Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Apollo el sykkel

Startet av Theking, torsdag 14. mai 2015, klokken 21:44

« forrige - neste »

Theking

hei
hadde vert litt greit med noen innspel om denne sykkle finn ikkje so veldig mykje på nett om den slik eg har forstått det så er dette ein ny sykkel på det norske marked

http://www.kajakk-fritid.no/elsykkel/apollo-passion/prodid/1769/apollo-passion-16-elsykkel.aspx

det e ein grei pris også:)og 8 fun motoren skal vere ein god motor eller?

Olemann

Ser ut som en ordinær Kina-sykkel, men kjenner den ikke.  Det beste med den er vekten, 23 kg er ikke så galt. Billig girsystem (TX55). Ikke info om batteriet som er viktig, sjekk om det er Samsung eller Panasonic celler, mye elendige greier på markedet.  Kapasitet på 36V/10Ah er ikke noe å skryte av heller, midt på treet.
Skulle jeg kjøpt ny sykkel i Norge hadde jeg kjøpt fra en av de store som driver med sykkel, ikke en postordre kajakk-fritids butikk som dette ser ut som.  Import fra Kina er en mulighet om du tar sjansen på noe du ikke vet hva er.

Sitat fra: Theking på torsdag 14. mai 2015, klokken 21:44
hei
hadde vert litt greit med noen innspel om denne sykkle finn ikkje so veldig mykje på nett om den slik eg har forstått det så er dette ein ny sykkel på det norske marked

http://www.kajakk-fritid.no/elsykkel/apollo-passion/prodid/1769/apollo-passion-16-elsykkel.aspx

det e ein grei pris også:)og 8 fun motoren skal vere ein god motor eller?

TEAA

Det er vel ikke noe galt i å kjøpe sykkel hos Kajakk og Fritid AS, de har butikk i Drammen hvor du kan se og prøve sykkelen hvis du er skeptisk til å kjøpe den usett/uprøvd.
De fleste rene sykkel butikkene selger også sykler som er satt sammen/bygget i Kina. Dette har med pris å gjøre... ;)

Theking

trur nokk sykklen e bra eg :)
men fant ein litt nærmare og eg er kjempe fornøgd  går so det suse
ein cycleman med Samsung batteri ,hydrauliske skivebremser 21gir og 8fun motor

Olemann


Jeg har ingen mening om det er lurt eller dumt å kjøpe elsykkel av en bestemt kajakk-butikk.  Det jeg derimot har observert det siste året er at det popper opp utsalg av elsykler fra virksomhet som driver med helt andre ting.  F.eks. med dekksalg/omlegg, fyrverkeri i nyttårshelgen, og nå også elsykler.

Denne type mix gir ikke meg den største tillit til fagkompetanse, og jeg ville derfor vurdert å betale det det koster å handle av spesialbutikker ELLER som jeg selv gjorde, klare meg uten slik kompetanse og spare  penger på å importere fra Kina. Normalt er det jo Kina-ting man får av denne type konglomerat butikker i alle fall.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Olemann på mandag 15. juni 2015, klokken 21:11

Jeg har ingen mening om det er lurt eller dumt å kjøpe elsykkel av en bestemt kajakk-butikk.  Det jeg derimot har observert det siste året er at det popper opp utsalg av elsykler fra virksomhet som driver med helt andre ting.  F.eks. med dekksalg/omlegg, fyrverkeri i nyttårshelgen, og nå også elsykler.

Denne type mix gir ikke meg den største tillit til fagkompetanse, og jeg ville derfor vurdert å betale det det koster å handle av spesialbutikker ELLER som jeg selv gjorde, klare meg uten slik kompetanse og spare  penger på å importere fra Kina. Normalt er det jo Kina-ting man får av denne type konglomerat butikker i alle fall.

I tillegg er det ikke alle fabrikanter som har tatt høyde for norske vintrer med salt på veiene. Og elsykler er relativt nytt, så ikke feilfritt. Kona har hatt en Focus elsykkel som går til 45km/t, med Boschmotor. En av de dyreste på Bikebrothers i Sandnes. Laget i Tyskland. Hun har syklet et par ganger i uken det drøye året hun har hatt den. To ganger har motoren "gått i stykker". Det vil si mistet en del av kraften. Da har det vært veldig greit å kunne sykle opp til butikken 1km vekke og de har fikset. Verre om en bestilte på nettet.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA