Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sterke rykter om 2016 Leaf med 30 KWH batteri

Startet av Tellus, fredag 22. mai 2015, klokken 15:33

« forrige - neste »

Tellus

En fyr på My Nissan Leaf hevder å sitte på innsideinformasjon. Følgende tre modeller vil bli annonsert om ikke lenge. Vedkommende virker troverdig da han tidligere har offentligjort  lignende nyheter om andre nissanmodeller.

http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=4&t=19818

2016 LEAF trim levels will break down as follows:

S 24kWh
SV 30kWh
SL 30kWh

Available Exterior Colors:

Forged Bronze
Brilliant Silver
Glacier White
Gun Metallic
Coulis Red
Deep Blue Pearl
Super Black
Pearl White

Available Options Packages:

charger Package is still an option on the S model and still contains the ChaDeMo port and the 6.6kW OBC. No more QC + LED Headlight Package option on the SV, that equipment appears to come as standard on the '16 SV (not confirmed but I don't see the option so I'm assuming the ChaDeMo port is standard, not sure about the LED headlights but I'd bet those are there as well). Premium Package with Bose + AVM is still an option on both the SV and the SL (really should be standard on the SL IMO).

In short, bigger battery, more colors, many of which will be debuting on the A36 Maxima (Coulis Red and Forged Bronze). No more MorningSky Blue which is a shame as it was a nice color on the '15, but Deep Blue Pearl is one hell of a color IMO. It was originally an R35 GT-R exclusive color which found it's way onto the Z34 for 2016 and will also be available on the A36 '16 Maxima, I think most folks will love it. Anyways, hope this isn't a repost, enjoy being in the know.

Aloha

Thomas Parsli

25% større batteri var ikke helt det jeg forventet, men "near future" er kanskje 2017 som tilfeldigvis er året Tesla kommer med Model III?

https://transportevolved.com/2014/12/02/carlos-ghosn-says-yes-double-range-nissan-leaf-near-future/

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Hansi

Spennende :)

Håper neste generasjon fremdeles kommer i 2017 selv om denne relativt lille oppgraderingen kommer neste år.
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

emil

Det jeg synes er mer spennende er at det ser ut til å være snakk om samme Leaf-form som i dag, Da kan det kanskje være at man, mot det man tidligere har trodd, kan få tilgang på kraftigere batteripakke til dagens biler.

Ellers vil en litt kratigere batteripakke, noe midt mellom dagens og helt ny kommende (2017?) Leaf være en billig måte for Nissan å holde liv i en ellers gammel konstruksjon.

Hansi

Enig i det emil, forhåpentligvis blir det mulig å oppgradere :)
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16

Jan-Børre Olsen

Min forhandler har påstått hardnakket at Leaf i slutten av dette året skal komme med større batteri men vedkommende var da usikker på om det var snakk om ny design på bilen eller kun en batterioppdatering som jo det kan tyde på her. Tidligere har jeg bare ansett det som uvitende forhandlerpreik men nå er jeg ikke like sikker lenger.
2023 Nissan Ariya Evolve e-4orce

Daeedor

Sitat fra: smaug01 på mandag 25. mai 2015, klokken 21:12
Min forhandler har påstått hardnakket at Leaf i slutten av dette året skal komme med større batteri men vedkommende var da usikker på om det var snakk om ny design på bilen eller kun en batterioppdatering som jo det kan tyde på her. Tidligere har jeg bare ansett det som uvitende forhandlerpreik men nå er jeg ikke like sikker lenger.

Har hørt noe lignende fra "min" forhandler ; dvs - han trodde det kom en "facelift" utgave av dagens Leaf , med litt større batteri nå senhøst 2015. (altså en 2016 modell) Den "nye" Leaf med nytt karosseri og  enda større batteri kom visstnok tidligst senhøst 2016 , sannsynligvis ikke før vinter 2017. Men - det er jo bare rykter ! Forhandler mente å vite mer om 2016 modellen ca august i år - vi får nå se da.  :P

kaiat

Kan kanskje stemme med at forhandlerene vet mer i august, en på mynissanleaf.com har fått oppgitt fra Nissan USA at 2016-modellen kommer i salg 7.september.

Men dette er nok en "facelift", snarere enn en ny bil.

Sølve

Også hint og uttalelser fra sjefer i Nissan gir forventninger om at Leaf kommer med økt rekkevidde i 2016-modellen som slippes i høst. http://insideevs.com/longer-range-2016-nissan-leaf-coming/
Bergen

Olee

Noen som vet noe om når "Leaf to Home" er planlagt å komme? Nissan burde jo ha på plass et batteri med litt størrelse på før de kommer med det "produktet" :)

RuneW

Hmm.... 30 kWh var litt stusselige greier... Men konkurrentene er jo ikke noe bedre.

På den annen side er det vel kanskje greit for oss som skal/må selge Leafen i 2016.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

emil

Økt batterikapasitet innen samme volum burde åpne opp for andre muligheter også. Tror Nissan burde satset mer på 5-7seters e-NV200. Får de justert opp EuroNcap scoren, doblet batterikapasiteten og slengt på hengerfeste tror jeg de kan kapre minst like mange nye kunder som Leaf har gjort årene som har gått til nå.

Hansi

Buskerud

Daeedor

Sitat fra: Hansi på torsdag 28. mai 2015, klokken 05:36
http://insideevs.com/2016-nissan-leaf-get-25-larger-battery/
Min forhandler halvveis bekreftet dette i går , men at 2016 modellen ( som nå kommer til høsten 2015 i Norge) vil ha større batteri. Størrelsen kunne han ikke bekrefte, men antydet ca 4-5 mil lengre kjørelengde enn dagens bil.
(2013/14 og nyere m/varmepumpe) Pris burde ikke bli mye høyere enn dagens modell. 2016 modellen skal se omtrent helt lik ut som dagens utgave.

Så var det 2017 modellen da , som kommer i salg sent i 2016 - Den blir visstnok helt annerledes , og med mye større batteri. Pris ukjent.

ironduke

Jeg var i kontakt med Nissan Norge som avkreftet at det ville komme en ny utgave med lengre rekkevidde i 2015 el. 2016. De viste bare til at neste utgave av Leaf er ventet å komme på markedet om ca. 1,5 år.
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA