Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Villendende markedsføring fra Renault

Startet av Trond.m, lørdag 16. mai 2015, klokken 08:06

« forrige - neste »

Sele

Sitat fra: Urs4_2008 på søndag 28. juni 2015, klokken 19:24
Sele: du har både en leaf og en zoe, ser det ut til. Hvilken liker du best og hvorfor?
Jeg liker begge veldig godt og jeg synes det er vanskelig og skille på dem. Når jeg kjører Leafen så virker den som en større bil den har og skinnseter noe Zoe ikke har. Men som sagt veldig vanskelig og velge.

Urs4_2008

Foretrekker du den ene eller den andre på enkelte turer? Hva med langtur? Har du 210 eller 240?
VW E UP!
Zoe 2018 R90 "Zoe40"
Tesla M3P
Mitsubishi i-miev
Citroen c-zero
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

Sele

Begge brukes fram og tilbake fra jobb. Leaf har vanlig stikk og kan lades på jobb. Zoe lades bare hjemme med wallboks.

Trond.m

Sitat fra: Sele på søndag 28. juni 2015, klokken 19:15
Min Zoe kjøpt på motorforum Sandnes kostet i mars 2015 212000,- med 5 års fortum lading,wallboks og vinterdekk,da var vrakpant på 25000,- trukket fra. Ut i fra mitt budsjett var en Mercedes B klasse helt uaktuelt. Over 100000,- mer er en betydelig sum.
At du har fått 5 års Forum lading i mars må bero på en feil. 5 års lading tilbys kun til biler med den nye motoren, og kun tidsbegrenset fra april til ca 15.6.2015. Jeg tipper du har fått 1 års lading. Det var det jeg fikk på en Zoe i mars, og da jeg spurte RBI om biler som ble levert etter at de annonserte 5 års fri lading også burde få det, så fikk jeg et en uhøflig epost som svar.

Sele

Sitat fra: TM på mandag 29. juni 2015, klokken 10:52
Sitat fra: Sele på søndag 28. juni 2015, klokken 19:15
Min Zoe kjøpt på motorforum Sandnes kostet i mars 2015 212000,- med 5 års fortum lading,wallboks og vinterdekk,da var vrakpant på 25000,- trukket fra. Ut i fra mitt budsjett var en Mercedes B klasse helt uaktuelt. Over 100000,- mer er en betydelig sum.
At du har fått 5 års Forum lading i mars må bero på en feil. 5 års lading tilbys kun til biler med den nye motoren, og kun tidsbegrenset fra april til ca 15.6.2015. Jeg tipper du har fått 1 års lading. Det var det jeg fikk på en Zoe i mars, og da jeg spurte RBI om biler som ble levert etter at de annonserte 5 års fri lading også burde få det, så fikk jeg et en uhøflig epost som svar.
Jeg kan ikke si annet enn hva leverandøren sa. Jeg er forøvrig kjempe fornøyd med kjøpet løgnere eller ikke løgnere.

Trond.m

Mye tyder på at det er en uvitende selger som har sagt dette. Jeg vet at det var en uavhengig forhandler som lovet dette i en annonse på Finn. Jeg tipset dem om feilen, og de endret annonsen til 1 år Fortum lading. Har du fått dette muntlig, så be om å få bekreftet det skriftlig.

ZerOE

Villedende markedsføring eller ei, 431 Zoe registrert i Juni.

Trond.m

#112
Sitat fra: ZerOE på onsdag 01. juli 2015, klokken 22:50
Villedende markedsføring eller ei, 431 Zoe registrert i Juni.
Det er imponerende og de har nok profitert på at de har biler på lager.
Deesuten er det et beklagelig faktum at man ikke nødvendigvis blir rik ved å være ærlig  ;)

morten69

Er Renault så mye verre enn andre elbil selgere?  Ser BMW nå har skrudd prisen opp med 10000 og 20000 over natta på sin kampanje?  Nissan Leaf er det drøssevis av forskjellige kampanjer. Får med service får med el sykkel osv. Synes faktisk Leaf var verre med forskjellige kampanjer når jeg kjøpte min zoe for 2 mnd siden. Skal man kjøpe bil er det alltid enklest å gå til en forhandler får et tilbud og ta det derfra.
Skoda Enyaq iv80 Sportline Quartz Grey
Skoda citygo 2020 grå
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium, solg
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

Trond.m

Alle leverandører har kampanje som kommer å går. Det kan jo være en fordel for kundene, forutsatt at rabattene som loves er reelle.

Problemet med RBI er ikke alle kampanjene, men alt de skriver som ikke er sant eller kan dokumenteres. eks. Best i klassen ?, 600 ladepistoler ? Rekkeviddekart med villedende informasjon, ladehastigheter om konkurrenter som er feil ?, vrakpant rabatt som ikke var reell (fordi ladekabel og 4 års lading da gikk ut).

Trond.m


emil

Det har jeg vel sagt meg helt eller delvis enig i tidligere i denne tråden tror jeg.

elektrolux

Stygg sak fra Tesla ja. Bra forbrukerrådet tar tak.

Ellers kunne youtube i dag melde om Renault Zoe til 199 000 kr inkludert "vegglader" Uten direkte sammenheng nevnes så Renaulver kampagnen verd 25 000 kr.

Igjen vil folk som regner seg fram til en Zoe med vegglader til 174 000 kr kjøre skuffet hjem i sin gamle bil.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Trond.m

#118
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 28. juli 2015, klokken 07:35
Igjen vil folk som regner seg fram til en Zoe med vegglader til 174 000 kr kjøre skuffet hjem i sin gamle bil.
Er ikke sikker på at jeg forstod hva du mente.  Jeg har planer om å bestille en Zoe 31.8 med 25.000 i vrakrabatt (siste kampanjedag.....foreløpig).

Da skal det i følge tidligere pressemeldinger også være mulig å velge bort PodPoint vegglader og få Zaptec kabel i stedet. Ved bestilling 31.8 (av Life), så burde bilen kunne leveres omtrent når Zaptec kabelen er klar. Det kan ikke oppfattes som "kombinere med andre kampanjer", så da må kampanjen gjelde og prisen dermed 174.000.  Har allerde fått montert en PodPoint fra Renault / Infratec i garasjen og trenger ikke to  ;)

Fra pressemelding 19.1.2015:

"Alle Renault ZOE kunder får i dag kostnadsfritt en 3,6-KW hjemmelader (wallbox) montert ved kjøp av ny bil. Fra 1. august vil man ved kjøp av ny Renault ZOE få muligheten til å velge den nye ladekabelen som alternativ til hjemmeladeren"

pudderjagar

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 28. juli 2015, klokken 07:35
Stygg sak fra Tesla ja. Bra forbrukerrådet tar tak.

Ellers kunne youtube i dag melde om Renault Zoe til 199 000 kr inkludert "vegglader" Uten direkte sammenheng nevnes så Renaulver kampagnen verd 25 000 kr.

Igjen vil folk som regner seg fram til en Zoe med vegglader til 174 000 kr kjøre skuffet hjem i sin gamle bil.

Kva tenker du på her?

Den billigaste utgåva av Zoe koster 199 000 med montering av 3,6 kw veggboks. Vraker du ein vil og leverer kvitteringa til forhandleren så får du 25 000 i avslag og dette vært 174 000. Men du får ikkje med Zaptec i denne prisen. 

Personleg så ville eg ha kjøpt intense utgåva då du har mykje meir utstyr på kjøpet: crusecontroll, trådlaus nøkkel, regnsensor, Rlink for overvaking og start av klima, lading osv. Eg ville også ha gått for den med 43 kw lading. Skal du kjøra litt lengre så er da flott med 43 framfor 22 kw lading. Men sjekk kva som er av aktuelle hurtigladarar der du skal kjøra.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA