Har Dynaudio og testet med iPhone 5S og iPhone 6.

-Anders

ionboy

Har standard. Testet med Wimp HIFI og Spotify på Iphone 5s. EKSTREMT irriterende, spesielt på "myke" sanger som f.eks Aurora Aksnes. Dette er langt fra godt nok :(

Råde

Smart med referanselåt, men for meg knitret det ikke nå. Knitrer ellers innimellom (har ikke sett noe mønster).

Dynaudio, iphone5s
e-Golf | X75D

magnus600

Klokkeklar lyd med musikk via bluetooth! Har Sony Z3, bruker Google Play Music, har ikke Dynaudio. Bil produsert uke 13/2015.
2015 e-Golf Night Blue

Råde

#7
Sitat fra: Råde på fredag 22. mai 2015, klokken 22:54
Smart med referanselåt, men for meg knitret det ikke nå. Knitrer ellers innimellom (har ikke sett noe mønster).

Dynaudio, iphone5s
Idag - knitring (på rederanselåta)
Uke 43 2014
e-Golf | X75D

SteinarSun

Har HTC og ikke problemer med knitring.
Ser ut som problemet ligger hos de med iPhone, disse er jo ikke akkurat kjent for ikke å ha problemer med blåtann...
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Kaktus

Har ikke merket noe knitring i lyden til nå.
Spilte referanse låten flere ganger, uten å høre noe knitring.

Har Dynaudio.
iPhone 6

Til de som har dette problemet: Hvor ofte er det snakk om? Flere ganger ila en sang?

mihkku

#10
Jeg har det konstant.

Har dynaudio og prøvd med både iphone 5S, iphone 6, xperia z2 og Galaxy S5/S6

Bil produsert i uke43

Kent

Har aldri opplevd dette, har ikke dynaudio og LG N4 med 5.1
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

-Aleks

Knitrer som bare det på min E-golf. Streamer via BT med Samsung alpha. sjukt irriterende. Skal til min lokale møller pusher å glage, har dynaudio
Knitret også i overnevtes demo GTE, uten dynaudi. streamet da med iphone 5 og samsung alpha....
RNS510 i min gamle GTI med dynaudi spilte jo mye bedre
>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Tbg

FINT OM ALLE SOM HAR PROBLEM MED KNITRING KAN TA DET OPP MED EN ANNEN TELEFON OG LEVERE DET INN SAMMEN MED BILEN NÅR DERE HAR "KLAGETIME". DA KAN TEKNISK I NORGE TA DET VIDERE TIL FABRIKKEN. DE HAR IKKE NOE Å GÅ VIDERE MED UTEN LYDKLIPP.

mihkku

Bra forslag!  Og kan de som har postet ta med produksjonsdato på bilen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA