Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

85D Test med Gtech måler. 0-100

Startet av Bushy, onsdag 06. mai 2015, klokken 22:38

« forrige - neste »

Bushy

da får jeg fortsette litt med 85 D stoff da:P

ny test idag. ble ikke 100 % batteri, men 93% ikke store forskjellen. omtrent samme vær som sist. bare sjåfør. legger også med et bilde av hk og NM. la inn vekt på 2200kg. men vet ikke hvor nøyaktig dette er da.


S75D sept. 17

Bushy

Sitat fra: Trond.Strom på lørdag 16. mai 2015, klokken 09:11
teslamotorsclub.com har de en tråd med akselerasjon oppgitt fra tesla og målt av andre.  De har data på alle tesla bortsett fra 85d. Så hadde vært fint om trådstarter oppdaterte tabellen det.     http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/46923-0-60-30-50-50-70-comparitive-times-for-70D-85D-P85D

jeg meldte meg inn der igår. og postet samme bilde der. men det sto noe om det måtte godkjennes. har da enda ikke kommet opp noe. får prøve på nytt imorgen vis det ikke har kommet noe....
S75D sept. 17

Cobos

Sitat fra: Bushy på tirsdag 19. mai 2015, klokken 17:47
Sitat fra: Trond.Strom på lørdag 16. mai 2015, klokken 09:11
teslamotorsclub.com har de en tråd med akselerasjon oppgitt fra tesla og målt av andre.  De har data på alle tesla bortsett fra 85d. Så hadde vært fint om trådstarter oppdaterte tabellen det.     http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/46923-0-60-30-50-50-70-comparitive-times-for-70D-85D-P85D

jeg meldte meg inn der igår. og postet samme bilde der. men det sto noe om det måtte godkjennes. har da enda ikke kommet opp noe. får prøve på nytt imorgen vis det ikke har kommet noe....
Jeg mener de første 5 eller 10 postene er du begrenset i hva du kan legge ut av lenker og bilder. Dette for å hindre de verste spambottene. Bli med i noen diskusjoner så du får opp post-counten din eller vent til en moderator godkjenner den manuelt.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

mr.rs4

Ser det er tider nede i 3,05sek på 0-60mph.
Tror ikke jeg greier så bra tall.

Skal ta en ny test imorgen, har ladet nesten maks på batteriet.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

bb

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 18. mai 2015, klokken 12:02
Blinker i antispinn lampa på alle videoene jeg har sett BB har når han kjører 0-100 med GY dekkene. Hører også godt at det slipper.
GY-dekkene er såkalte helårsdekk for kontinentet og er sannsynligvis av den grunnen at de ikke griper så godt. Bare se på siste akselerasjonsvideo med ~100 % SOC. Denne gangen trampet jeg i pedalen i stedet for å gi den en soft start. Resultatet ble at jeg spant fra start til rundt 70 km/t.

http://www.youtube.com/watch?v=xj9MDALvLKo
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

ksandal

sykt fett og ha fått en bil som går 0-60mph på 3,8 sek .. når jeg trodde den skulle bruke 5,2 sek :-) 
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

Teslanewbie

Sitat fra: ksandal på onsdag 20. mai 2015, klokken 13:00
sykt fett og ha fått en bil som går 0-60mph på 3,8 sek .. når jeg trodde den skulle bruke 5,2 sek :-)

Nyt det mens du har muligheten inntil neste SW oppdatering da tesla legger inn restriksjoner :-) :-) :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

D.O

Sitat fra: bb på onsdag 20. mai 2015, klokken 10:06
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 18. mai 2015, klokken 12:02
Blinker i antispinn lampa på alle videoene jeg har sett BB har når han kjører 0-100 med GY dekkene. Hører også godt at det slipper.
GY-dekkene er såkalte helårsdekk for kontinentet og er sannsynligvis av den grunnen at de ikke griper så godt. Bare se på siste akselerasjonsvideo med ~100 % SOC. Denne gangen trampet jeg i pedalen i stedet for å gi den en soft start. Resultatet ble at jeg spant fra start til rundt 70 km/t.

http://www.youtube.com/watch?v=xj9MDALvLKo
jeg opplever det helt motsatte. GY sitter noe helt sykt, men ps3 dekkene fra p85d lager lakrisspor på 60m på p85. Kjører med trc avslått. GY satt dårlig de første 50milene, men etter det ble det så godt som umulig å rive dem løs.  :o
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Ja samme her, kjører selv P85 med 21" og har PS2. Loaner P85 med 19" GY dekk satt som bare det hvor min egen bil med 21" ville mistet grepet. Antar at 19" med skikkelige sportsdekk ville fungert enda bedre.

Lygren

Fikk min 85D i dag og må jo si jeg er relativt imponert over effekten... Et lite stykke unna P85D som jeg prøvekjørte på et event her om dagen er den jo selvsagt, men får samme "magedraget" når jeg drar på, litt småkvalm etter 4-5 runder faktisk, så er vel uansett for pinglete for "P" attåt!

Har hatt S60 siden 2013 og forskjellen fra den er selvsagt stor...! Eneste jeg kjenner litt er at forhjulene tenderer til å overstyre litt ved pådrag i svinger, men det blir jeg sikkert vant til, eventuelt er det mulig ny software vil kunne justere dette litt slik at det fordeles noe mer bakover i krappe svinger.

ksandal

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 20. mai 2015, klokken 13:02
Sitat fra: ksandal på onsdag 20. mai 2015, klokken 13:00
sykt fett og ha fått en bil som går 0-60mph på 3,8 sek .. når jeg trodde den skulle bruke 5,2 sek :-)

Nyt det mens du har muligheten inntil neste SW oppdatering da tesla legger inn restriksjoner :-) :-) :-)

Det tviler jeg på vil komme. Hvorfor det?
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

cairnz

Sitat fra: bb på onsdag 20. mai 2015, klokken 10:06
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 18. mai 2015, klokken 12:02
Blinker i antispinn lampa på alle videoene jeg har sett BB har når han kjører 0-100 med GY dekkene. Hører også godt at det slipper.
GY-dekkene er såkalte helårsdekk for kontinentet og er sannsynligvis av den grunnen at de ikke griper så godt. Bare se på siste akselerasjonsvideo med ~100 % SOC. Denne gangen trampet jeg i pedalen i stedet for å gi den en soft start. Resultatet ble at jeg spant fra start til rundt 70 km/t.

http://www.youtube.com/watch?v=xj9MDALvLKo

Legg på 20 grader på temperaturen så skal du se at det blinker mindre.
Elbilist

Teslanewbie

Sitat fra: ksandal på torsdag 21. mai 2015, klokken 07:05
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 20. mai 2015, klokken 13:02
Sitat fra: ksandal på onsdag 20. mai 2015, klokken 13:00
sykt fett og ha fått en bil som går 0-60mph på 3,8 sek .. når jeg trodde den skulle bruke 5,2 sek :-)

Nyt det mens du har muligheten inntil neste SW oppdatering da tesla legger inn restriksjoner :-) :-) :-)

Det tviler jeg på vil komme. Hvorfor det?

Tesla trenger nå penger og nye kunder , derfor er det greit med å ha en bil i grei prisklasse med grei akselerasjon.. men jeg er redd for at med tiden når DU problemene kommer så nedjusterer de effekten som ved P85 bilene  ...

Håper ikke det blir slik men tesla kan styre mye med sine oppdateringer og hvis de ser at DU-ene slites ut raskere enn estimert grunnet grise-kjøring så kan de innskrenke effekten.. vi så dette på P85 bilene dessverre og bilene er fremdeles ikke i høyde med hva den var når de var nye..
Ikke mange som under ideelle omstendigheter oppnår det reklamerte 0-100 på 4.3 s
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mogu

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 21. mai 2015, klokken 12:53
Sitat fra: ksandal på torsdag 21. mai 2015, klokken 07:05
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 20. mai 2015, klokken 13:02
Sitat fra: ksandal på onsdag 20. mai 2015, klokken 13:00
sykt fett og ha fått en bil som går 0-60mph på 3,8 sek .. når jeg trodde den skulle bruke 5,2 sek :-)

Nyt det mens du har muligheten inntil neste SW oppdatering da tesla legger inn restriksjoner :-) :-) :-)

Det tviler jeg på vil komme. Hvorfor det?

Tesla trenger nå penger og nye kunder , derfor er det greit med å ha en bil i grei prisklasse med grei akselerasjon.. men jeg er redd for at med tiden når DU problemene kommer så nedjusterer de effekten som ved P85 bilene  ...

Håper ikke det blir slik men tesla kan styre mye med sine oppdateringer og hvis de ser at DU-ene slites ut raskere enn estimert grunnet grise-kjøring så kan de innskrenke effekten.. vi så dette på P85 bilene dessverre og bilene er fremdeles ikke i høyde med hva den var når de var nye..
Ikke mange som under ideelle omstendigheter oppnår det reklamerte 0-100 på 4.3 s

Hilsen forsmådd P85 eier. Det er ting når man har kjøpt en performance model, såklart. Men om min S85D plutselig hadde blitt sekundet tregere null-100 hadde jeg ikke gjort annet enn å trekke på skuldrene og si "pytt-pytt". Det er fortsatt mer enn raskt nok og laaaangt raskere enn både hva jeg bestilte og hva jeg kan få av tilsvarende fossilbiler. Bilen skal ikke brukes til racing uansett ;)
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Sandvika

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 21. mai 2015, klokken 12:53

Tesla trenger nå penger og nye kunder , derfor er det greit med å ha en bil i grei prisklasse med grei akselerasjon.. men jeg er redd for at med tiden når DU problemene kommer så nedjusterer de effekten som ved P85 bilene  ...

Håper ikke det blir slik men tesla kan styre mye med sine oppdateringer og hvis de ser at DU-ene slites ut raskere enn estimert grunnet grise-kjøring så kan de innskrenke effekten.. vi så dette på P85 bilene dessverre og bilene er fremdeles ikke i høyde med hva den var når de var nye..
Ikke mange som under ideelle omstendigheter oppnår det reklamerte 0-100 på 4.3 s
Kan du legge frem noe dokumentasjon på at dette faktisk er tilfellet?

Det skal uansett være nevnt at 85D motorene er bygget på en annen måte som eliminerer endel av feilkildene i gamle motoren. I tillegg så er uansett belastningen mye lavere så lenge man fordeler dreiemomentet på to drivlinjer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA