Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lengst kjørte TMS som IKKE har skiftet DU

Startet av nie, søndag 03. mai 2015, klokken 09:10

« forrige - neste »

sven erik

min skal på  2 bttet nå   men kjører mye men meget pent   og da mener jeg pent  har et forbruk på 190  på totalen
og har da kjørt en del på hovedveier i tyskland og frankrike

TeslaSvein63

Min P85 fra sent sept 13, gått 26000 km pen kjøring, ble vurdert til bytte pga begynnelse ulelyd og slakk. Har gjennomsnitt på 206, nå straks etter vinteren med mye småkjøring. Dekkene er nesten like fine. Den nye har jammen meg mer slakk, men ingen ulelyd i gitte hastigheter. Vanskelig å vurdere hva man skal gjøre nå, men slik kan jeg ikke ha det.  Klikker skikkelig i lave hastigheter mellom på og av.  >:(

Leif1

Du har sikkert slakk i drivakslingene dine TeslaSvein.
Min har samme tendensen. Byttet DU på ca 13000 km. Nå er den gått ca 37000.
Har vært omtrent stabil siden bytte, men en godt merkbar og sakte økende slakk.
Denne h......s slakken er ikke bra. Det er noe bak der som sakte, men sikkert spiser
opp seg selv.
Konvertitt fra S til X

hgs

Sitat fra: TeslaSvein63 på fredag 22. mai 2015, klokken 08:31
Min P85 fra sent sept 13, gått 26000 km pen kjøring, ble vurdert til bytte pga begynnelse ulelyd og slakk. Har gjennomsnitt på 206, nå straks etter vinteren med mye småkjøring. Dekkene er nesten like fine. Den nye har jammen meg mer slakk, men ingen ulelyd i gitte hastigheter. Vanskelig å vurdere hva man skal gjøre nå, men slik kan jeg ikke ha det.  Klikker skikkelig i lave hastigheter mellom på og av.  >:(

Da vår var inne for DU-bytte i vinter etter ca 25k hadde vi en nesten helt ny loaner S85 som hadde betydelig mer slakk og klunk enn vår egen. Men ulydene (summingen) i 90-100 hadde den ikke. Da vi fikk vår egen tilbake var det fortsatt slakk og klunk, men ulydene var borte.
Som flere av postene i denne tråden kan tyde på er det ikke sikkert slakk og klunk er DU-relatert, men at det kan knyttes til drivknutene.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

TeslaSvein63

Det hadde jo vært fint om det var så enkelt at det bare er slakk i drivknutene, men det er jo den enkleste ting i verden å påse, så da er det underlig at de ikke finner denne slakken hos Tesla verkstedene da. Det rimer heller ikke at det skulle være mer slakk etter DU bytte. Nei dette må de finne ut av og de som har dette må ikke gi seg.  Skal bilen nå det nivået som er forespeilet, så må dette fikses for alltid, sammens med det andre smågrumset. Hvis de ikke klarer det, må de som har fått mandagsbiler med evige problemer få nye biler.

Spinner

#65
Rundet akkurat 50k, ikke byttet DU, bil levert sept. 13.

Har en klunkelyd i bakakslingen (drivknute?) som skal sjekkes snart. Denne lyden kommer ved ujevn vei, ikke ved overgang mellom pådrag og regen.

DU virker god, ingen ulyder ellers og ikke noe slakk å snakke om.

sven erik

Jeg har fått  beskjed fra tesla at det er som jeg fryktet  at det er DU

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA